Maar als dat ding direct ontploft bij het aansteken dan kan je dat ook niet voorkomen toch?
Dit is het type vuurwerk wat eigenlijk bedoeld is voor professionele vuurwerkshow. Er zit dan vaak een heel lang lont aan waardoor mensen denken dat het lang duurt voordat het ontploft. Maar dit is eigenlijk een snellont wat direct ontploft als het wordt aangestoken.
Met dat lont kun je professionele shows in elkaar knopen en tegelijk laten ontploffen zeg maar (even mijn leken uitleg) maar is dus echt levensgevaarlijk als je niet weet / doorhebt hoe dat werkt.
Ja zoals hieronder staat: dit soort vuurwerk wordt bij shows vaak op grote afstand dmv elektrische ontsteking tot ontploffing gebracht. Ook met reden dat shows vuurwerk vaak op pontons op het water of in een leeg weiland zetten; mocht het misgaan raakt er niemand gewond.
Oh @Foxyfoxtrot en @Hemakoekjes ah na dat wist ik inderdaad niet. Bedankt voor de uitleg! Wat erg dat dat dan dus illegaal aan particulieren wordt verkocht
Wat erg!! En eng dit, dat er iemand rondloopt die misschien random mensen uitkiest en doodschiet.
Ja echt bizar zeg. Vanmorgen ineens super veel politie in de wijk, politiehelikopter cirkelde erboven. Echt vreselijk voor de slachtoffers en familie.
En ook wel beangstigend dat dit willekeurig lijkt te zijn.
Wtf hebben we een seriemoordenaar die zich richt op bejaarde mannen? Wtf
Ze loven nu zelfs een beloning uit. Hoop dat ze hem snel hebben en er niet nog meer slachtoffers komen.
Hoe denken ze dat iemand deze persoon aan de hand van 3 pixels herkent?
Je kan niet eens zien of het een tatta is of niet, kan zo Luigi zijn (maar dan een uncoole Luigi)
Maar als dit jouw broer of buurjongen is zou je die toch best kunnen herkennen aan kleding/postuur?
Eens dat het niet heel goed te zien is, maar valt me nog mee. Had een eerdere foto gezien dat was echt een schim
Oprecht niet, misschien als ze bewegend beeld zouden delen van het loopje wel.
Maar de houding = handen in zakken
En de kleding = zwarte jas en grijs vest
Dat is minstens 70% van de mannen in die leeftijd
Geloof ook niet dat iemand deze man gaat herkennen. Misschien hopen ze dat mensen door het hebben van een beloning denken verrek ik kijk nog even mijn ring deurbelbeelden van die dag na? Uiteindelijk wordt zo’n beloning volgens mij ook praktisch nooit uitgekeerd dus het is altijd een beetje een wortel voorhouden in de hoop dat iemand z’n best even doet waarmee ze weer iets verder kunnen.
Er zijn ook beelden vrijgegeven dat ie achter een slachtoffer loopt. Maar die zijn ook niet heel duidelijk.
Meestal herkennen mensen het aan de kleinste dingen en Opsporing Verzocht werkt ook. Als je deze persoon kent, herken je ‘m misschien ook wel van de foto.
Hij is gelukkig opgepakt!
I was wrong
Hij is opgepakt
Helaas is het slachtoffer van vanochtend ook overleden ![]()
En hier stuurt de NOS dan weer geen pushmelding over. Over elke poep en scheet sturen ze zo’n ding. Een aanslag een paar duizend km verderop is belangrijk genoeg, en zelfs overleden acteurs, maar een halve stad aan mensen in eigen land die graag weer met een gerust gevoel naar buiten willen niet?!
Zal je straks zien dat morgen wel weer een pushmelding komt over de winnaar van het darten.
Ik heb net een pushmelding gekregen
Na een bepaald tijdstip komt er geen pushmelding meer. Die wordt dan ingepland voor 7.00 de volgende dag en in het weekend volgens mij 8.30. De tijden van de wekdienst doordeweeks sowieso. In het weekend twijfel ik, maar dit is niet de eerste keer dat een pushmelding dus “te laat” komt. Dat is in de afgelopen maanden vaker gebeurd en dat snap ik ook wel want je wilt niet per se dat mensen wakker worden als ze hun telefoon in de nacht op geluid hebben staan.