Hier stonden ze twee huizen verder in hun tuin af te steken en ik hield echt mijn hart vast. De wind stond mijn kant op en de buren hebben een hoge schuur, zag een aantal pijlen de schuur raken en een paar een boom. De pijlen die wel echt de lucht in gingen werden mijn kant op geblazen, dus die ontploften steeds recht voor mijn raam. Ben blij dat het voorbij is
Super tragisch natuurlijk voor de familie en andere betrokkenen. Maar hoe voorzichtig je ook bent met vuurwerk, het blijven explosieven die niet altijd even betrouwbaar reageren.
Op basis waarvan dan
(Helemaal eens dat de reactie van die moeder vrij bizar is overigens)
Daar is het ook wel zijn moeder voor. Ik kan er wel begrip voor opbrengen dat ze er op dit moment nog even deze draai aan geeft.
Hier in de buurt ook een moeder van een 14-jarige met vuurwerkongeluk die tot op de dag van vandaag volhoudt dat zoon het vuurwerk niet zelf afstak, maar het ongeluk kwam doordat hij âvuurwerk dat anderen hadden gestoken probeerde uit te trappen om te voorkomen dat er brand ontstondâ. Right.
Ik snap dat zij haar verhaal wil doen omdat het onverteerbaar moet zijn dat mensen negatief over je dode kind praten. Maar feit blijft dat die jongen met illegale explosieven gespeeld heeft en dat helaas maar weer eens gebleken is hoe ontzettend gevaarlijk dat is.
âJack was vuurwerk. Hij was daar het hele jaar mee bezig. Alles netjes gesorteerd, soort bij soort.â
Het klinkt alsof die jongen een hele verzameling had aan vuurwerk. En dat die ouders dat ook wisten.
Misschien moeten we maar even geen logica verwachten van een moeder die minder dan 24 uur geleden haar kind heeft verloren. Vind bepaalde reacties hierboven echt om je dood te schamen.
Haar kind is dood. Schaam je.
â Dat ze naar de pers stappenâ. Ze zijn op de plek waar hun zoon is overleden waarschijnlijk hangt daar heel de dag een verslaggever rond en al zouden ze wel naar de pers zijn gestapt⊠ze zijn hun kind/broertje kwijt, echt walgelijk wat sommige zeggen.
Zal mân opmerking verwijderen. Komt bij mij ook voort uit dat in mijn directe omgeving iemand blijvend ernstig letsel heeft opgelopen door een soortgelijk vuurwerkprojectiel dat werd afgestoken door een ander. Dit soort vuurwerk is namelijk absoluut niet bedoeld om met de hand af te steken, je moet er een lange lont aan bevestigen zoals bij vuurwerkshows.
Nou ja, kids will be kids maar in dit geval het normaal vinden en ook aangemoedigd hebben dat je kind met zware explosieven speelt omdat dat zijn passie is (hij is 14âŠ) vind ik wel een detail om op een later moment te onderzoeken. Als daar wat fout mee gaat is het goed fout.
Arme jongen, hoop dat hij er niks van gevoeld heeft. En ook zijn arme broer die alles heeft moeten zien, dat vergeet je nooit meer.
Ik denk vooral dat alle zelfingenomen internet-logica waarin niemand ooit iets doms zou doen en alle controle over hun puberkinderen zou hebben even kan wachten. Misschien zijn zijn ouders debieloâs, misschien was het moeilijk hem te beperken hierin om allerlei redenen, misschien hebben ze hun battles gekozen. Die ouders hebben hem niet dat vuurwerk toegestaan (voor zover je daar zicht op hebt) omdat ze dachten âach ja boeiend als hij er dood aan gaatâ. Ik vind reacties op dit forum soms echt net geschreven door mensen die nog nooit buiten zijn geweest ofzo.
Ja, snap dat je hier boos om kan worden maar ik herken mezelf eigenlijk niet echt in die tirade. Ik snap dat kinderen fouten kunnen maken, en ouders ook, zijn ook maar mensen. Ze hoeven van mij niet de gevangenis in, het is al verschrikkelijk dat ze een kind kwijt zijn. Dus ben het verder op zich met je eens. Enige waar ik het mee eens ben, is dat er bij deze tragedie best verder achter de deur mag worden gekeken t.z.t. Is er niks dan is er niks. Ouders hier hoeven ook niet bang te zijn dat ik bedoel dat ze voor elke domme actie van hun kind of zichzelf vervolgd hoeven worden, maar tja ik vind de bescherming van kinderen (en zân broertje in dit geval bijv) wel belangrijker dan emoties van hun ouders.
Overigens is het niet de moeder die bij de kinderen aanwezig was, woont ook niet bij de kinderen.
Eens. Dit kind is het neefje van mijn zwager. Het is allemaal zo vreselijk heftig geweest voor zijn broer en vader die het hebben zien gebeuren en hoe de jongen er daarna aan toe was. En eerlijk gezegd ging er ook vooral âhoe kan je dit laten gebeurenâ door mijn hoofd toen ik het online ergens voorbij zag komen.
Ik denk niet dat ouders hier daar bang voor zijn hoor. Ik denk alleen wel dat er na de dood van een kind allerlei reacties gepast zijn maar niet de oordelen van rando forummers over wat er is gebeurd en hoe een moeder zich in de media gedraagt 24 uur nadat haar kind zichzelf opgeblazen heeft.
Gecondoleerd. Hoop ook dat de handelaren in dit soort vuurwerk, want is gewoon een mortierbom, echt eens goed worden aangepakt. Alleen al dat mensen dit in hun appartementje hebben liggen ook in die weken/ maanden is insane.
Eens, vind de journalist in dit geval ook wel een beetje achterbaks want die weet dondersgoed hoe dit overkomt.
Ik dacht dat met een auto op publiek inrijden meer een Europees fenomeen was, wat een kutzooi is dit weer zeg.
Het lastige is dat dit dus professioneel vuurwerk is dat in het illegale circuit belandt. Een dergelijke mortier/shell is, wanneer het op een veilige manier en met de juiste opleiding wordt afgestoken, prachtig spul voor in een show bijvoorbeeld. Het probleem is alleen dat ze daar in Polen niet naar vragen bij aankoop, denk ik.
Ja precies, dat is wat ik bedoel. Dit is ook geen vuurwerk wat legaal in Duitsland of België bijv kan worden gekocht. Zijn genoeg illegale handelaren hier die je wel evt kan aanpakken. En dan nog sluipt er altijd wat doorheen, maar het is nu ook wel heel makkelijk. Althans, een jongen van 14 zal niet naar Polen zijn gegaan voor dit vuurwerk.