Ik geniet hier even stilletjes van. Heerlijk nieuws. Justice will come
Dit moet wel nep zijn. Kruiden worden hier al sinds de gouden eeuw niet meer verkocht in supermarkten hoor.
Als ze zo graag naar Nederland willen komen moeten ze gewoon beter hun best doen met het songfestival.
Ik hoop dat we Epic Sax Guy ooit nog voor een 3de keer mogen meemaken.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Zie hun plaats van dit jaar
Ik vind dus echt dat we journalistiek niet moeten ondermijnen door âfake newsâ te roepen, maar ik vraag me echt af hoe dit soort artikelen tot stand komen. Waarom krijgt zo iemand een podium? Hoe kom je bij zo iemand als journalist en wat is de nieuwswaarde?
Telegraaf
Dit lijkt me vreselijk
Jup dacht ik ook gelijk. Een collega heeft een jaar bij de Telegraaf gewerkt (al haar vrienden en familie vonden het belachelijk) maar ze vertelde echt hoe daar feiten werden verdraaid en bizarre koppen geplaatst werden alleen maar om meer te verkopen. Ook nieuws dat niet werd geplaatst omdat er dan al teveel nieuws over dat onderwerp was geweest. Nam het al nooit echt serieus, maar dit helpt niet.
Niet per se, maar ik hoor het persoonlijk liever niet van een koning. Kan nou niet echt ontkennen dat sommigen door de druk bezwijken.
Is er al een discussie geweest over vuurwerk?
Ik begrijp niet waarom het de normaalste zaak van de wereld is dat vuurwerk in Nederland massaal mag worden afgestoken. Kinderen mogen zelfs vuurwerk afsteken en er zijn jaarlijks zoveel ongelukken door vuurwerk.
In een tijd waarin alles zo gereguleerd wordt en ook het milieu hot topic is, waarom is er nog geen maatschappelijke vuurwerk discussie?
Er is al best lang een maatschappelijke vuurwerkdiscussie. Politie, medici en brandweer pleiten al sinds de jaren â90 voor een verbod en het wordt wel steeds sterker gereguleerd (later kopen, minder zwaar, korter afsteektijdsframe).
Neemt niet weg dat ik het echt idioot vind. In mijn wijk steken jochies die gewoon echt niet fatsoenlijk kunnen nadenken (hebben tieners wel vaker last van) zwaar vuurwerk af. Vernielen daarmee zaken als autoâs en handhaving grijpt maar minimaal in. Vind het echt bizar dat mensen die het hele jaar niet als verstandig worden gezien in de laatste week van het jaar toegang hebben tot zoiets zwaars als vuurwerk.
Nederland geeft echt niks om het milieu en om die reden zou de regering het afsteken van vuurwerk nooit verbieden. Ik denk ook dat ze de belasting die ze hiermee verdienen wel prima vinden. Er gaat zoveel geld om deze laatste dagen
Dat er vuurwerk blijft zal ook zeker wel zo zijn, maar het zal wel minder genormaliseerd worden als het verboden is. Daarnaast is handhaving wel makkelijker als alles verboden is, aangezien je dan niet hoeft te bepalen of het illegaal is of niet. Maarja denk dat hier heel veel mensen voor een verbod zijn, maar er zijn nog steeds heel veel mensen voor omdat het âtraditieâ is.
Deel is inderdaad illegaal (abnormale knallen), maar een deel ook niet en ook daarmee kan je prima schade toedoen. Daarnaast is handhaving qua vuurwerk gewoon geen prioriteit. Daders zijn ook nog eens minderjarig dus van celstraffen en hoge boetes is geen sprake. Hier ging de politie langs, sprak een kwartiertje met ze, reed weg en ze begonnen weer. Zelfde avond staken ze een auto in brand.
Ik zag vandaag op het nieuws dat Groenlinks een landelijk verbod wilt. Echt blij mee.
Bij ons in de buurt waren fietsen afgebrand, containers uitgefikt (van die ondergrondse). Zelf ook nog de brandweer gebeld voor een rokende papiercontainer. En niemand ruimt zn zooi op, overal plastic hulsjes en kartonnen dozen.
Op petities.nl is er een petitie die je kan ondertekenen.
Maar de politie krijgt toch niet per se de schuld? Feit is: er ontstaan gevaarlijke situaties door wangedrag, als burger bel je daar de politie voor (want dat is de persoon die je dan hoort te bellen) en deze laat afweten. Dat daar logische redenen achter zitten snappen de meeste mensen denk ik wel, maar je hebt er niks aan. Want zelf kan (is gevaarlijk, kregen wij een opgeblazen brievenbus voor terug) en mag (dan wordt het eigenrichting) je het niet oplossen.
Mijn straat was gewoon niet meer leefbaar, we gaan met de jaarwisseling bewust ergens anders heen en ik denk dat er wel meer mensen dat zo ervaren. Tuurlijk is er een bredere context en ligt de basis voor de oplossing bij de politiek, maar mensen kunnen toch niet anders dan wijzen naar het orgaan dat hiervoor bestaat?