Ik heb lang getwijfeld over mijn reactie maar ga hem toch geven.
Het gaat namelijk over de folder en ik wil graag een tegengeluid laten horen…
3 jaar geleden heb ik abortus laten plegen, ik vertel alleen vanuit mijn gevoel en ervaring dus wil absoluut geen mensen kwetsen of tegen het hoofd stoten.
Ik was 10 jaar samen met mijn ex en het voelde alsof ik mijn leven compleet op de rit had (koopwoning, vast contract, zwanger van mijn jeugdliefde). En toen bleek hij tijdens mijn zwangerschap vreemd te gaan en de relatie te willen verbreken.
Ik was zo gelukkig met mijn zwangerschap en viel in een zwart gat.
Ik vertelde het mijn ouders, zus en 2 vriendinnen, van hun kreeg ik het gevoel/advies: abortus. Mijn ex stuurde uiteraard op abortus aan en ik had geen toekomstige woonruimte voor mij en mijn kindje.
Ik heb (en ik weet dat veel mensen hier over zullen vallen) toen ‘in het belang van het kindje’ abortus gepleegd. Ik alleen kon (financieel) niet zoveel bieden en de vader wilde het kindje niet. Maar gevoelsmatig was het kindje heel welkom.
Voor mij zou deze folder een positief iets zijn geweest. Vooral als ik mijn situatie nu bekijk (ik voel me goed en heb een hele mooie goedbetaalde baan). Dat doet pijn maar het is een keuze uit liefde geweest van mij.
Voor de duidelijkheid; ik ben vóór abortus, het is hartstikke mooi dat de moeder in NL de keuze heeft. Maar ik wilde ook een tegengeluid van een ‘ervaringsdeskundige’ laten horen op de folder.