Nieuws, actualiteit en politiek

Maar dan is het in een zone.
Ik zie daarbij een afgezet plein voor me met hekken en politie eromheen. (daar was ik niet zo duidelijk in!)

Maar wel een melding krijgen voor elk onbenullig nieuwtje

Volgens mij is dit het nieuws waar iedereen op zit te wachten.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/roland-deelt-al-20-jaar-lief-en-leed-met-een-frikandel-beestjes-laten-hem-nu-links-liggen~aeb20224/

5 likes

WTF is dit nou weer? Dat ze daar ook zoveel woorden aan kwijt kunnen, best knap

Die sarcofaag ook echt. Waarom.

Hahaha, dit is niet echt serieus nieuws maar ielllll :joy:

1 like

Hahahaha, vooruit😂

1 like

Dat is waar, maar volgens mij wordt niemand met deze confrontatie geholpen😂

Ik moest lachen om het gezicht van die vrouw op het einde, alsof ze net beseft dat ze hiervoor gaat branden in de hel
 :sweat_smile:

1 like

Jongens what the actual FÛCK zijn Iran en de VS weer gezellig bezig. Gevaarlijke shit.

Lekker de angst voor aanslagen weer aanwakkeren ook zo

6 likes

Iedereen bereid zich voor op WW3 maar ik denk dat het zo’n vaart niet zal lopen. Dit is vaker geroepen en tot nu toe bleef het telkens bij dreigen. Het is beangstigend maar nog geen reden voor paniek voor ons denk ik.

Al ben ik blij dat ik niet in Amerika woon.

Iran trekt zich volledig terug uit nucleaire overeenkomst https://www.nu.nl/buitenland/6021855/iran-trekt-zich-volledig-terug-uit-nucleaire-overeenkomst.html (via @NUnl)
Ik baal zo dat ik van sommige dingen zoals dit gewoon niet alles snap.
Ik heb toen usa eruit stapte al best wat opgezocht erover maar ik onthoud die kennis niet zo goed en dit houdt toch basically in dat er een kernoorlog kan komen?
En waarom heeft de usa al die trainingsstations in het midden oosten staan?

2 likes

Ik vind verontwaardiging klinken alsof het raar is dat Irak het erg vindt dat er een drone aanval op hun gebied was inclusief slachtoffers.
https://www.nu.nl/buitenland/6021865/nederlandse-trainingsmissie-in-irak-gaat-voorlopig-door.html (via @NUnl)

Oh en Irak wil dat de basissen van de usa daar sluiten en toen had Trump gedreigd met dat ze dan moeten betalen. En dat lijkt me onzin maar ik vraag me af als daar iemand had gezeten die serieuzer werd genomen qua uitspraken (Obama?) of die uitspraak dan ook serieuzer werd gezien als optie.

1 like

Super fijn dit allemaal.

1 like

Het lijkt wel alsof je pas een echte Amerikaanse president bent als je een oorlog voert.

2 likes

Er is ook nog een vliegtuig neergestort in Iran. Wat zou het verband zijn, als dat er is?

Er wordt gespeculeerd dat dat misschien (per ongeluk) neergeschoten is, gezien er foto’s zijn van vlammen voordat het vliegtuig neer stortte!

Dit artikel uit 2017 stuurt iemand net over een groepsapp.
Het is Esquire maar mijn angst grijpt elke bron aan nu om lekker te stressen en bang te zijn.

Klopt. Maar wordt ook al gesproken over technisch probleem.

Ben benieuwd. Hoop dat de zwarte dozen snel worden gevonden en dat daar goede info op staat.

ik ‘hoop’ dat het technische problemen waren. Ook natuurlijk verschrikkelijk. Maar nu zegt Trump nog ‘all is well’, omdat het erop lijkt dat de basissen op tijd zijn gewaarschuwd waardoor ze konden schuilen en er geen doden zijn gevallen. Maar als er nu ook nog een vliegtuig uit de lucht is geknald

Op Nu.nl staat technische mankementen, maar wel gezegd door een Iraans persbureau.