Nieuws, actualiteit en politiek

Ik reageer morgen op zijn vroegst, heb wat deadlines te halen vandaag. Vind het een interessante discussie.

Er is toch gewoon geen zwart/wit in deze discussie? Je kunt zowel niet zeggen dat deze problemen bij andere mensen niet zouden leiden tot suĂŻcide want dat weet je simpelweg niet maar je kunt ook niet zeggen dat deze problemen wel de oorzaak waren van de suĂŻcide.
Ieder persoon is zo ontzettend verschillend. Wat heeft iemand tot dusver meegemaakt. Wat is de erfelijke belasting. Draagkracht versus draaglast.
Je kunt uit 1 casus geen algemene conclusies trekken lijkt me

Wel vind ik het een beetje sensatie achtig hoe het op sommige media wordt benoemd en denk ik dat het noemen van die groep jongens in haar klas echt heel schadelijk zou kunnen zijn voor de kinderen en ik kan me niet voorstellen dat zij - met haar heldere verstand - dat resultaat najoeg.

4 likes

Daar twijfel ik ook totaal niet aan.

@Shadina @Sundance ik snap dat gevoel heel goed, maar het is wel slechts een gevoel. Hoe dat arbeidsconflict tot stand kwam en verder verliep vond ik tamelijk persoonlijk lijken.

@Shaaar Ik vind het gevaarlijk om in te zetten op de veerkracht van de mens; niet elke persoon is veerkrachtig. Mooi aantal bronnen. Ik snap heel goed dat arbeidsconflicten zich aan de lopende band afspelen en ik denk dat bij deze vrouw haar persoonlijkheid en levensinstelling ook bijgedragen hebben aan haar dood, maar ik vind het nog steeds goed dat dit in de media kwam en dat ze niet postuum monddood is gemaakt.

:slightly_frowning_face:

Ja gek genoeg lees ik nooit een krantenkop ‘Nederlandse man met blond haar en blauwe ogen mishandelt Nederlandse vriendin met eveneens blond haar en blauwe ogen’

7 likes

Ik denk dat mensen met bijvoorbeeld depressies, burnouts, suïcidale gedachten en angststoornissen soms nog helderder denken dan mensen die dat niet hebben (ik vind het een beetje apart om dit rijtje onder één noemer te gooien, want het zijn andere aandoeningen). Er is bijvoorbeeld onderzoek naar gedaan dat mensen met depressies realistischer situaties en hun eigen kunnen konden inschatten.

Dat die jochies genoemd worden, vind ik ook niet echt oké

Ik heb die ervaring ook niet. De depressie zorgde juist voor hele irrationele gedachten en denkbeelden wat de angst weer aanwakkerde en zo kwam ik in een vicieuze cirkel. Ik herken het echt niet dat ik toen meer helder na kon denken.

4 likes

Nee ik las dit (gedegen) onderzoek 5 jaar geleden toen ik zelf depressief was. Heb gezocht, maar kan het niet meer vinden. Ik kan de methode wel toelichten als iemand dat interessant zou vinden? De grote lijnen weet ik nog wel uit m’n hoofd.

Natuurlijk staat depressie bekend om irrationele gedachten en angsten, maar mensen kunnen juist ook zeer reĂ«el nadenken in depressies. Ik heb beide kanten ervaren tijdens m’n twee depressies.

Klimaatverandering is een hoax!

Ik maak me wel echt zorgen hoor. Dan hoop ik op verbetering met de politiek, maar die droeftoeters van het FvD hebben meerderheid. Dus dat wordt ook niks. Hoop zo dat in Amerika een goed persoon wint en dan de rest volgt. We kunnen toch niet meer ontkennen dat we teveel van de aarde vragen?

3 likes

Wauw: https://www.ad.nl/binnenland/nederlanders-actief-op-gehackt-forum-voor-neonazi-s~acf07aa8/

Ik zou het ook anders vinden als bijv. haar man uit emotie het schoolbestuur de schuld zou geven (want hoe heftig ook, dat gebeurt vaker) maar nu heeft deze mevrouw alles voorbereid met als doel het schoolbestuur verantwoordelijk stellen voor haar dood. Dat vind ik echt heel heftig.

2 likes

Woah. Ik kan niet het hele artikel lezen, maar wat ik so far kon zien: BAH. Wat is er nou fijn aan medemensen haten? Ik begrijp dit soort bewegingen en groeperingen gewoon echt niet.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/rusland-in-de-ban-van-mysterieuze-zwangerschap-tienermeisje-ivan-10-kan-de-vader-niet-zijn~a4a4b7fb/

Dit is echt te bizar voor woorden. Kan toch niet kloppen?

1 like

:flushed: Jezus
 En dan al die media aandacht. Kan toch bijna niet anders dan dat er hier iets heel naars aan de gang is?

1 like

Om de een of andere reden kan je premium artikelen gewoon lezen op incognitotabblad
 (Vind dat zo raar :sweat_smile: )

Wtf Rusland. Echt. Wtf.
Sowieso die beide berichten
 Faith in humanity, was it ever there? :woman_shrugging:

Ja snap ook niet dat die mensen de media zo op zoeken. Alsof ze er trots op zijn? Dat jongetje is ook nog echt zo klein. En dan de manier hoe hij spreekt. Ofja als je de vertaling mag geloven. Heel raar. Van de ene kant heel kinderlijk (zeker wanneer je hem zo op het oog ziet. Anderhalve kop kleiner dan zij, echt een kind gewoon), geen besef van wat ouderschap inhoudt, maar van de andere kant heel volwassen met zijn “mijn geliefde” etc. Krijg daar echt kriebels van. Ook dat ze hem blijkbaar meermaals hebben onderzocht en er geeneens sprake is van puberteit, laat staan dat hij geslachtsrijp zou zijn. Dan lijkt mij dat er hiermee, zoals er in dat artikel ook al wordt vermoed, iets heel ergs wordt verdoezelt. Ookal proberen ze het nu zo te draaien dat het een “wonder” is.

Volgens mij hebben ze dat (nog) niet gedaan. Lijkt me nu ook nog niet mogelijk want ze is pas een paar weken zwanger.

Tip vd week, dankjewel!!

1 like

Echt een kindje inderdaad. Zij ook gewoon nog. En inderdaad, het een ‘wonder’ noemen. Dit is geen wonder, dit is hoe dan ook ongelofelijk tragisch, wie dan ook de vader blijkt te zijn.

1 like

Voor mijn gevoel hebben we laatst ook zo’n zelfde bericht gehad als nu uit Rusland. Ook met van die jonge kinderen. Weet iemand waar ik het over heb? :roll_eyes:

Ik kan me twee mensen uit Engeland herinneren

1 like