Nieuws, actualiteit en politiek

potjandorie zeg, me dunkt dat er niet aan getornd mag worden.

Wat wil je er aan tornen? Abortus illegaal maken? Enorm jammer ja dat mensen die vrijheid hebben, net als dat zij de vrijheid hebben mij lastig te vallen met hun folder.

edit; dit is aan hun gericht he niet aan jou @flwhrs, jij plaatste deze quote van hun.

3 likes

Maar er word hier gezegd in het topic dat de alternatieve keuzes duidelijk aangegeven worden en dat is volgens dit onderzoek dus niet altijd het geval. Dat vind ik kwalijk (van de klinieken en ziekenhuizen)

2 likes

Omdat je toch nooit 100% zeker kan weten of het iemands eigen keuze is om abortus te plegen en of diegene daar helemaal achterstaat.

1 like

Nee maar dat is dan toch überhaupt niet realistisch? Want dan moet je gedachten kunnen lezen?

Als ik nu zwanger zou raken van een ONS en ik overtuigd (door mezelf) die kliniek binnen zou stappen, en een arts zou mij dan gaan vertellen dat ik de zwangerschap ook kan uitdragen zou ik ‘m aanvliegen denk ik hoor :”)

6 likes

Haha dat begreep ik hoor!

1 like

Ik denk juist dat het heel belangrijk is dat je dat vraagt. En je hoeft geen lecture te geven over baby’s en bevallingen, maar gewoon een snelle check is toch helemaal niet overbodig of overdreven.

1 like

Dan heb ik de cijfers waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd :woman_shrugging:t3:

Maar ik heb het toch helemaal niet over uithoren?

Er werd eerder in dit topic gezegd dat de arts de alternatieven moet bespreken en dat dat geregeld is in klinieken dus dat de folder overbodig is. Maar nu zeg jij dus dat ze dat vooral niet moeten bespreken? Ik begrijp het eventjes niet meer.

Ik vind dit bericht een heel nare toon hebben. Niet alle gelovigen zijn per definitie anti-abortus.

1 like

Ik ben van mening dat het juist goed is als een arts die vraag stelt. Ik kan me voorstellen dat er nog wel mensen zijn die met enige twijfel naar zo’n kliniek gaan maar dat de voors en tegens, bij wijze van spreken, toch als uitkomst hebben gehad dat abortus voor die persoon de juiste weg lijkt. Maar omdat het uiteraard een onomkeerbaar proces is, vind ik het eigenlijk niet zo gek als een arts zekerheidshalve nogmaals helder probeert te krijgen of die persoon 1000% achter haar keuze staat juist omdat een arts net zo goed niet weet wat er in iemand omgaat. Niet dat ik probeer aan te geven dat een arts daar verder over te oordelen heeft, maar meer dat ik snap dat een arts in een situatie met zo een keuze zo zorgvuldig mogelijk wil handelen.

Dat is ook precies wat ik bedoelde

Nee ik bedoelde ook gewoon wat jullie zeggen. Maar ik zie dat dus wel als bespreken.

1 like

Ik vind het op zich prima als ze mensen willen overtuigen niet te kiezen voor abortus, maar niet oké als ze de keuze willen wegnemen door het te verbieden. Idem eigenlijk bij euthanasie. Toch snap ik wel dat de folder sterke gevoelens oproept, het is immers niets iets gewoons dat we aan huis folders krijgen over zulke persoonlijke en ingrijpende onderwerpen, waarin ook nog sterk één standpunt wordt betoogd.

Huisvredebreuk is het sowieso niet, daar zijn strikte juridische kaders voor. En wat vind je dan van politieke partijen die folders in de brievenbussen achterlaten? Zou dat ook verboden moeten worden?

1 like

“Tevens hebben psychologen ook al bewezen wat voor invloed dit zal hebben op de psychologie van mensen”

Hahaha ok harry.

8 likes

Pfoeee de Nedertokkie heeft weer een Zware week zie ik.

Eerst de genocide op de Nederlandse bevolking door roetpiet en nu wordt de psyche ook nog aangetast door de snelheidsvermindering.

Vorige week hadden we natuurlijk de opgedrongen gratis vegapropaganda én de cultuuronteigening door het oerNederlandse Lidl.

Zullen we voorspellingen doen over welke afschuwelijke dingen de Nedertokkie deze week te wachten staat?

30 likes

De kerst is al verpest door de Lidl!!!
(En de moslims, maar das logisch)

3 likes

Wow, hebben jullie dit gelezen? Verschrikkelijk hoe ze van het kastje naar de muur werd gestuurd

Volgt iemand de hoorzitting in de afzettingsprocedure van trump?

Sorry, verkeerd gequote!