Nieuws, actualiteit en politiek

In mijn situatie was dat niet zo, er werden geen alternatieven genoemd. Wellicht in andere klinieken wel hoor.
@Lula, uiteraard en ik moest stiekem een beetje lachen om je reactie want dat is natuurlijk ook een gegeven. Maar het gaat vooral om de opties/situaties na het uitdragen.

In het inspectierapport staat een lange tijdlijn en echt als je dat leest. De angst die dat meisje en haar naasten gevoeld moeten hebben.

O men, als je deze details leest word je toch helemaal naar. Wat een nachtmerrie zijn die maanden geweest. Ongelooflijk.

Joden krijgen eens niet de schuld

Ik ben zo zo zo verdrietig wat de Vlaamse regering allemaal in zijn hoofd aan het halen is met betrekking tot de bezuinigingen op subsidies op cultuur. Ik trek het mij misschien ook wel sterk aan omdat ik zelf actief ben in de kunstsector.

De reacties onder dit artikel zijn ook echt afschuwelijk.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/maaike-cafmeyer-kevin-janssens-en-collega-acteurs-protesteren-tegen-besparingen-jambon-stel-zelf-alternatieve-besparing-voor~ae862daa/

1 like

https://www.ad.nl/show/rapper-waka-flocka-flame-boycot-nederland-vanwege-zwarte-piet~aea7b17f/?fbclid=IwAR3ZamOEldSNVBDgO6aNtaeOVx4Pdp6RMRUmeFi-lvnTEvu8H_k1d8D4uoA

Het AD heeft dit artikel op facebook gepubliceerd en alle reacties zijn zo van WIE?? NOOIT VAN GEHOORD??

Boeiend Ans dat jij deze man niet kent. Dat is helemaal niet belangrijk. Hopelijk volgen andere breder bekende artiesten ook snel, dan raakt het mensen misschien wel. Ik vind het in ieder geval een goed gebaar/goede boodschap.

Ik zag dit filmpje langskomen in de story van Lize Korpershoek, ik kende die Godfrey zelf niet maar Waka Flocka Fame is dus niet de enige die zich hierover uitlaat.

Ik hoop vooral dat meer mensen uit het buitenland zich ermee gaan bemoeien. Ik weet nog een situatie een paar jaar geleden dat iemand uit Amerika moest bepalen of het racistisch was (?) En iedereen zat te janken dat iemand die niet uit NL zou komen het niet zou snappen etc.

Maar juist mensen die niet ermee opgegroeid zijn hebben een waardevol perspectief omdat ze het niet mooier maken dan het is

Ik begrijp ook echt niet hoe je achter een “traditie” kan blijven staan die buiten je landsgrenzen als gigantisch racistisch wordt beschouwd. Je schaamt je toch kapot man als je dit gaat uitleggen?

“Ja maar zij snappen het niet! Bemoei je er niet mee!”

Oke, ook niet janken als je straks nergens meer mee mag doen he?

7 likes

Tabitha had een hele mooie insta tv over hoe zij zich voelde over het hele zwarte piet gebeuren.

Oh :frowning: dat had ik niet gezien

Ik vind dat je nu wel heel luchtig praat over de genocide van het Nederlandse volk.

8 likes

Kan in dit land ook niks meer zeggen. :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Huh, ze mochten niet lachen? Wat is dat voor aparte maatregel, iemand een idee waarom? Ik zou namelijk van de zenuwen best per ongeluk lachen, denk ik.

Waarom meteen zo extremistisch? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Even in spoiler over zwangerschap/abortus

Ik heb in een woonvorm een zwangerschapstest laten doen en toen kreeg ik van de verpleegkundige de opmerking ‘als het zo is moet je gewoon even vragen om een morning after pil’ (even de incorrectie van deze opmerking achterwege latend, en hoe schokkend het is dat een verpleegkundige denkt dat een MAP werkt als je een maand over tijd bent) vond ik het heel heftig dat zij maar gewoon voor mij dacht te kunnen beslissen dat ik dat wel zou willen omdat ik het lastig had op dat moment
 ik weet niet of ik zo sterk was geweest om de baby wĂ©l te laten komen als ik zwanger was geweest. Ik vind de folder tussen de reclames niet handig, maar ik ben het wel eens dat er een groep is die ‘zich gedwongen voelt’. Ik weet niet wat ik met dit verhaal wil bereiken
 maar ik snap beide kanten, long story short.

4 likes

Wow heftig wel!

Ja ik vind dit zo zo erg, wat moet dat meisje zich machteloos gevoeld hebben en wat een stel nietsnutten waar ze mee te maken heeft gehad. Haar verhaal elke keer opnieuw moeten vertellen en ook vaak niet serieus genomen worden.

Ook bizar dat er zo makkelijk om werd gegaan met die meldplicht van Bekir E. Hij hoefde maar te bellen dat hij niet kon en er werd een nieuwe afspraak gemaakt wanneer het hem uitkwam, dat is toch niet hoe het zou moeten?Dat is uiteindelijk ook fataal geweest. Ik hoop niet dat dat altijd zo gaat

En niemand die verantwoordelijkheid neemt. Ongelooflijk.

1 like

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen maar ik ben al het gezeik rondom zwarte piet zo zat. Zelfs als je alle historische en emotionele argumenten wegstreept is het toch nog steeds heel raar dat je iets in stand wil houden waarvan de hele wereld zegt dat het niet ok is? Als alle landen behalve wij en die paar andere landen die Sinterklaas vieren het niet ok vinden, dan zegt dat toch eigenlijk al alles?

29 likes

Helemaal mee eens, en ik vind het echt onbegrijpelijk dat er vanuit de overheid niet is besloten om bijv. in alle gemeenten alleen nog roetveegpieten te hebben. In plaats daarvan wordt het aan de commercie en lagere overheden gelaten om hier zélf over te beslissen. Zo zo zo jammer. Misschien een impopulaire mening maar wat mij betreft mag het hele sinterklaasfeest wel langzaam sterven.

8 likes