Ahhahahahah heeft iemand wat context?? Zei een kind dat? Ik ga stuk
Puur uit interesse: hoe doet jouw kind dit dan op school? Ik weet nog dat ik vroeger trots liet zien wat ik in mijn schoen of op pakjesavond heb gekregen. Verteld jouw kind eerlijk dat hij niks heeft gekregen, en hoe reageren de andere kinderen hier op?
Ze zijn die dag erna vrij en we gaan dat weekend iets leuks doen. De juffen verbieden het niet om cadeautjes mee te nemen, maar moedigen het ook niet aan. Omdat er sommige kinderen bij zitten waarbij de ouders geen geld hebben om van alles te kopen. Willen ze niet dat er de ‘hele tijd’ geshowd wordt met cadeautjes.
Wij vieren dan wel weer kerst met cadeautjes onder de boom. Dus ze weten thuis wel dat 24 december een speciale dag is voor hun.
Edit: er zijn meer kinderen die geen cadeautjes laten zien. En de meeste kinderen boeit het vaak niet of andere kinderen cadeautjes hebben. Als ze het zelf maar hebben. Heel egoïstisch zijn kleuters nog. Maar dit is het tweede schooljaar dat ze het op school vieren. Hoe het verder gaat als hij ouder is, geen idee.
Ik snap ook niet dat er zo fel op @Noodle wordt gereageerd. Ze zegt toch nergens dat ze pro zwarte piet is, ze vraagt zich gewoon af of kinderen roetveegpieten niet makkelijker herkennen. Dat vroeg ik me namelijk ook af, met een zwart geschminckt gezicht ben je nou eenmaal een stuk minder herkenbaar dan met roetvegen. En natuurlijk kan je er weer een verhaaltje over hulppieten omheen verzinnen, maar ik zou ook denken dat dat de ‘magie’ er misschien toch een beetje vanaf haalt als blijkt dat de buurvrouw, de overblijf juf en je neef allemaal hulppietten zijn. En ik snap best dat @Noodle benieuwd is naar ervaringen van mensen met kinderen in de praktijk in plaats van allerlei hypothetische antwoorden dat kinderen dat echt wel pikken en het geen enkel probleem is. Ze zegt toch niet dat ze liever zwarte Pieten wil oid, ze is alleen benieuwd naar hoe de roetveegpieten uitpakken in de praktijk?
Ik denk dat het een kwestie is van de tijd zal het leren hoe de ‘magie’ naar de kinderen toe zijn vorm zal geven. Het is vaak nog half half met al die schmink. Misschien komt er iets anders magisch voor in de plaats?
Ik heb zelf geen kinderen, maar weet vanuit mijn vakgebied wel dat het niet herkennen van verkleedde volwassenen tot op bepaalde leeftijd gewoon een wetenschappelijk bewezen concept is. Gaat er dan doorgaans over dat het kind oprecht gelooft dat zijn eigen geloof waarheid is. Als je een kind dus vol overtuiging vertelt dat de paashaas straks komt als hij maar hard genoeg aan de paashaas denkt, kan jij je rustig verkleden waarna het kind impressed is. Je kan kinderen daarom prima wijsmaken dat er een mannetje door je schoorsteen (die je niet hebt) komt voor cadeaus, dat er een fee een euro op je kussen legt voor een tandje en ga zo maar door. Belangrijk element is wel dat een kind het verhaal ook daadwerkelijk gelooft. Op een sceptische zesjarige werkt dit dus niet en als jij als ouder al drie keer stilletjes tegen je partner zegt dat je hoopt dat ze het niet herkennen ondermijnt dat ook.
Kortom: het is niet volledig waterdicht. De vraag is: is dat erg? Je kan als ouder daarna balen en boos worden of hard roepen “wauw wat zeg jij nou? zie jij tante x daar? Waardan? Is die nou gewoon Sinterklaas aan het helpen? Wat cool! Zullen we vanavond eens bellen hoe ze dat vond? Problem solved.
Of je vertelt je kind gewoon de waarheid:p
Z’n adviseur had 2 weken ervoor ontslag genomen omdat hij tegen het interview was. Ik begrijp nu helemaal waarom!
Aan de andere kant, het is nu wel duidelijk wat voor klootzak die Andrew is.
Ik las ook dat de Queen goedkeuring heeft gegeven voor het interview. Echt onbegrijpelijk inderdaad vanuit hem maar nu komt ‘gelukkig’ wel meer informatie vrij.
Haha die heeft het waarschijnlijk al lang opgegeven met deze vent.
Ik heb sowieso wel medelijden met de queen, mbt haar kinderen.
Ik moest googlen, maar schijnbaar. Randy Andy and his web of armcandy volgens de daily mail
Deze foto stond in een artikel van The Guardian, moest hardop lachen om zn verschrikte hoofd
Ik denk dat de flits heel fel was want zelfs Melania’s ogen staan open haha
Wow dit is echt bizar.
Wtf. Vind sowieso dat een aantal reality programma’s sneller mogen ingrijpen. Temptation Island waarin verleiders tegen de zin van de persoon in per se ontbijt willen brengen. Fragmenten waarin (vaak) mannen over de vrouw heen hangen en eigenlijk zeuren om seks. Maar dit slaat echt alles, hoe kan je dan met jezelf leven.
Ja ik zag op twitter dat dat nu ook aan de hand is bij dat programma de Villa (?) dat een jongen een meisje in de badkamer had opgesloten omdat hij seks wilde ofzo.
Wat walgelijk van die programmamakers ook, zij zijn gewoon medeplichtig en hoop dat ze daar ook om veroordeeld worden.
Ik zag laatst ook een fragment van de villa waarin een jongen helemaal over een meisje heen hangt. Dingen zegt als “ik heb nog nooit zoveel moeite gedaan voor een vrouw”. Per de wil knuffelen. Terwijl zij super consequent en zegt dat ze daar écht geen zin in heeft. Ik snap niet hoe je daar als programmamaker geen stokje voor steekt.
Ik zag net ook nieuwe beelden waarin een man letterlijk bovenop een slapende dronken vrouw ging liggen omdat die zo geil was. Dafuq de villa, shame.
Wat walgelijk hoe de programmamakers hiermee om gegaan zijn, hoop dat er voor hun ook consequenties aan zitten. En wat verschrikkelijk voor die vrouw.