Nieuws, actualiteit en politiek

Dat minder maar efficiënter werken is al meerdere malen getest maar dat schijnt maar kort te werken. Na een tijdje ben je gewend aan minder werken en ga je die tijd niet meer zo efficiënt besteden als in het begin.

Maar wat ze wel even vergeten is wat @Shaaar zegt, namelijk dat super veel mensen die fulltime werken meer dan 40 uur werken maar daar niet voor betaald krijgen. Ik denk dat die mensen een groot deel van ‘het gat’ van de parttimers wel kunnen opvangen als ze gewoon betaald zouden krijgen voor hun overuren.

1 like

Dat vind ik dan weer niet. Hij heeft daar recht op dus ik snap dat hij daar aanspraak op maakt. Ik vind alleen dat hij daar eigenlijk geen recht op zou moeten hebben/dat die wet anders moet.

5 likes

De VVD schuift wederom de schuld in andermans schoenen en dit keer zijn de parttimers de pineut.

@crazyplantlady Dat vind ik ook altijd zo raar wanneer ik ‘slechts’ 32 uur werkte en vaak in realiteit een uur of 34 of zo. WeRk Je MAaR PaRtTimE? Zie MiJ ZWoEgEn MeT MiJn FuLTimE AaNSTeLLinG!1! Ik vind dat in verhouding met bijvoorbeeld 16 uur per week nogal een groot verschil maken. Met een hbo-salaris met 32 uur kan je vaak prima financieel onafhankelijk zijn dat gaat toch veel lastiger als je een weekendbaan hebt bij de Kruidvat. Ik vind dat gewoon niet met elkaar te vergelijken. En het is nu al moeilijk om op sommige plaatsen genoeg opvang te kunnen vinden voor je kind. Wat gaat de VVD daar aan doen? Gaat Rutte en Klaas samen op de koters passen?

9 likes

Het is echt zo fout om vrouwen de schuld te geven van een probleem dat veroorzaakt is door de traditionele man-vrouw verhouding/patriarchale samenleving waar mannen jaren van geprofiteerd hebben en nu nog steeds van profiteren.

Sander Schimmelpenninck kan dit ook goed.

17 likes

Dat die Sander zich nog verstaanbaar kan maken met die gigantische zilveren lepel in zn mond is mij een raadsel.

23 likes

Ok dit is totaal offtopic en dom maar ik heb hem nagemaakt in de Sims en hem de passende eigenschappen snob en kwaadaardig gegeven + een arrogant loopje en hij woont dus nu in mijn stad en soms laat ik mijn Sims met hem vechten. Ik miste echt nog een slechterik namelijk.
Hij is nu de Ludo van mijn spel.

(Hoe gaat met je scriptieplan Flamoes? Ja primaa.)

80 likes

:raised_hands:

Ja maar dat er iets schuurt begrijpt hij vermoedelijk zelf ook wel met z’n ““uitgestelde loon””.
Maar goed de VVD was al lekker op pad met plannen om de bijstand aan te pakken, lijkt me goed als hier wat keuzevrijheid wordt weggenomen voor de (ja ik vind het toch ook echt) graaiers.

Hahaha

74 likes

Haha love it!

7 likes

Haha die uitgesteld loonsmoes. Hij beweert dus dat hij voor één maand als minister zoveel credits heeft opgebouwd dat ze hem er nog twaalf maanden voor moeten betalen. Geef hem groot gelijk hoor; ik zou het geld ook accepteren. Maar zeg dan gewoon: dit is nou eenmaal de regeling, als men het daar niet mee eens is moeten we hem aanpassen.

2 likes

Dit geldt toch ook alleen voor de (ik neem aan kleine groep) die net op de grens zit? Die met parttime werken wel zorgtoeslag e.d. krijgt en met fulltime werken niet?
Die mensen snap ik overigens ook heel goed. Waarom neer werken als het nauwelijks loont?

Ik vind het gewoon echt zo frappant dat ze ‘vrouwen’ op hun verantwoordelijkheid proberen aan te spreken terwijl zij een regeringspartij zijn en dus gewoon dingen kunnen veranderen/fulltime werken aantrekkelijker/mogelijk kunnen maken.

Volgens mij heb ik dit van Lubach gestolen maar de VVD lijkt altijd te vergeten dat zij een regeringspartij zijn.

2 likes

Omijngod ja over die grens zo bizar.
Vriendin werkt nu over 2 dagen 20 uur ongeveer, als vrachtwagenchauffeur. Als ze een 3e dag gaat werken moet ze al d’r toeslagen inleveren en blijft ze dus gelijk (en gaat ze denk ik zelfs achteruit want dan moet ze voor 2 kids opvang regelen) en 4 dagen werken wil ze niet.
Maar nee hoor, dat wordt gezien als lui :mad:

2 likes

In de column waarop deze tweet reageert ging het ook over AOW. Was zo’n telegraaf zeikstraal columnpje.

Ergste aan die vvd methode vind ik dat er zoveel mensen intrappen. Ik snap echt niet hoe mensen tegenwoordig zo oprecht geloven dat het de schuld van links is. Er is één partij die al consequent regeert. Wellicht moet je daar eens boos op worden.

2 likes

https://www.bnr.nl/nieuws/ondernemen/10395783/nauwelijks-opzeggers-vandebron-ondanks-kritiek-na-overname-essent
Vandebron wordt dus overgenomen door essent, ik had dit een beetje gemist maar ik schrik hier dus wel van. Ik zie dit echt niet als iets goeds en heb nog ruim 2 jaar een contract daar lopen. Zou ik dat op kunnen zeggen?

Ik heb hetzelfde. Nu moet ik bekennen dat mijn man dit regelt (dit klinkt echt zó ongeëmancipeerd maar het is kwestie van taakverdeling) en ik ga eens even informeren of dit bekend was. Want we hebben juist bewust voor Vandebron gekozen vanwege hun groene energie. Hebben al eerder gedoe gehad dat ze ons opeens van onze bron, windmolenpark, hadden overgezet naar biogas ofzoiets. En ik was niet echt blij daarmee omdat het dan opeens om iets compleet anders ging en volgens mij dus ook met veehouderij.
Aanvulling: man weet ook van niks. En we mogen tussentijd opzeggen vanwege die overstap van bron dus we gaan opzoek naar wat anders.

Ja ik denk dat ik naar greenchoice ga. Gekste vind ik dat dit artikel dus al online staat, ik het vorige week al vaag ergens las maar de infomail dus pas echt net binnenkwam.

1 like

Mail is hier ook net binnen. Geen wonder dat ze zeggen dat maar weinig mensen overstappen, beetje voorbarig als je mensen nog niet hebt geïnformeerd.

1 like

afbeelding

image https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Sander_Schimmelpenninck_(2017).jpg/266px-Sander_Schimmelpenninck_(2017).jpg

Zijn naam past overigens niet eens helemaal.

‘Sorry als jullie hem niet vinden lijken.’

104 likes

:cry::joy::cry::joy::cry::joy::cry::joy:

24 likes