Nieuws, actualiteit en politiek

Het zijn bindende uitspraken, maar je hebt gelijk de kans is groot dat Rusland er niks mee doet. Dat zal de internationale betrekkingen van Rusland alleen niet ten goede komen.

1 like

je moet economische sancties niet onderschatten, Rusland importeert veel vanuit Europa. Dat kan ook avrechts werken natuurlijk.

Dan moet je als land er héél zeker van zijn dat de rest van de EU je steunt en niet dat die landen je midden in het proces verlaten.

Klopt. Rusland is de grootste gasleverancier ter wereld en heel Europa is er afhankelijk van. Daar kunnen we met onze gasbel uit Groningen niet tegenop.

Desondanks vind ik dat Rusland voor het internationaal gerecht aangeklaagd moet worden. Anders gaat het van kwaad (eigenlijk erger) tot (nog) erger.

1 like

ja maar zelfs gas buiten beschouwing gelaten; bij de vorige actie-reactie van sancties (2016 denk ik?) hebben verschillende Europese landen sancties opgelegd waarop Rusland bijvoorbeeld besloot om de import van Belgisch fruit te stoppen. Daar heeft de Vlaamse overheid een tijd verliezen van moeten betalen aan de boeren, ondertussen hebben ze wel zelf nieuwe markten gevonden maar het idee is er nog steeds.

Maar gas word inderdaad vaak aangehaald als argument, ook door politiekers terwijl dat juist een goed argument zou moeten zijn voor diezelfde mensen om mee te werken aan alternatieven.

In het feminismetopic is er ook over gesproken. Feminisme

Overigens geen echte discussie, want volgens mij verschillen de meningen hierover op het forum niet zo erg. Maar de anti-abortus groep heeft het verlies al toegegeven, dus abortus wordt weer gelegaliseerd.

Ierland heeft gelukkig inderdaad Yes gestemd. Was laatst op vakantie met een groep (voornamelijk) Ierse vrienden en de verhalen die zij vertelden over hoe er in het land word omgegaan ermee en hoe mensen eronder geleden hebben waren echt zo naar :disappointed:
Denk aan vrouwen die geen behandeling voor kanker konden ondergaan omdat het schadelijk voor de foetus was of vrouwen die een kindje hadden wat niet levensvatbaar was en dat verplicht moesten dragen tot het uiteindelijk overleden was.

2 likes

‘Probleem’ bij abortus is dat je een keuze maakt die niet alleen over jezelf gaat, maar ook over een kindje.

Haha goed punt. Bundeltje cellen.

“The Republic of Ireland has voted overwhelmingly to overturn the abortion ban by 66.4% to 33.6%” :tada:

Zag dat er al over gepost was maar alsnog even de cijfertjes

13 likes

Het is met veel dingen toch zo dat de overheid bepaalt of iets wel of niet mag? Vind het altijd lastig wanneer je helemaal zelf iets mag bepalen en wanneer niet; het hangt er maar net van af wat je als ‘goed’ ziet en wat niet. Als het bijvoorbeeld zou gaan over of je je hond mag mishandelen of niet (is jouw hond, dus jouw keuze; is jouw foetus, dus jouw keuze) zouden we iets heel anders vinden.

Was vast al duidelijk maar ik vind abortus een lastig ding, was altijd 100% voor en ik ben ‘praktisch’ gezien ook voor, maar filosofisch/ethisch gezien heb er toch m’n twijfels bij gekregen de laatste jaren.

Misschien moet ik naar Impopulaire meningen verkassen, haha

Ben ook wel benieuwd hoe haalbaar het is. Ook met betrekking tot hygiëne.

Ik ben hier heeeeel blij mee. Heel goede zaak!

Waar denk je dan aan? Rietjes kun je gewoon weglaten, plastic borden en bestek kunnen van karton gemaakt worden, plastic bekers kunnen ze van dat hardere, afwasbare plastic maken

1 like

Denk dat het voor consumenten niet heel lastig is hoor, maar ik heb van mensen uit de zorg gehoord dat het daar toch wat lastiger gaat worden. Maar heb ook gelezen dat het alleen geldt voor zaken waar er goede vervanging voor is. Niet alles is namelijk te vervangen denk ik.

Dan kom ik ook maar even impopulair doen hoor, ik ben het met je eens.

Wat dat verbod op wegwerpplastic betreft, daar ben ik helemaal voor. Moet haalbaar zijn denk ik, ook voor mensen die er mee werken. In mijn salon gebruik ik het ook zo weinig mogelijk, het enige wat ik zo kan bedenken zijn wattenstaafjes, maar daar is vast ook een alternatief voor.

2 likes

Je hebt wattenstaafjes van hout, gewoon bij de etos

1 like

Oh echt? Ga ik naar kijken dan als ik ze weer nodig heb! Bedankt voor de tip :slight_smile:

2 likes

Ik gebruik een metalen oorstokje. Werkt prettig en hygienisch plus je gaat er nooit per ongeluk te diep mee :slight_smile:

1 like

Wattenstaafjes kunnen idd ook gewoon van hout of papier zijn (de stokjes). Vind het ook een goede zaak!