Lekker zonde van de bomen ook zo
Nou ik denk wel dat er vaker dingen in de doofpot worden gestopt en dat dat ook werkt. Want als âin de politieke wereldâ algemeen bekend was dat zulke dingen altijd uitkomen dan was iedereen wel meteen eerlijk.
Ik vind dit zo bizar, maar de collectieve verbazing vind ik ook vreemd. Dit is gewoon hoe vele instanties handelen. Je komt, als dat nodig is, vaak echt niet achter hoe een bepaalde beslissing is genomen. Wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het verbaast me dat dat mensen verbaast.
Aan de ene kant verbaast het me dus niks (door wat ik hierboven zei) maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat mensen geschokt zijn over zo veel gedupeerden. Dat iemand zelfmoord heeft gepleegd omdat hij door de overheid een enorme (dus blijkbaar onterechte) schuld had vind ik echt klinken als iets Amerikaans. Wij doen niet alles perfect maar je mag wel meer verwachten van onze âzorgstaatâ vind ik.
Ik denk dat onze verzorgingsstaat op sommige fronten behoorlijk tekort schiet in uitzonderingssituaties. Je hebt dan iemand nodig die meer doet dan âhet is nou eenmaal zo vanwege dit en ditâ, terwijl het hele systeem erop is ingericht dat de burger niet te vertrouwen is en regels regels zijn. Je moet behoorlijk ver gaan om iemand te vinden die naar jou wil luisteren.
Ik heb zelf enkele jaren geleden als student een vrij heftige discussie met enorme financiële impact gehad met DUO waardoor dit me niet echt verbaast. Wil niet zeggen dat ik het niet schandalig vind, het zou echt niet kunnen gebeuren. Maar het gedrag en de respons van medewerkers, beroepen en bezwaren die zonder argumentatie terug komen en een overheidsorganisatie die geen openheid geeft in hun handelen klinkt voor mij en ik denk velen anderen in soortgelijke situaties niet als iets nieuws.
Conservatieven van Boris Johnson behalen monsterzege bij Britse verkiezingen https://www.nu.nl/buitenland/6017515/conservatieven-van-boris-johnson-behalen-monsterzege-bij-britse-verkiezingen.html (via @NUnl)
Dus toch een brexit
Ik las ook net weer de reacties op facebook en alle tokkies gaan weer los met; mooi zo! Nu een nexit!
Niet verwacht dat ik dit ooit zo zeggen, maar ik denk dat een Johnson-brexit nog een van de minder erge consequenties gaat zijn van nog 5 jaar Tories voor het VK. Vind het echt heftig.
Ik weet dus bijna niks over het vk en de politiek, heb me er weinig op ingelezen. Maar jij hebt er een tijd gewoond hé? Wil je toelichten wat voor kwalijkere voornemens Johnson heeft?
Oh jongens, zo genieten he
Die Henk Otten, die eerst van FvD was, bezorgd nu het kabinet een Eerste Kamer meerderheid voor de stikstofwet. Met FvD zetels die hij heeft meegenomen Omg.
De tokkie meltdown is heerlijk
Waarom Gebruikt Deze Man Zo Veel Onnodige Hoofdletters Aan Het Begin Van Zijn Woorden?
omdaT heT aaN heT einD helemaaL raaR iS
Hij is zo gewend aan het wetenschappelijk onderzoek doen, dat hij zijn gewone zinnen ook zo opbouwt als de titels in zijn bronvermelding.
- Twonights, M. (2019) Post Over Dat Hoogbegaafde Joch, online publicatie.
Nu moet je hem niet lopen naAPA. Hij is een genie, jij ni. En misschien heeft hij toch een voorkeur voor ChiCaGo hij zal immers in de toekomst gaan studeren aan een Amerikaanse universiteit.
Hij is mân grote voorbeeld. Nooit zal ik zijn genialiteit kunnen evenaren.
Ohja fok wat âjammerâ dat âweâ hem kwijtraken.
Na zijn vertrekt daalt het gemiddeld IQ weer tot onder NAP (Normaal Amsterdam Peil voor de minder knappe koppen onder ons). Maar goed, dan hebben ze (of was het hij?) weer goede kopij (stukken tekst die bedoeld zijn om te worden gedrukt) voor hun Instagram te pakken.
Godzijdank
Helemaal vergeten te reageren hier! Ik weet ook niet superveel hoor maar ik heb er inderdaad dit jaar 8 maanden gewoond dus wel wat van meegekregen!
Voor mijn gevoel valt de situatie die nu ontstaan is een beetje te vergelijken met een absolute meerderheid voor de VVD. Ik weet eigenlijk niet of ik de Tories nou heftiger vind dan de VVD, of dat ze gewoon veel heftiger overkomen omdat ze door het Britse systeem eigenlijk nooit water bij de wijn hoeven te doen. De laatste jaren al heeft hun beleid de positie van de zwakkeren in de samenleving ontzettend verslechterd, veelal door dingen die voorkomen uit hun austerity maatregelen. Veranderingen van hun uitkeringssysteem hebben tot meer armoede geleid (universal credit system als je er wat meer over op wil zoeken), gebruik van voedselbanken en dakloosheid zijn flink toegenomen (en sowieso armoede en het aantal kinderen wat opgroeid in armoede), collegegeld is verdriedubeld (van 3000 naar 9000 pond per jaar) en de National Health Service zit financieel ook flink in de knoop en daar vallen alle ziekenhuizen onder, dus dat heeft nogal impact. Dat komt deels door austeritymaatregelen, maar ook doordat de druk op de (mentale) gezondheidszorg toeneemt doordat alle andere sociale vangnetten eigenlijk wegbezuinigd zijn.
Daarnaast bevat volgens onderzoek van de BBC 88% van hun facebookadvertenties onwaarheden of misinformatie en BoJo zelf is gewoon een gigantische leugenaar/racist/misogynist; ook niet ideaal.