Nieuws, actualiteit en politiek #5

nou het gaat niet om een winkeldief die zijn fout inziet he. het is een miljardair en dat is letterlijk onmogelijk zonder uitbuiting?? plus zij zijn zo ongeveer de hoofddaders

4 likes

Je kan geen miljardair zijn zonder dat er mensen onder jou werken die niet genoeg betaald krijgen.
En de lijst van controverses op zijn wiki is niet bepaald kort.

6 likes

Een miljardair is letterlijk nooit goed nee

2 likes

Hahaha godverdomme jongens laten we nooit meer blij zijn en alleen maar zeiken 🫶🏼🫶🏼

47 likes

Die goorlap voerde campagne voor de herverkiezing van Bush, voor mijn part mag hij mee deelnemen aan het vuurpeloton.

1 like

Heftig

11 likes

Sorry, de enige miljardairs die ik leuk vind zijn die in dark romance boeken

23 likes

We kunnen niet allemaal een slappe neoliberaal zijn.

5 likes

Vlaams Belang verontwaardigd over vrijwilligers zonder papieren in woonzorgcentrum: “Wie illegaal in ons land verblijft moet geen privileges krijgen”

Ze kwamen vrijwillig helpen op een dansavond. Waar je je als extreemrechtse politici allemaal druk om moet maken, echt een dagtaak.

22 likes

Wat een haters. Iets zegt me ook dat Filip Brusselmans zelf geen tijd zou maken om met oude mensjes te dansen bij wijze van vrijwilligerswerk

2 likes

Ik heb hier meerdere keren een bericht getypt over de oorlog in Oost-Congo en besef dat ik eigenlijk niet weet wat zeggen. Hoe kan dit zo lang doorgaan, waarom zijn er geen sancties of hulpmiddelen? Ik ben het beu om naar marsen te gaan of op mijn story de zoveelste aandacht te moeten vragen voor Congo.

Miljoenenstad Goma kan elk moment vallen: waarover gaat de ‘vergeten oorlog’ in Oost-Congo? | VRT NWS: nieuws

37 likes

Dank voor het delen. Vreselijk wat daar aan de hand is 🥹

2 likes

Geschatte 6 miljoen doden en…. Niemand cared?

Meerdere grote voetbalclubs spelen ook nog met visit Rwanda sponsoring, het wordt gewoon gesportwashed ook, echt zo fucking ziek.

13 likes

Het WK wielrennen gaat door in Rwanda, vorig jaar was er daar ook een NBA-toernooi.
En het is inderdaad alsof niemand er wat om geeft en nu met allemaal verklaringen komt. Dit ging sowieso wel gebeuren, vraag was alleen wanneer.

5 likes

Ja en het FIA-gala (F1 prijsuitreiking) was in december ook nog in Rwanda. Als ik nu Google zie ik dat er langzaam in de Vlaamse media ook wel wat opiniestukken beginnen door te sijpelen of men daar nog wel grote sportevenementen moet organiseren. In de Nederlandse media echter nog weinig aandacht.

1 like

Vervelend hoor, een vliegtuigongeluk in Amerika maar er is serieus een liveblog bij rtl. Het valt me echt steeds meer op hoe Amerika gericht het Nederlandse nieuws is.

Laat onafhankelijk nieuws zien over de oorlogen en niet alleen kamp Israël in dit geval.

En als je perse meer nieuws wil hebben, deel informatie over Duitsland of Scandinavië ofzo. Ik ben echt klaar met Amerika.

Is er een nieuwsmedium die meer onafhankelijk is?

11 likes

Ik heb ook de hele dag gedacht dat de crash in de staat Washington was omdat bijna nergens D.C. werd vermeld. Ja onbelangrijk detail misschien maar als je dan zo uitgebreid verslag doet doe het dan ook goed.

2 likes

Op zich is die vliegtuigcrash over heel de wereld wel in het nieuws. Ik kijk zelf altijd een rondje bij lokale nieuwszenders in specifieke landen, maar BBC en Al Yazeera vind ik best veel wereldnieuws hebben.

Random nieuws uit Duitsland lijkt me over het algemeen ook niet heel enerverend voorpaginanieuws. Dan is Congo of Syrië toch wat interessanter.

7 likes

Wat maakt een nieuwsmedium niet onafhankelijk in dit geval? Grote vliegtuigcrashes zijn gewoon eenmaal groot nieuws, niet alleen in NL.

11 likes

Rond oudjaar had je ook veel nieuws over het vliegtuigongeluk in Zuid Korea, maar dat vind je niet erg?

4 likes