Nieuws, actualiteit en politiek

Ik snap wel dat die mediageile ouders kwaad zijn. Als jouw zoon jouw identiteit is en hij niet meer scoort zoals jij verwacht, dan raak je je identiteit kwijt. Wat moet je dan?
Weer als tandarts gaan werken? Ja dus.

5 likes

dus die beide ouders hebben hun baan opgezegd om zich te kunnen richten op hun zoon, maar zelfs met beider fulltime begeleiding gaat het dus nog mis.

man man man wat een treurnis en de enige verliezer is die jongen.

Hoe verdienen zij geld nu?

Ze hebben een eigen praktijk. De moneyz komen nog, maar zelf zijn ze er niet meer te vinden kennelijk

1 like

Zou Jeroen geen documentaire kunnen maken over Laurens en dan met name over die ouders? :upside_down_face:

8 likes

Maar ik zeg ook niet dat dat wel een optie is. Enkel dat er een heel groot gat zit tussen hem op de basisschool laten en naar de universiteit sturen. Waarbij ik naar de universiteit sturen vrij radicaal vind. Het jochie is negen hĂ©. Ik denk dat je daarvoor vooral met de middelen die deze ouders lijken te hebben andere programma’s zou kunnen samenstellen die meer ruimte laten voor ontwikkeling op andere fronten. Ook omdat ik gezien het hele team eromheen, mediacircus en het per se in bepaalde tijd klaar willen zijn, gewoon niet echt geloof dat hij “natuurlijk” gezien precies zo slim is als het nu gaat. Er zit ook wel heel veel push achter (opstaan met colleges, rijden met colleges etc) en zoals jij zegt; zijn belang lijkt op de laatste plek te staan.

2 likes

Sorry ik kan gewoon niet geloven dat dit door een 9-jarig jongetje geschreven zou zijn lol

2 likes

Het gaat echt alleen maar om dat record :face_vomiting:

19 likes

maar is er al eerder een kind geweest dat op z’n 10e zijn/haar bachelor had? Of zou 9 jaar dan een nieuw record zijn ofzo

1 like

En het tegenstrijdige is dat er nog meer vertraging op wordt gelopen met het halen van zijn diploma, door Laurent van de opleiding af te halen.

2 likes

Ik wil hiermee instemmen, maar ik heb helaas het gehele essay van Keith Bakker gelezen.

53 likes

die kwelling heb ik mezelf niet aan durven doen

1 like

ja 9 zou nieuw record zijn geloof ik. En aangezien Laurent eind deze maand 10 jaar wordt, had hij (of zijn ouders) nogal haast.

ja ik heb ff verder gegoogled inderdaad, Michael Kearney heeft op z’n 10e een bachelor gehaald:

At age of 8 he enrolled at The University of South Alabama, where he received in 1994 a bachelor’s degree in anthropology and is listed in the Guinness Book as the world’s youngest university graduate at the age of ten.[1][2][4][8] At age of 14 he obtained a master’s degree in chemistry at Middle Tennessee State University. At age 18 he obtained his master’s degree in computer science at Vanderbilt University.

1 like

wow Laurent zou dus nog de jongste met een master diploma kunnen worden!! dit moeten z’n ouders weten

2 likes

Heb je helemaal gelijk in hoor! Maar ik las op Twitter en nieuwssitecomments (en krijg het ook zelf regelmatig te horen) ook mensen die zeggen “een kind móet tot z’n 11e op de basisschool zitten” en bedoelde meer te zeggen dat ik het daar niet in alle gevallen mee eens ben.

1 like

Krijg zin om ff naakt bij jou op je werk rond te lopen (schrijf ik zelfs nog wel ff “still not asking for it” op m’n borst).

3 likes

Dit klinkt zo manisch in m’n hoofd. Of die vader typt dat, of Laurent heeft zoveel slechte voorbeelden gezien dat hij ook zo typt

Ja precies. Dit vind ik echt zo ziek.
Ik vind er eigenlijk niks mis mee om die jongen naar de universiteit te sturen als hij dat zelf wil en het goed kan, maar waarom moet het zo snel? Hij heeft nu juist het voordeel dat hij nog kan studeren voor de lol i.t.t. tot veel 18-jarigen die ook aan hun lening en baankans moeten denken.
Hoe leuk is het dan om bijv. een technische studie te doen maar ook filosofie en kunst etc. tot hij oud genoeg is voor een baan. Hij kan er juist van profiteren dat hij de tijd heeft, maar van zijn ouders moet het snel.

3 likes

Deze zaak wordt ook met de dag schrijnender. Ik ga bijna geloven in complottheorieën.

1 like