Is het echt wettelijk verplicht om reiskostenvergoeding te ontvangen als je geen reiskosten maakt?
Wet schadeloosstelling leden Tweede Kamer, artikel 7, lid 2: āVoorts ontvangen de kamerleden ter vergoeding van reiskosten buiten het woon-werkverkeer een bedrag van ⬠4900 per jaar.ā
Er staat geen verplichting bij, blijkbaar kun je het afzeggen of terug overmaken, maar je krijgt het in aanleg wel gewoon overgemaakt.
Ik ben geen jurist dus misschien heb ik het fout, maar er staat āter vergoeding van de reiskosten.ā
Als die reiskosten er niet zijn valt er toch niks te vergoeden?
Het is een principe kwestie. Dijkhoff betaalt ook terug terwijl hij zelfs een poging gedaan heeft geld niet te ontvangen en daarna āniet meer zijn loonstrook gecheckt heeftā. Rutte zou het vandaag de dag niet meer aannemen omdat ze zelf zeggen dat het onnodig is. Ze weten dat het niet okĆ© is, dan kan nog wel op papier staan dat het mag. Voeg dan daad bij het woord en laat zien dat je als persoon eerlijk wilt handelen. Op zoān positie mag je aangesproken worden op zoiets, dat mag jij zeiken om het zeiken vinden.
Dat zeg ik ook, ze moeten vooral met zān allen een wetswijziging indienen, maar ik vind dus niet dat je iemand 13 jaar na dato kan gaan aanspreken op dat hij geld heeft aangenomen waar hij recht op had.
Ik kreeg studiefinanciering en ik kocht daar heel andere dingen dan studieboeken van, dat is discutabel, we hebben nu besloten in de wet dat dat niet meer nodig is, maar kun je mij er dan op aanspreken dat ik dat geld toen wel aangepakt heb?
Rutte kon het zich natuurlijk niet meer herinneren 
Het is zo jammer dat de VVD zo groot is, want veel schandalen lijken van deze partij te komen
Wat heb jij met dat aanspreken? Deze man is een volksvertegenwoordiger. Hij mag overal op aangesproken worden. Wat hij deed -en waarschijnlijk velen met hem- was verkeerd. Waarom mag men dat niet zeggen? Ja, ook 13 jaar na dato want de man is vandaag heel relevant. Hij vindt het zelf ook niet juist. En de nadruk ligt ook niet op het aannemen maar op het terugbetalen. Als je iets zo makkelijk goed kan maken waar je toentertijd āniet bij stilstondā, waarom doe je dat dan niet? Zoals ik al zei: het is een principekwestie. Wij worden het niet eens.
En zoals Shaaar al zei, is studiefinanciering niet vergelijkbaar. Heb ook genoeg kritiek op dat systeem maar daar hebben we het nu niet over.
Het is ook echt een kutpartij. Maar wie gaat ze terugfluiten?
Dit artikel is van begin dit jaar.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2019/boeren-plunderen-supermarkt-middenbeemster/
Sorry voor deze bron maar jeeeeetje wat een onzin zijn die farmers defense force nu aan het uitvoeren
Zo moeten consumenten wel naar een boerensupermarkt, als ze het kerstdiner willen redden, is hun redenatie.
Nou boerenjongens tegenwoordig bestaat er internet, hebben mensen een auto en hebben mensen een goedgevulde voorraadkast en vriezer.
75 jaar geleden kenden Nederlanders nog de smaak van honger. Wisten politici en beleidsmakers dat ze dat nooit meer wilden.
Hoezo halen boeren opeens dit erbij en beschrijven ze de hongersnood als iets romantisch? De tijden waren toen heel anders dan nu. Mensen moesten in die tijd soms letterlijk tulpenbollen en zwerfkatten eten om te overleven.
Echt zo kansloos. Over het malieveld kan je het nog eens zijn, maar in dit geval is het echt āhet doel heiligt de middelen nietā. Het ironische is hierbij ook nog dat de schappen helemaal niet zo leeg zijn als ze zeggen want volgens mij wordt er nogal wat geĆÆmporteerd (en dingen die boeren hier verbouwen geexporteerd).
Het meest ironische is natuurlijk ook nog dat de meeste boeren in Nederland niet voor Nederlandse consumenten produceren.
In het feminisme topic ging het hier net ook over, 1 forummer heeft haar ook een berichtje gestuurd. Bijzonder stuk was het wel ja
Haar vriend is ook de oud-voorzitter van de jeugdafdeling van het Front National van le Pen, zoān beetje de grootste rechts-radicalen die er zijn. Dus ze heeft er iig geen moeite mee
Wanneer je vermoedens m.b.t. de slimme jongen die zo snel mogelijk door zijn ouders door de universiteit moet worden geloosd kloppen. HeT MoEt EcHt WeL VoOr ZāN TiEnDe VeRjAaRdAg HoOr AnDeRs HaLeN We HeT NiEuWs nIeT MeEr. Ik heb het wel te doen met die jongen.
Poeh ik las het net en krijg er zoān slecht gevoel bij. Wat leggen die ouders een enorme druk bij die jongen, zijn welzijn lijkt er totaal niet toe te doen.
Ja ik snap oprecht niet dat men niet het belang van Laurent voor laat gaan. Laat dat jochie toch op zān 11e of 12e afstuderen. Dat hoeft toch niet op zān 9de al te gebeuren? Het gaat echt puur om de media aandacht in mijn ogen. En om het ācarriĆØre makenā. Het kind is verdorie 9ā¦
Ik krijg er zoān triest gevoel bij als ik de berichten over dat jongetje lees. Vooral hoe die vader er over praat.
Talkshow van Jeroen Pauw stopt in het nieuwe jaar https://www.nu.nl/media/6016531/talkshow-van-jeroen-pauw-stopt-in-het-nieuwe-jaar.html (via @NUnl)