Nieuws, actualiteit en politiek

Maar je weet toch niet waar ze nog mee bezig zijn. Maar als de mensen die zijn opgepakt hun mond houden en er verder ook geen aanknopingspunten zijn over andere betrokkenen wordt het ook lastig om wat te doen.

1 like

Dit is niet anders dan bij elk ander incident, behalve dat dit in de media is gekomen en dit onderwerp veel mensen trekt. Kijk maar naar Opsporing Verzocht waar ook wel eens iemand wordt opgepakt, maar zijn handlanger, waarvan de politie de naam niet eens heeft, niet. Als de daders niks willen zeggen dan loopt de politie op die manier wel vast.
Ik denk overigens wel dat ze druk bezig zijn, maar dat het even tijd kost omdat je ook niet de verkeerde mensen wilt oppakken.

4 likes

@flwhrs ik hoop dat jullie gelijk hebben. Heb zelf denk ik ook te weinig vertrouwen in dat deze zaak bij de politie ligt in een stad die recent nog in het nieuws is geweest vanwege discriminatie en racisme binnen het corps, met verhalen over agenten die zich “de zuivere groep” noemen. Wellicht onterecht hoor, maar ik moet het momenteel eerst zien dan geloven.

Edit: Ik vind dit vanwege de ernst ook best wel een forse aanval op de vrijheid van meningsuiting en daardoor totaal niet vergelijkbaar met een reguliere geweldpleging. Hoop echt dat ze in het onderzoek veel verder gaan dan enkel verklaringen.

1 like

Ik snap je angst heel goed hoor, zeker gezien het in Den Haag is en die burgemeester er ook allemaal de ernst niet van in zag. Maar ik probeer nog wel een klein beetje hoop te houden dat ze de rest van de daders nog op kunnen pakken en er een rechtvaardige veroordeling volgt.

1 like

Ik hoor zo weinig over Chili op het moment, maar dit filmpje is zo heftig (er zijn een paar scenes met bloed maar geen close-ups of iets) maar zo belangrijk om te kijken imo.
Dat je gewoon vreedzaam protesteert en dan je ogen (of beide ogen) daarmee verliest, al 180 mensen.

Echt ongelofelijk dat er zo weinig internationale kritiek is, dit kan echt niet.

4 likes

Net kreeg ik onderstaande folder over abortussen bij de reclame folder. Schrik er behoorlijk van dat dit gewoon zo wordt toegestuurd. En hoe ze dit zo op de folder zetten.

Enerzijds zeggen ze: we willen graag de vrouwen helpen die in deze moeilijke situatie zitten door het bespreekbaar te maken. Anderzijds heet deze hele campagne ‘week van het leven’ en staat er op hun website ‘sinds de invoering van de abortuswet missen we 1 miljoen kinderen’. Echt
 ik merk gewoon dat ik hier slecht de juiste woorden voor kan vinden
 wtf.

Shit hij wordt dus echt geleverd.
Somehow bleef ik hopen dat het niet ging gebeuren ofzo.
Mocht je er iets mee willen: In 2en scheuren en zonder postzegel in een envelop retour sturen zorgt ervoor dat zij de kosten moeten betalen van deze propaganda.

Dit is het adres

48 likes

shit toch maar even mn anti-abortusfolder-sticker opplakken dus (ja die bestaat)

3 likes

Goeie! Ga ik doen. Vertelde het tegen mijn vriend en die trok meteen de folder uit mn hand om ze een mail te sturen.
Bizar hoor. Het zat ook echt in het pakket dat verpakt zit. Kan er echt niet over uit.

@Roguee dat dit bestaat :fearful:

Wow, dit gaat echt ver. Weet iemand welke reclamefolderpakkettenleverancier (3x woordwaarde) hierachter zit? Kunnen we die ook mailen om te vertellen dat dit echt te belachelijk voor woorden is
 en inderdaad, allemaal terugsturen in een ongefrankeerde envelop!

1 like

BEMOEI JE MET JE EIGEN ZAKEEEEHHHHHHH

:rage:

M’n moeder en zus hebben beiden een anti-abortusfoldersticker op de bus :muscle:t2:

Als je al een sticker hebt tegen reclame dan krijg je de folder sowieso niet :slight_smile:

Nog niet gehad, maar ik woon in een ouderenflat dus ik verwacht hem niet zo snel, maar anders stuur ik hem terug

Ja dit is in Nederland ook zo, vijf dagen verplichte bedenktijd na het eerste gesprek met een arts.

2 likes

Wat vind je precies bizar? Dat er mensen zijn met een andere mening? Want dat is toch waar dit over gaat? Dat het misschien pijnlijk en confronterend is kan ik me in vinden, maar dat zullen mensen met andere reclamefolders misschien ook wel hebben (in mindere mate, vast). Maar verder zie ik dit eigenlijk als groot onderdeel van vrijheid van meningsuiting. Iets wat heel belangrijk is, en óók belangrijk dat er tegengeluid wordt gegeven. Maar we doen nu echt alsof er bij iedereen een explosief in de bus gegooid is, dat vind ik zwaar overdreven.

3 likes

Ik vind het vooral bizar dat iemand zich er mee denkt te moeten bemoeien wat er in mijn buik gebeurt.

17 likes

Nou, gelukkig bepaal je dat toch zelf? Alleen zijn er mensen die een andere mening hebben.

Disclaimer: ik ben zelf helemaal niet anti-abortus, maar ik vind de reacties op een folder overdreven.

2 likes

Tuurlijk bepaal ik dat zelf, maar ik snap niet waarom je je daar tegenaan moet bemoeien bij iemand anders. Ik ga me ook absoluut niet met iemand anders lichamelijke integriteit bemoeien, vind dat je daar gewoon een grens mee over gaat. En nou ja, je mag een andere mening hebben, uiteraard, maar hou dat dan ook bij jezelf. Vind gewoon niet dat we een kant op moeten gaan waarin Jan en alleman zich met andermans lichaam gaan bemoeien.

7 likes

Ik vind dit eigenlijk best een explosief. Stel je voor dat ik nu ongewenst zwanger op de bank had gezeten, dan is dit een directie aanval. Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn bij wie dit nu zo is. Explosiever nog vind ik de bezorging aan mijn huisadres. Dat er in de stad waar ik om je heen kan folders worden aangeboden, a la, maar een huis is een veilige thuisomgeving. Ik wil daar niet aangevallen worden mer de giftige mening van een ander (geldt trouwens ook voor andere geadresseerde shitpost)

Het aller allerergste van die anti abortuslui vind ik: je helpt helemaal niks. Wat nou als je met zo’n folder iemand genoeg schuldgevoel geeft om tegen de eigen wil in het kind te houden. Dan is dat kind, dat anders nooit geweten had dat hij/zij er was, er. Tja en dan? Moet iemand dan tegen de eigen wil in voor dat kind zorgen? Wie is daarbij gebaat? In het beste geval gaat het allemaal goed hoor, maar in het slechtste is er echt niemand mee geholpen.

11 likes

Ik weet niet precies is wat voor soort folderpakket zat, maar als het tussen de Aldi en het Blokkerfoldertje zit vind ik dat toch wel heel raar, zelf. Als ik door reclameboekjes aan het bladeren ben zit ik niet te wachten op zo een folder. Maar zoals gezegd weet ik niet hoe het precies verpakt zat.

2 likes