Nieuws, actualiteit en politiek

Nee maar dat is dan toch überhaupt niet realistisch? Want dan moet je gedachten kunnen lezen?

Als ik nu zwanger zou raken van een ONS en ik overtuigd (door mezelf) die kliniek binnen zou stappen, en een arts zou mij dan gaan vertellen dat ik de zwangerschap ook kan uitdragen zou ik ‘m aanvliegen denk ik hoor :”)

6 likes

Haha dat begreep ik hoor!

1 like

Ik denk juist dat het heel belangrijk is dat je dat vraagt. En je hoeft geen lecture te geven over baby’s en bevallingen, maar gewoon een snelle check is toch helemaal niet overbodig of overdreven.

1 like

Dan heb ik de cijfers waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd :woman_shrugging:t3:

Maar ik heb het toch helemaal niet over uithoren?

Er werd eerder in dit topic gezegd dat de arts de alternatieven moet bespreken en dat dat geregeld is in klinieken dus dat de folder overbodig is. Maar nu zeg jij dus dat ze dat vooral niet moeten bespreken? Ik begrijp het eventjes niet meer.

Ik vind dit bericht een heel nare toon hebben. Niet alle gelovigen zijn per definitie anti-abortus.

1 like

Ik ben van mening dat het juist goed is als een arts die vraag stelt. Ik kan me voorstellen dat er nog wel mensen zijn die met enige twijfel naar zo’n kliniek gaan maar dat de voors en tegens, bij wijze van spreken, toch als uitkomst hebben gehad dat abortus voor die persoon de juiste weg lijkt. Maar omdat het uiteraard een onomkeerbaar proces is, vind ik het eigenlijk niet zo gek als een arts zekerheidshalve nogmaals helder probeert te krijgen of die persoon 1000% achter haar keuze staat juist omdat een arts net zo goed niet weet wat er in iemand omgaat. Niet dat ik probeer aan te geven dat een arts daar verder over te oordelen heeft, maar meer dat ik snap dat een arts in een situatie met zo een keuze zo zorgvuldig mogelijk wil handelen.

Dat is ook precies wat ik bedoelde

Nee ik bedoelde ook gewoon wat jullie zeggen. Maar ik zie dat dus wel als bespreken.

1 like

Ik vind het op zich prima als ze mensen willen overtuigen niet te kiezen voor abortus, maar niet oké als ze de keuze willen wegnemen door het te verbieden. Idem eigenlijk bij euthanasie. Toch snap ik wel dat de folder sterke gevoelens oproept, het is immers niets iets gewoons dat we aan huis folders krijgen over zulke persoonlijke en ingrijpende onderwerpen, waarin ook nog sterk één standpunt wordt betoogd.

Huisvredebreuk is het sowieso niet, daar zijn strikte juridische kaders voor. En wat vind je dan van politieke partijen die folders in de brievenbussen achterlaten? Zou dat ook verboden moeten worden?

1 like

“Tevens hebben psychologen ook al bewezen wat voor invloed dit zal hebben op de psychologie van mensen”

Hahaha ok harry.

8 likes

Pfoeee de Nedertokkie heeft weer een Zware week zie ik.

Eerst de genocide op de Nederlandse bevolking door roetpiet en nu wordt de psyche ook nog aangetast door de snelheidsvermindering.

Vorige week hadden we natuurlijk de opgedrongen gratis vegapropaganda én de cultuuronteigening door het oerNederlandse Lidl.

Zullen we voorspellingen doen over welke afschuwelijke dingen de Nedertokkie deze week te wachten staat?

30 likes

De kerst is al verpest door de Lidl!!!
(En de moslims, maar das logisch)

3 likes

Wow, hebben jullie dit gelezen? Verschrikkelijk hoe ze van het kastje naar de muur werd gestuurd

Volgt iemand de hoorzitting in de afzettingsprocedure van trump?

Sorry, verkeerd gequote!

@kali dit gaat even helemaal niet over de discussie maar ik vind het heel stoer en verhelderend (? Volgens mij bedoel ik een ander woord maar kom er even niet op)
Hoe je over (jouw) abortis praat. Het is zeker niet niks maar vind het fijn dat onze generatie taboes doorbreekt en eerlijk en open is.

1 like

Er is inhoudelijk al heel veel gezegd door de mede forumleden dus dat laat ik hier verder even buiten. Ik sluit mij hier namelijk bij aan. Maar wil toch nog even antwoord geven op je specifieke vraag.

Wat ik er bizar aan vind is dat de folder stiekem tussen de reclamefolders zat. Dit folderpakket bevatte verder alleen folders van winkels. Deze flyer valt toch geenzins in dezelfde categorie als de aanbieding op je pakje boter. Dat ze alleen al hiervoor kiezen vind ik van weinig respect getuigen.

Daarom vind ik dit geen vrijheid van mening uiting maar het door de strot duwen van je eigen overtuigingen op een manier waarbij je zoveel mogelijk mensen bereikt. Dat je daarbij heel veel vrouwen voor het hoofd stoot is bijzaak. Er zijn genoeg mogelijkheden waarop je deze flyer kunt verspreiden als je ook echt het beste met de vrouwen voor hebt. Maar dat is duidelijk niet het doel geweest.

5 likes

Ik heb lang getwijfeld over mijn reactie maar ga hem toch geven.
Het gaat namelijk over de folder en ik wil graag een tegengeluid laten horen…

3 jaar geleden heb ik abortus laten plegen, ik vertel alleen vanuit mijn gevoel en ervaring dus wil absoluut geen mensen kwetsen of tegen het hoofd stoten.
Ik was 10 jaar samen met mijn ex en het voelde alsof ik mijn leven compleet op de rit had (koopwoning, vast contract, zwanger van mijn jeugdliefde). En toen bleek hij tijdens mijn zwangerschap vreemd te gaan en de relatie te willen verbreken.
Ik was zo gelukkig met mijn zwangerschap en viel in een zwart gat.
Ik vertelde het mijn ouders, zus en 2 vriendinnen, van hun kreeg ik het gevoel/advies: abortus. Mijn ex stuurde uiteraard op abortus aan en ik had geen toekomstige woonruimte voor mij en mijn kindje.
Ik heb (en ik weet dat veel mensen hier over zullen vallen) toen ‘in het belang van het kindje’ abortus gepleegd. Ik alleen kon (financieel) niet zoveel bieden en de vader wilde het kindje niet. Maar gevoelsmatig was het kindje heel welkom.

Voor mij zou deze folder een positief iets zijn geweest. Vooral als ik mijn situatie nu bekijk (ik voel me goed en heb een hele mooie goedbetaalde baan). Dat doet pijn maar het is een keuze uit liefde geweest van mij.

Voor de duidelijkheid; ik ben vóór abortus, het is hartstikke mooi dat de moeder in NL de keuze heeft. Maar ik wilde ook een tegengeluid van een ‘ervaringsdeskundige’ laten horen op de folder.

11 likes