Nieuws, actualiteit en politiek

In principe heb je geen transponder nodig aan een gate. Wel als je gaat bewegen.
Maar zoals ik al zei. Van de Airbus weet ik niet zoveel. Al verschilt het transponder paneel niet zoveel met een Boeing.

Ik ben vooral benieuwd hoe het in de handboeken staat voor de piloten.

1 like

Klopt. Normaal gesproken gaat de transponder pas aan bij het taxiën naar de baan.

Ik weet ook niet hoe dit in de handboeken staat. Zit natuurlijk allemaal vast aan zware procedures. Maar het blijft mensenwerk.

Ergens vind ik dit grappig maar ik zou dit toch ook niet chill vinden. Niks tegen de islam an sich maar Nederland is geen moslimland dus zo’n versterkt gebed gaat toch alleen maar verkeerd vallen? Prima als je je godsdienst uitoefent maar wees anderen niet tot last denk ik dan, dring het niet op. Kerkklokken op zondagochtend zijn ook bloedirritant.

Edit: Ik merk dat ik het ook lastig vind hier iets van te vinden zonder meteen te denken dat ik rechts klink en voortaan op Wilders ga stemmen. Het probleem van polarisatie.

6 likes

Hier staat ook een grote moskee in t centrum, vind het altijd wel gezellig als dat weer hard galmt.

Vroeger blowden Mn huisgenoten en ik wel eens op het balkon in de middag en dan begon die oproep en dat vond ik in Mn stonede mind dan altijd heel mooi, dat die culturen gewoon in elkaar overvloeiden en of je nou religieus doet of juist niet dat prima samen kan. Kuumbaya

Edit: Dus dat we op een plek leven waar het allebei mag en kan, zijn weinig plekken waar het zo tolerant is denk ik dan.

4 likes

Ja ook weer zo. En dan liever een islamitisch gebed dat die tering kerkklokken maar toch vind ik van alle godsdiensten: lekker doen maar laat mij met rust.

1 like

Als ze nou gewoon allemaal geen herrie meer maken! Dat zou zoveel fijner zijn. Ik hoef dat gebed niet te horen en die kerkklokken voegen ook helemaal niks meer toe.

1 like

Iemand die ik goed ken werkt op deze afdeling en het verhaal is dat het om een bezoeker gaat. Iedereen die bij deze afdeling op bezoek komt wordt gefouilleerd. De bezoeker had een aantal messen bij zich en moest deze afgeven. Toen deze persoon weer vertrok wilde hij zijn eigendommen terug. De persoon vroeg of de verpleegkundige mee wilde lopen, deze bedankte en verzocht de persoon het pand te verlaten. De persoon leek dit te doen, maar draaide zich om en stak de verpleegkundige meerdere keren.

@keekie ik snap je reactie helemaal. Ik weet niet of je bij deze instelling werkt, maar dit is al het derde steekincident in drie jaar tijd. Geweld binnen de GGZ is echt een issue.

Misschien loop ik achter, maar waarom is dit precies zo’n issue?
Ik woon zelf in Leiden, vlakbij een moskee en die heeft elke vrijdag ook zo’n versterkte oproep.
Ik heb er nog nooit iemand zich druk over horen maken

Ik woon pal naast de moskee en kan me hier echt niet aan storen. Duurt hooguit een paar minuten. Stoor me dan weer wel aan de eeuwigdurende scheepsvaart en snelweg achter mijn huis. Maar daar willen ze politiek vast niks aan doen.

Edit: stoor me eigenlijk ook enorm aan de discussie. Christendom is in Nederlands beleid nog steeds heilig. Kerkklokken mogen luiden. Het station van Utrecht staat vol “heb je god al ontmoet”-mensen. We hebben enorm veel bijzondere scholen, maar een geluidszendende moskee is ineens discussie.

6 likes

ugh ik word hier echt misselijk van

Wtf hey

Ik vind deze publieke goedkeuring van geweld én het uitblijven van massale verontwaardiging, de stilte van de regering zo intens doodeng. Ik weet niet hoe ik dit anders moet zien dan een openlijke goedkeuring van toenemend geweld tegenover andersdenkenden met een kleurtje. Ik ben echt bang waar dit toe leidt.

Toen Pegida in Groningen kwam demonstreren en met een gruwelijk gore boodschap op de vismarkt mocht staan waarna studenten een tegenactie aankondigden stond het hele centrum vol ME. Hoe kan het dat deze groep ondanks alle dreiging nog steeds niet beschermd wordt. Dat de politie maar vijf man arresteert en dat het daarna zo stil blijft. Dit is zo intens niet oké.

12 likes

Ja het is echt verschrikkelijk. Ik snap ook niet dat een openlijke oproep van Pegida tot geweld er niet voor zorgt dat daar uit voorzorg politiesurveillance is? Maar goed de politie Den Haag is ook wel een racistische teringbende dus misschien niet heel verrassend.

Ik hoorde net wel op het NOS journaal op de radio dat de mensen die gearresteerd zijn sinds vanmorgen verhoord worden, en dat het zou kunnen dat er aan de hand van hun verklaringen nog meer mensen worden opgepakt.

1 like

Ik las dit ook maar vind her ergens best apart om op basis van verklaringen van daders mogelijk meer mensen op te pakken. Neem toch aan dat ze wel verder onderzoek doen. Een dader is niet verplicht mee te werken. Als iedereen daar dus zwijgt kan de rest vrijuit?

Nee dat is ook zeker waar. Maar goed de politie heeft gewoon gefaald door niet in de buurt te zijn (ik denk ook dat het daarom niet gelukt is om meer mensen op te pakken? want tsja las het mensen uit den haag of uit de buurt zijn die gewoon weer hun eigen huis in kunnen gaan als de politie er aan komt, is het lastig om ze te arresteren). Maar ik was zelf ook een beetje bang dat ze bij wijze van spreke gisteravond weer buiten zouden staan, dus in die zin vond ik het wel een opluchting te horen dat ze er nog mee bezig zijn en in elk geval nog proberen meer mensen op te pakken. Als deze mensen wel geïdentificeerd zijn is het ook niet altijd in hun voordeel om te zwijgen.

1 like

Het wordt met het jaar extremistischer van de pro zwarte piet kant en ik vind het echt heel eng. Vooral omdat mensen het ook maar goedkeuren omdat het toevallig hun mening ondersteunt

7 likes

En ja hoor: vier van de vijf opgepakten schijnen al vrij te zijn. Alsdus KOZP op nu.nl (https://www.nu.nl/binnenland/6010103/kick-out-zwarte-piet-leegt-agenda-en-gaat-eigen-bescherming-regelen.html)

Maar dat is volgens mij normaal als er geen aanleiding is om iemand langer vast te houden. Ik keur het overigens niet goed. En ik ga er vanuit eigenlijk, dat ze de echte zware tegenstanders niet te pakken hebben gekregen en dit meer de bijstanders waren,

1 like

Ja maar ze moeten nog voor de rechter verschijnen toch ook? Dus het is niet alsof ze er alleen hiermee vanaf komen toch?

Maar als er ondertussen niemand meer opgepakt is heb ik echt het idee dat dit weer gaat aflopen met een sisser. Ze zijn inderdaad wel verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot brandstichting. Maar van het verhoren en de rest opsporen lijkt weinig terecht gekomen te zijn.

Ah lees net ergens anders dat ze nog wel bezig zijn met buurtonderzoek. Ik ben gewoon zo bang dat ze hier weer lachend mee wegkomen, er weer een crowdfunding komt voor de proceskosten etc.