Heel erg eens!
Lekker achter de meiden aan? Pardon? Ga zelf lekker achter de meiden aan
Helemaal mee eens. Ik heb ook het voel dat jongeren tegenwoordig al meer bezig met politiek zijn vergeleken met toen ik 16 was. Toen was het alleen maar iK Ga SwS StEMmEn OP GeeRT WildErS. Nu hebben ze het over dingen waar al die politici het niet durven te hebben.
Misschien vinden politici het ook moeilijk dat het internet een plek gecreëerd heeft waarin hun positie niet meer zo machtig is als toen. Ze krijgen nu terecht en onterecht kritiek en ze moeten meer op hun hoede zijn, omdat ze geen stemmen willen verliezen.
Ja heel bizar
Jezus tering wat een verhaal. Dit is echt aan alle kanten misgegaan. Ik heb zoveel vragen…
Waarom?
Ik vind het vooral heel moeilijk dat er zo duidelijk met de vinger gewezen wordt naar het schoolbestuur als schuldige aan haar dood. Wanneer je een eind aan je leven maakt omdat je jezelf niet gehoord voelt in je baan dan moet er toch al sprake zijn van onderliggende (mentale) problematiek? Het niet gehoord voelen in haar baan kan uiteraard de aanleiding geweest zijn voor haar suïcide maar mijns inziens niet de oorzaak.
Ook vreselijk voor dat groepje jongens uit haar klas dat hierin genoemd wordt. Kinderen kunnen soms gewoon super hard zijn tegenover hun docenten, wat zeker niet goed is, maar hun empatisch vermogen is gewoon nog niet volledig ontwikkeld dus zij overzien vaak de impact die dit heeft op hun docent niet. Dan zal je nu maar als dwars, baldadig jongetje uit groep 6 mede (in de media) mede verantwoordelijk worden gehouden voor de suïcide van je juf. Ik hoop dat die jongens goede begeleiding krijgen en hier overheen komen.
Misschien ben ik wel super naief, maar zou dit echt gebeuren? Mensen begrijpen toch wel dat 9 jarigen hier niet zoveel van doen mee hebben, of denk ik echt te simpel?
Ik denk dat die oorzaak grotendeels wel klopt in haar hoofd en met haar manier van beredeneren. Ik vind dat haar verhaal er zeker mag zijn en dat er juist wel over geschreven moet worden. Maar er zal vast een onderliggend geestelijk probleem meespelen.
Ik vind het ook vrij ongezond om van je werk je leven te maken bijvoorbeeld.
Ik vind het apart dat je zulke boude uitspraken doet over aanleidingen en oorzaken. Je kunt echt heel slecht in het hoofd van deze persoon kijken en toch zo stellig hierover oordelen. Of heb je meer info dan dit artikel?
Uit het artikel:
Het laatste schooljaar, 2018/2019, krijgt ze opnieuw een moeilijke klas met een groepje jongens dat haar treitert. Ook nu ervaart ze te weinig steun van haar schooldirecteur. Stephanie gaat elke dag met tranen in de ogen naar school en weet niet meer wat ze moet doen.
Reken maar dat die jongens echt wel weten dat ze hier bedoeld worden als ze dit lezen (nu of later). Het wordt in het artikel aangehaald als 1 van de oorzaken dat ze uit het leven stapte.
Ja, dat snapte ik inderdaad wel, maar ik dacht meer dat er werd bedoeld dat anderen/de buitenwereld die kinderen zouden aanwijzen als factoren. Terwijl ik eerder denk: ja, zo zijn kinderen toch gewoon?
Als je suïcidaal bent, kun je prima helder denken hoor. Ik weet niet wat je bron is?
En wat is precies je probleem met het valideren van haar gevoelens en ideeën?
Ik zie dit gewoon echt anders. Ik ben het wel met je eens dat er hoogstwaarschijnlijk een geestelijk probleem onder lag, maar ik vind wel dat haar verhaal op deze manier een podium mag hebben. Natuurlijk pijnlijk voor die school en directie, maar die hoeven hun handen ook niet in onschuld te wassen.
Voor haar waren het dus wel redenen. Sorry, maar daar kan jouw mening weinig aan veranderen. En wie bepaalt met welke dingen je “zonder depressie mee om zou moeten kunnen gaan”?
En ik denk dat de school echt wel een zekere schuld heeft en boete mag doen. Of zich in ieder geval eens goed achter de oren mag krabben.
Dat ben ik dan wel weer gedeeltelijk met je eens. De gedachtegang hierachter is denk ik dat het verhaal in de rechtszaal een stille dood zou sterven, terwijl die vrouw juist een zekere vorm van aandacht voor haar verhaal wilde.
Maar ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in dat het bestuur geheel zonder schuld is. Zal alleen nauwelijks aantoonbaar zijn.
Ik sluit me aan bij wat @Shaaar in haar posts hieronder uitlegt.
Kort door de bocht: de redenen voor haar suïcide zoals ze in het artikel genoemd worden zouden bij iemand die verder mentaal goed in zijn vel zit niet tot suïcide leiden. Zij zal dit persoonlijk vast als de oorzaak hebben gezien, maar objectief gezien zou ik het dus eerder de aanleiding noemen. De gedragingen van het schoolbestuur en de kinderen uit haar klas zijn echt heel vervelend, dat wil ik zeker niet ontkennen. Ik vind het echter niet fair om hun gedragingen in de media af te schilderen als oorzaak van iemand suïcide, te meer daar ze (ondanks erg naar) ook weer niet als geheel onlogisch of uitzonderlijk overkomen (zie bijvoorbeeld wat @Shaaar zegt over het arbeidsconflict).
Dan kan ik alleen maar nogmaals dezelfde vraag formuleren: wie bepaalt of zulke zaken “bij iemand die verder mentaal goed in zijn vel zit niet tot suicide” zouden leiden?
Ik snap je beredenering heel goed hoor, maar ik vind oprecht dat je dit niet zo stellig kunt zeggen.
Bronnen mogen, maar je kunt misschien ook je stelling ondersteunen met info uit bronnen (dan ga ik ervan uit dat dat klopt).
Oh ik vond de problemen juist erg specifiek en persoonlijk, waardoor de andere docenten op de scholen niet in dezelfde situatie zaten.
Er staat toch ook dat ze een angststoornis had en iets van een burn out heeft gehad ofzo? Dan is het toch een combinatie van factoren die los van elkaar miss niet tot deze beslissing geleid hadden?
@Twonights ik heb hier inderdaad geen bronnen voor, behalve mijn eigen common sense. Zoals Shadina het hierboven in mijn ogen prima verwoord.