Nieuws, actualiteit en politiek

Ja precies, wat er ook aan de hand is verschrikkelijk dat ze geen uitweg meer zag.

1 like

Ik vind het echt belachelijk dat we hier op het forum altijd zo ‘achter het slachtoffer staan’ maar dat nu het om een PVV’er gaat er twijfel is. Ik snap dat het niet zo zwart wit is, maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen om te speculeren over de ‘echtheid’ van haar verhaal.
Ik ben het er ook mee eens dat het een curieus verhaal is maar ik vind het echt om te kotsen om te zeggen ‘dat het haar/de PVV wel goed uitkomt.’ Alsof het iemand ooit goed uitkomt om verkacht te worden. Voor het zelfde geld was het een geplande aanval bijvoorbeeld.
Dat een verhaal incompleet of curieus is betekent niet dat je een slachtoffer in twijfel mag trekken, vind ik.

16 likes

Huh waarom zou het niet waar zijn? Politie heeft toch al bevestigd dat er gesprekken zijn geweest met haar nav het incident? Ik had niet begrepen dat hier twijfels over waren

Je hebt gelijk, en ben het met je eens en heb het niet goed verwoord in mijn bericht: heb het aangepast.

1 like

Eens, ik vind het ook een beetje ‘gek/naar’ dat het in dit topic wordt besproken en niet in een nieuws topic ofzo. Voor mij is dit meer een roddeltopic.

2 likes

Nou ja, wat ik nog het meest heftige vind is dat ze gezegd heeft dat het in opdracht van een ander Haags gemeenteraadslid was? Ik zie niet in waarom je een verkrachting zou verzinnen, maar bij dat ‘in opdracht van’ kreeg ik wel een beetje vraagtekens. Maar dit is veder zo meganaar… Ook voor haar familie… Je moeder/zus/dochter zal maar met zo’n verhaal naar buiten komen en dan zelfmoord plegen, dan blijf je met zoveel vragen achter.

Vond dit overigens wel een net/inzichtelijk stuk over waarom het pas relatief laat in de media is gekomen https://www.omroepwest.nl/nieuws/3676065/Van-de-hoofdredactie-Bij-het-overlijden-van-Willie-Dille

oh edit, dit stuk vind ik ook belangrijk eigenlijk om te delen:

4 likes

56

Zelfs de Dailymail besteedt er aandacht aan.

1 like

wat vreselijk alweer. arme jongeren :frowning: dat filmpje ook

Ik word een beetje moedeloos van dit soort nieuws. Wíllen mensen dat die ziektes terugkomen?

1 like

Ik wist niet eens dat er dierlijke producten gebruikt worden, maar vraag me nu af of er in Nederland dan ook vegans zijn die vaccins voor hun kinderen weigeren met deze reden. Een beetje onder het mom van genoeg andere die beschermd zijn dus zolang er geen alternatief is dan maar niet of om andere redenen natuurlijk. Zou onder de nieuwe groep weigeraars kunnen vallen dan. Alleen in veel medicatie zit ook iets dierlijks of eromheen toch? Blijven ze dan naar een alternatief zoeken of is dit dan een moment dat ze zeggen ik kies op dit moment voor mijn gezondheid.

Ik wil niemand beledigen hoor, maar is gewoon een hersenspinsel

Wat een belachelijke actie van Wilders met die profeet cartoonwedstrijd. Zo kinderachtig als een volksvertegenwoordiger reacties wilt uitlokken dmv zulke acties. Wat wilt hij hier anders mee bereiken?

1 like

Ik denk dat vrijwel alle medicatie die er is linksom of rechtsom tot stand is gekomen met behulp van dieren. Dierproeven, dierlijke bestanddelen in het medicijn zelf, of bijv. dierlijke producten die gebruikt zijn in het testen.

1 like

dat was dus één van de argumenten van kat von d al was het toch vooral dat ze denkt dat je er autistisch van wordt

2 likes

Vandaag zag ik op instagram bij iemand in de stories dat bepaalde goede doelen dierproeven sponsoren (bijv. KWF kankerbestrijding, AIDS fonds, enz. enz. Zie hier: https://www.animalrights.nl/vervang-dierproeven/ik-geef-niet-aan-dierproeven). Deze week zijn er weer veel collectes, vandaar dat het gedeeld werd. Ik betrek dat waarschijnlijk veel te persoonlijk, omdat mijn moeder kanker heeft en daar niet van zal genezen. Kennelijk vind ik een mensenleven belangrijker dan dat van een dier, want ik heb de neiging om hier tegenin te gaan. Vind het lastig om hier een goed gefundeerde mening over te vormen. Wat jullie?

1 like

ik vind het eigenlijk loco om te zeggen dat er geen dierproeven mogen zijn voor de medische wereld; Dat wordt allemaal heel streng ethisch geregeld en op toegezien. Uiteindelijk zal het ook voor 90% omgekweekte ratten gaan waar ik dus eerlijk gewoon geen probleem mee zie. Het is gewoon feit dat medicatie een lang traject van ontwikkelen en testen heeft omdat je nooit weet wat er gaat gebeuren en veranderen.

2 likes

Dierproeven vervangen gaat inmiddels wel voor een (vrij groot) deel inderdaad. Maar alle dierlijke bestanddelen, nee. Je hebt heel vaak wel gelatine, of bovine (koeien) serum albumine nodig, of antistoffen gemaakt in dieren, of dierenbloed, of virussen/bacteriën van een infectie uit dieren om te onderzoeken. En ik denk echt dat er maar heeeel weinig en misschien geen medicatie tot stand komt waar dit helemaal geen rol in gespeeld heeft.

Lili en Howick mogen blijven!

5 likes

Ja, ik ben zo blij dat de maatschappelijke druk en oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid geholpen hebben.
Als ze nu alsnog weg moeten ga ik persoonlijk naar Schiphol toe, ik vind het namelijk om te janken dit.