Iedereen zou toch kunnen begrijpen dat het volslagen idioot is dat de gehele bevolking, van ieder niveau en leeftijd, ineens toegang heeft tot werkelijke bommen en granaten en deze gewoon mag gebruiken overal op straat.
Ik bedoel wtf??? Hoe is hier een tegenargument voor dat het wint?
Dit postte de krant van mijn stad. Hoe is iemand neersteken geen groot incident? Of vuurwerk maar hulpverleners gooien.
@kali ik heb iampatsmith de afgelopen maand ook gevolgd en ik vind het zo bizar, zoveel schade. En dat daar zo weinig grootse aandacht heen ging (hoeveel Kamervragen zijn er geweest?). Terwijl voor zoveel mensen hun hebben en houden letterlijk in vuur en vlam op ging. En ik denk dat je als politie ook minder kan zolang er geen algeheel vuurwerkverbod is. Ik hoop dat partijen het mee gaan nemen in hun programma voor 2021 maar ik geloof er eigk niks meer van.
Echt he? Ook in het NOS overzicht staat per provincie het aantal incidenten:
Drenthe
- Verloopt rustig
- Misschien is er een schoolgebouw afgebrand
Hallo??? Hebben we ineens een ander referentiekader gekregen met oud en nieuw
Ja ik heb deze week wel van wat arresten gelezen.
Deze branden kwamen toch voort uit het verbod op de vreugdevuren?
Vuurwerkzones waar je tussen 1600 en 0200 naar binnen mag nadat je een blaastest hebt gedaan
(dit is wel heel paternalistisch hoor)
Vandalisme met oud en nieuw is zo’n bizar grootschalig probleem. Je kan er vuurwerkverboden, zwaardere sancties en meer handhaving tegenaan gooien, maar dat heeft maar minimaal effect. Zolang zulk gedrag op deze ene dag zo genormaliseerd is, zal er niks veranderen. Er moet een verandering van normen komen, mensen moeten zich gaan vinden in de geldende regels en die hen eigen maken. Dat is niet eenvoudig om te doen. Filmpjes van Sire, voorlichting op scholen, hoeveel helpt dat? Toch is er niet veel meer dat de politiek kan doen,
Denk niet dat dit zou werken, genoeg mensen die ook nuchter te dom zijn om te snappen dat je vuurwerk, onder andere, niet naar mensen of dieren moet gooien.
Maar dan is het in een zone.
Ik zie daarbij een afgezet plein voor me met hekken en politie eromheen. (daar was ik niet zo duidelijk in!)
Maar wel een melding krijgen voor elk onbenullig nieuwtje
Volgens mij is dit het nieuws waar iedereen op zit te wachten.
WTF is dit nou weer? Dat ze daar ook zoveel woorden aan kwijt kunnen, best knap
Die sarcofaag ook echt. Waarom.
Hahahaha, vooruit😂
Dat is waar, maar volgens mij wordt niemand met deze confrontatie geholpen😂
Ik moest lachen om het gezicht van die vrouw op het einde, alsof ze net beseft dat ze hiervoor gaat branden in de hel…
Jongens what the actual FÛCK zijn Iran en de VS weer gezellig bezig. Gevaarlijke shit.
Lekker de angst voor aanslagen weer aanwakkeren ook zo
Iedereen bereid zich voor op WW3 maar ik denk dat het zo’n vaart niet zal lopen. Dit is vaker geroepen en tot nu toe bleef het telkens bij dreigen. Het is beangstigend maar nog geen reden voor paniek voor ons denk ik.
Al ben ik blij dat ik niet in Amerika woon.
Iran trekt zich volledig terug uit nucleaire overeenkomst https://www.nu.nl/buitenland/6021855/iran-trekt-zich-volledig-terug-uit-nucleaire-overeenkomst.html (via @NUnl)
Ik baal zo dat ik van sommige dingen zoals dit gewoon niet alles snap.
Ik heb toen usa eruit stapte al best wat opgezocht erover maar ik onthoud die kennis niet zo goed en dit houdt toch basically in dat er een kernoorlog kan komen?
En waarom heeft de usa al die trainingsstations in het midden oosten staan?
Ik vind verontwaardiging klinken alsof het raar is dat Irak het erg vindt dat er een drone aanval op hun gebied was inclusief slachtoffers.
https://www.nu.nl/buitenland/6021865/nederlandse-trainingsmissie-in-irak-gaat-voorlopig-door.html (via @NUnl)
Oh en Irak wil dat de basissen van de usa daar sluiten en toen had Trump gedreigd met dat ze dan moeten betalen. En dat lijkt me onzin maar ik vraag me af als daar iemand had gezeten die serieuzer werd genomen qua uitspraken (Obama?) of die uitspraak dan ook serieuzer werd gezien als optie.