Ik had eerlijk gezegd al meteen het idee dat er niet zoveel aan de hand was… Je hoorde ook echt niks verder enz.
Is CNN nog live misschien is daar nog wel nieuws
Ho ho
Er gebeurt niks??!
Van de week kregen Henk en Ingrid nog ongewenst een tegoedbon voor een vegetarisch pakket, dat ze ondanks hun constante geklaag over minima zijn en “eigen volk eerst!!!1” natuurlijk ritueel moesten verbranden om een statement te maken.
En toen kwam de dag erna de Lidl folder waarin het woord kerst té weinig werd genoemd, dus moest er weer BOYCOT geroepen worden (maar niet echt natuurlijk)
Het was me het weekje wel hoor, constante aanvallen op onze christelijke vleesetende volkshelden.
Oeps foutje baas, moet kunnen.
Maar dit vind ik ook wel een gekke reactie eigenlijk. Als er nu wel wat geweest, klaagt men dat rtl en nos er niet snel genoeg bij waren. Nu blijkt er niet zoveel aan de hand en is het ineens zo dat iedereen zich meteen zo druk maakte. Het is nooit goed.
Nou… weervoorspellingen zijn ook een beetje overdreven hier, dan is het niet zo gek dat ze dat bij t nieuws ook doen
Wat is niet snel genoeg? Je weet dat je vanuit Hilversum niet meteen live op Schiphol staat he? De info die er was stond online, is in het Achtuurjournaal verteld en op de radio geweest.
Maar zoveel mensen zoveel meningen toch? Denk niet dat dat dezelfde mensen zijn die allebei vinden.
Nou het knopje werkt in ieder geval dan
Ik vind het goed dat ze in deze tijd waarin iedereen en zijn dooie hamster helemaal hysterisch doet op social media zodra er iets aan de hand is, de nos en rtl nu even wachten met nieuwsuitzendingen totdat ze genoeg concrete informatie hebben.
Ik ben blij dat ze van die Utrecht blamage geleerd hebben.
Ja, ik zeg niet dat ík het niet snel genoeg vond he? Ik bedoel dat mensen daarover klaagden eerder in dit topic (en vooral op twitter) en nu wordt er juist weer geklaagd dat rtl wél even een uitzending onderbrak terwijl er toch niks aan de hand bleek te zijn.
Ik heb dit in het zorg topic ook gedeeld. Er is een verpleegkundige neergestoken. Ik vind het echt gek dat die advocaat in het nieuws is maar dit niet. Beide is erg hoor!
Oke die nuance las ik niet in jouw post, maar helder.
Om eerlijk te zijn; ook als er wel wat gebeurd was hadden de nos en rtl er van mij niet bovenop hoeven zitten. Iniedergeval niet met een extra uitzending waarin niks verteld werd. Ik kan op zo’n moment niks met de informatie, helpen kan ook niet, dus dan hoor ik het liever wanneer er echte duidelijke informatie is (wat is er gebeurd, hoe nu verder, moet ik uitkijken), dan wanneer er enkel paniek is. Dat soort nieuws gaat ook direct een eigen leven leiden (was in Utrecht bijvoorbeeld mega duidelijk). Wat betreft terreur denk ik ook altijd: die paniek is wat ze willen bereiken en dat gun ik ze niet. Juist in dit soort situaties geldt ook, met een halfuurtje extra kan je het hele verhaal vertellen zonder die paniek.
Ik ga morgen eens uitzoeken hoe je dat knopje zomaar perongelijk kan induwen.
Dat stond idd niet duidelijk in deze post, heb het even aangepast. Eerder in dit topic zei ik dat wel al, maar dat zal niet iedereen gelezen hebben.
Ik ben dat met je eens over paniek zaaien, maar helemaal niks laten weten als nieuwszender vind ik ook gek. Ik vind dat ze het juist goed hebben aangepakt deze keer, door alleen te melden wat er bekend was, niks meer en niks minder.
Ik heb dit gister wel ergens voorbij zien komen (ad/nos/nu, een van die drie).
Tuurlijk is het een ander verhaal.
Maar liquidatie poging of gewoon je werk doen en neergestoken komt toch eigenlijk op hetzelfde neer?
Het is natuurlijk allebei heel erg, maar als je doorklikt op dezelfde site zie je dat de toestand van het slachtoffer stabiel is, en er een verdachte is aangehouden. Ik heb dit gisteren op nu.nl gelezen ook, daar stond het (wellicht niet lang) op de voorpagina.
Verschil zit m er denk ik in dat er verder niets is gecommuniceerd over de toedracht van deze steekpartij, en dat het slachtoffer het (gelukkig) heeft overleefd. Daarentegen was bij Derk Wiersum meteen duidelijk dat het om een liquidatie ging. Ik proef in jouw bericht een beetje dat je denkt dat zorgverleners minder belangrijk gevonden worden dan advocaten (mijn interpretatie) maar ik denk dat het met omstandigheden en uitkomst te maken heeft en verder niet dat men het 1 belangrijk vind en het ander niet.