Nieuws, actualiteit en politiek #5

Maar mensen kunnen dat toch prima zelf bepalen? En zetten hun telefoon op stil wanneer ze niet gestoord willen worden?

4 likes

Ik zie hem nu ook. Valt me weer van ze mee.

@SuperCoolePinda Oh dat wist ik niet! Vast lief bedoeld, maar wat betuttelend zeg. En ochtendmens georiƫnteerd.

1 like

Er zijn genoeg beroepen waarbij je ā€˜s nachts bereikbaar moeten zijn, zou dan wel balen als ik van een push melding wakker wordt.

Dan zet je toch het geluid van de NOS app uit, of geef je alleen bepaalde apps de mogelijkheid door niet storen heen te komen. Hoe is het het probleem van NOS dat mensen hun geluid aan laten staan lol

55 likes

Ik zou wel graag hebben dat we breaking berichten meer kunnen personaliseren om bijvoorbeeld meer dingen eruit te filteren, ik vind sport of mediapersoonlijkheid dingen echt niet belangrijk om zo een notificatie te krijgen en kan me voorstellen dat iedereen zo wel bepaalde categorieƫn kan afvinken.

4 likes

Sport is toch een aparte categorie die je moet aan of afvinken?

9 likes

Dat kan ook hoor, ik heb sport uit staan. Maar toch ook logisch dat er geen honderd categorieƫn zijn

Ik snap nooit zo goed waarom mensen push meldingen aan willen? Ik check elke ochtend nos, maar lijkt me ook heel gejaagd elke keer die push berichten.

35 likes

Ja als de wereld vergaat merk ik dat ook wel zonder pushmelding

27 likes

Ja maar die filter geldt niet voor al het sportgerelateerd nieuws. Ik heb die altijd uit staan, maar krijg toch meldingen als er bijvoorbeeld olympische medailles gewonnen zijn

2 likes

Ik wil graag op de hoogte blijven van wat er in de wereld gebeurt, deels omdat ik op sommige dingen vanuit mijn werk ook meteen/snel moet reageren, maar ook vanuit persoonlijke interesse.
Ik heb meerdere nieuwsapps in het Nederlands, Engels en Duits, en heb bij allemaal de notificaties aanstaan.Wel overal waar het gaat sport uit, want dat interesseert me echt niet.

4 likes

Dit gaat niet altijd om mensen wakkermaken maar ook over collega’s die pushmeldingen kunnen sturen. Mijn collega die pushmeldingen kan sturen is om 23:00 uur weg, ik werk tot 06:00 en wij pushen gewoon niet ā€˜s nachts. Ik denk dat het bij andere titels niet veel anders is.
Aangezien dit bericht na middernacht online is gekomen kan het dus best dat de push later (inderdaad ā€˜s ochtends) is verstuurd.

Ook @Merrow

8 likes

No offense maar NOS is wel een heel ander kaliber dan meer regionaal nieuws toch

3 likes

Jazeker, ik weet ook de details niet, maar dit is bij bijv AD ook het geval (daar zit een nachtdienst uit bijvoorbeeld Canada of Amerika), was gewoon om wat context te bieden.

6 likes

Niet in Belgische nieuwsapps!!! :dotted_line_face:

1 like

In dit geval is het gewoon beleid. Geen push 's nachts, geen uitzonderingen.

3 likes

Lijkt mij ook heel logisch. Dat je dit allemaal handmatig in kan stellen is fijn, maar daarmee doe je ook een aanname dat iedereen een bepaalde mate van digitale vaardigheden heeft. Veel mensen lukt dat echt niet.

Toevoeging: dit is een algemene reactie. Lijkt nu persoonlijk gericht als ik het zo teruglees.

1 like

https://www.nu.nl/binnenland/6341170/verdachte-dodelijk-steekincident-zat-vast-in-psychiatrische-kliniek-den-dolder.html

Snap niet waarom ze elke keer weer gevaarlijke mensen vrijheden geven. Waarom zijn hun kansen op terugkeer belangrijker dan onze veiligheid?

Zo triest dit weer, zo’n foutje van de natuur die weer een gewoon mens ombrengt :pensive:

11 likes

Echt vreselijk voor het slachtoffer en de nabestaanden! Dader is gelukkig wel snel opgepakt. Eens met wat je zegt. Een dader krijgt vaak meer kansen en opvang. Slachtoffers en nabestaanden niet…

5 likes

Ja tuurlijk kunnen ze dat zelf bepalen. Bij mij gaan sowieso alleen oproepen op geluid en voo4 de rest helemaal niks, maar er zijn ook genoeg mensen die niet snappen hoe dat kan en wel de app hebben. Mijn suggestie voor het waarom was niks meer dan een gok. Kan ook zoiets simpels zijn als hoofdredacteur moet akkoord geven voor pushmelding en is 's nachts niet aanwezig of iets anders. Nos stuurt in ieder geval midden in de nacht geen pushmelding (feit)

2 likes