Als ze nou gewoon allemaal geen herrie meer maken! Dat zou zoveel fijner zijn. Ik hoef dat gebed niet te horen en die kerkklokken voegen ook helemaal niks meer toe.
Iemand die ik goed ken werkt op deze afdeling en het verhaal is dat het om een bezoeker gaat. Iedereen die bij deze afdeling op bezoek komt wordt gefouilleerd. De bezoeker had een aantal messen bij zich en moest deze afgeven. Toen deze persoon weer vertrok wilde hij zijn eigendommen terug. De persoon vroeg of de verpleegkundige mee wilde lopen, deze bedankte en verzocht de persoon het pand te verlaten. De persoon leek dit te doen, maar draaide zich om en stak de verpleegkundige meerdere keren.
@keekie ik snap je reactie helemaal. Ik weet niet of je bij deze instelling werkt, maar dit is al het derde steekincident in drie jaar tijd. Geweld binnen de GGZ is echt een issue.
Misschien loop ik achter, maar waarom is dit precies zoân issue?
Ik woon zelf in Leiden, vlakbij een moskee en die heeft elke vrijdag ook zoân versterkte oproep.
Ik heb er nog nooit iemand zich druk over horen maken
ugh ik word hier echt misselijk van
Wtf hey
Ja het is echt verschrikkelijk. Ik snap ook niet dat een openlijke oproep van Pegida tot geweld er niet voor zorgt dat daar uit voorzorg politiesurveillance is? Maar goed de politie Den Haag is ook wel een racistische teringbende dus misschien niet heel verrassend.
Ik hoorde net wel op het NOS journaal op de radio dat de mensen die gearresteerd zijn sinds vanmorgen verhoord worden, en dat het zou kunnen dat er aan de hand van hun verklaringen nog meer mensen worden opgepakt.
Nee dat is ook zeker waar. Maar goed de politie heeft gewoon gefaald door niet in de buurt te zijn (ik denk ook dat het daarom niet gelukt is om meer mensen op te pakken? want tsja las het mensen uit den haag of uit de buurt zijn die gewoon weer hun eigen huis in kunnen gaan als de politie er aan komt, is het lastig om ze te arresteren). Maar ik was zelf ook een beetje bang dat ze bij wijze van spreke gisteravond weer buiten zouden staan, dus in die zin vond ik het wel een opluchting te horen dat ze er nog mee bezig zijn en in elk geval nog proberen meer mensen op te pakken. Als deze mensen wel geĂŻdentificeerd zijn is het ook niet altijd in hun voordeel om te zwijgen.
Het wordt met het jaar extremistischer van de pro zwarte piet kant en ik vind het echt heel eng. Vooral omdat mensen het ook maar goedkeuren omdat het toevallig hun mening ondersteunt
Maar dat is volgens mij normaal als er geen aanleiding is om iemand langer vast te houden. Ik keur het overigens niet goed. En ik ga er vanuit eigenlijk, dat ze de echte zware tegenstanders niet te pakken hebben gekregen en dit meer de bijstanders waren,
Ja maar ze moeten nog voor de rechter verschijnen toch ook? Dus het is niet alsof ze er alleen hiermee vanaf komen toch?
Maar je weet toch niet waar ze nog mee bezig zijn. Maar als de mensen die zijn opgepakt hun mond houden en er verder ook geen aanknopingspunten zijn over andere betrokkenen wordt het ook lastig om wat te doen.
Dit is niet anders dan bij elk ander incident, behalve dat dit in de media is gekomen en dit onderwerp veel mensen trekt. Kijk maar naar Opsporing Verzocht waar ook wel eens iemand wordt opgepakt, maar zijn handlanger, waarvan de politie de naam niet eens heeft, niet. Als de daders niks willen zeggen dan loopt de politie op die manier wel vast.
Ik denk overigens wel dat ze druk bezig zijn, maar dat het even tijd kost omdat je ook niet de verkeerde mensen wilt oppakken.
Ik snap je angst heel goed hoor, zeker gezien het in Den Haag is en die burgemeester er ook allemaal de ernst niet van in zag. Maar ik probeer nog wel een klein beetje hoop te houden dat ze de rest van de daders nog op kunnen pakken en er een rechtvaardige veroordeling volgt.
Ik hoor zo weinig over Chili op het moment, maar dit filmpje is zo heftig (er zijn een paar scenes met bloed maar geen close-ups of iets) maar zo belangrijk om te kijken imo.
Dat je gewoon vreedzaam protesteert en dan je ogen (of beide ogen) daarmee verliest, al 180 mensen.
Echt ongelofelijk dat er zo weinig internationale kritiek is, dit kan echt niet.
Net kreeg ik onderstaande folder over abortussen bij de reclame folder. Schrik er behoorlijk van dat dit gewoon zo wordt toegestuurd. En hoe ze dit zo op de folder zetten.
Enerzijds zeggen ze: we willen graag de vrouwen helpen die in deze moeilijke situatie zitten door het bespreekbaar te maken. Anderzijds heet deze hele campagne âweek van het levenâ en staat er op hun website âsinds de invoering van de abortuswet missen we 1 miljoen kinderenâ. Echt⊠ik merk gewoon dat ik hier slecht de juiste woorden voor kan vinden⊠wtf.
Shit hij wordt dus echt geleverd.
Somehow bleef ik hopen dat het niet ging gebeuren ofzo.
Mocht je er iets mee willen: In 2en scheuren en zonder postzegel in een envelop retour sturen zorgt ervoor dat zij de kosten moeten betalen van deze propaganda.
Dit is het adres
shit toch maar even mn anti-abortusfolder-sticker opplakken dus (ja die bestaat)
Goeie! Ga ik doen. Vertelde het tegen mijn vriend en die trok meteen de folder uit mn hand om ze een mail te sturen.
Bizar hoor. Het zat ook echt in het pakket dat verpakt zit. Kan er echt niet over uit.
@Roguee dat dit bestaat
Wow, dit gaat echt ver. Weet iemand welke reclamefolderpakkettenleverancier (3x woordwaarde) hierachter zit? Kunnen we die ook mailen om te vertellen dat dit echt te belachelijk voor woorden is⊠en inderdaad, allemaal terugsturen in een ongefrankeerde envelop!
BEMOEI JE MET JE EIGEN ZAKEEEEHHHHHHH
Mân moeder en zus hebben beiden een anti-abortusfoldersticker op de bus