Ah de “dierbare vriendinnen” zijn ineens “goede bekenden”.
Sure Tjer.
Ah de “dierbare vriendinnen” zijn ineens “goede bekenden”.
Sure Tjer.
Lijkt me wel zo verstandig, want anders komen ze misschien wel eens in een winkel met een man achter de kassa, of wordt op een terras hun bestelling door een man opgenomen, dus dat lijkt me wel intimiderend.
Thuisblijven, ramen en deuren dicht, telefoon uitschakelen en niet op internet, want misschien krijgen ze een mannelijke klantenservicemedewerker te spreken dus dat lijkt me een risico.
Wow wat erg
En dit ook nog:
Suichang, a small county in Zhejiang, the province second to Hubei with the most infections, on Friday ordered residents to keep their dogs at home. Dogs caught in public will be exterminated, county authorities said. Many in Beijing and Shanghai also rushed to buy face masks for their dogs in their mistaken belief that pets could catch the virus.
Pff niet nodig dus
Oh zo zielig dit
Ah shit hier had ik helemaal niet bij stilgestaan
Hahaha
Het zou mooi zijn als Thierry minister-president wordt en ik hem dan mag ondersteunen,’ vertelt de 24-jarige Davide aan Story. ‘Dan hebben we naast Máxima eindelijk nóg een vrouw om naar te kijken.
#Congratsforhavingme
Nou Davide als ik naar buiten staar, zie ik al twee vrouwen. Misschien moet je nu ook eens wat vaker uit je ivoren lavendeltoren komen.
Ik voel me persoonlijk beledigd. Davide kon bijna elke zondagavond naar mij kijken als ze boodschappen deed.
Volgens mij zegt hij het wel iets genuanceerder dan dat, en ik vind het een beetje kort door de bocht om het artikel als onzin af te doen omdat hij een ‘oude, witte man’ is in dit geval.
Los daarvan ben ik totaal niet medisch onderlegd en heb ik me nooit echt verdiept in bevallingen, dus daar kan ik niet zoveel inhoudelijk over zeggen - maar ik las het artikel niet helemaal zoals jij.
Maar wie moet het dan gaan doen? Deze man wordt hoogleraar gynaecologie, moet hij dan maar zeggen ‘tja, ik heb deze baan, maar ik ga geen nuttig onderzoek doen, want dat moeten die vrouwen maar zelf uitzoeken, gaat mij niet aan?’
Dat denken we wel ja, maar we weten het eigenlijk niet zeker (want nooit echt goed onderzocht, want al die zeikerige vrouwenklachtjes zijn geen geldtrekkers, en waarom zou je onderzoek doen naar de oorzaak als je ook gesponsord onderzoek kan doen naar weer een nieuw siliconen matje dat je kunt innaaien om het op te lossen?). Waarom krijgen sommige vrouwen na 10 vaginale bevallingen geen verzakking of incontinentie en sommige kinderloze vrouwen wel? Niemand weet het, zoals deze wetenschapper ook vertelt.
Welke persoon hadden ze volgens jou aan het woord moeten laten?
Ik heb hier ooit een systematic review over geschreven, vaginale bevalling versus keizersnede. Een keizersnede klinkt vrouwen altijd makkelijker in de oren (in Amerika mag je geloof ik zelfs kiezen), maar het herstel duurt veel langer dan bij een vaginale bevalling. Dit is al wel jaren geleden hoor, die hoogleraar zegt dit vast ook met recenter onderzoek
Maar daar tegenover staat dan weer minder last op nare klachten als verzakking etc op latere leeftijd?
Ja vandaar dat ik ook zeg dat die hoogleraar dit zegt met recenter onderzoek. Ik moet dan inderdaad denken aan al die keren dat we medelijden hadden met de Aziatische vrouwen en Nederlandse mannen, omdat hun bekken nog minder gunstig is en de baby’s relatief groter.
En een keizersnede is ook niet zonder risico hè, zowel op korte termijn als langere termijn.
Jezus first lady is hier toch een niet-bestaande rol gewoon. En ‘kijk’ persoonlijk liever naar vrouwen die zelf politiek actief zijn ipv naar het poppetje dat naast een man staat die zegt dat vrouwen minder ambitie hebben en minder excelleren, behalve natuurlijk in ‘familieachtige dingen’ [sic].
Jij snapt het niet. Vrouwen hebben het ontzettend zwaar. Ze zijn rechtop gaan lopen en moeten zodoende bevallen met smallere bekkens. Dan kan je niets anders dan gewoon huisvrouw en moeder worden en kruipend de vloer schrobben voor het mannetje. Dit was immers zoals de oermens het graag had gezien. Rechtop lopende vrouwen? Wie denken ze wel dat ze zijn? De first lady van een man die misschien president wordt?
Ik vind sowieso dat de effecten van zwangerschap, bevallen en ontzwangeren veel te weinig gekend zijn. Ik heb zelf bvb echt het gevoel gehad dat ik bijna een jaar heb moeten bekomen van dat alles, maar als ik opzoek ga naar goede wetenschappelijke info kom ik niet verder dan ‘9 maanden op, 9 maanden af’. Ik had een zware zwangerschap en bevalling, maar wel een heel makkelijke baby. Maar als je baby bv een huilbaby is of vaak ziek, dan krijg je echt geen kans om te recupereren. Als alles verloopt zoals het in de boekjes staat, dan zal het wel meevallen, maar ik ken niemand bij wie alles volgens het boekje liep.
Nu ik zelf veel zwangere vrouwen in mijn omgeving zie, verbaast het me hoeveel vrouwen echt ziek zijn tijdens het eerste trimester. Terwijl we nog steeds niet goed weten waarom vrouwen zo misselijk kunnen zijn (en anderen niet). Ook het blijven werken tot 1 week voor de uitgerekende datum is voor veel vrouwen eigenlijk niet meer echt verantwoord vind ik.
Enkel ivm de signalen van een postnatale depressie vond ik dat ik wel goed begeleid en geïnformeerd ben geweest.
Ja dit. Heb onlangs ook zitten denken.
Stel dat het de mannen waren die maandelijks ongesteld werden en ook zwangerschap en bevalling moesten doorlopen was alles waarschijnlijk veel beter geregeld.
Zwangerschap is geen ziekte maar het is wel een enorme aanslag op je fysieke gestel.
Maar als de man moest bevallen dan waren alle rollen omgedraaid denk ik eigk.
Ik denk dat vrouwen het meest onderdrukt zijn omdat we door het zwanger worden uit de running zijn en pas sinds kort daarna ook nog als mens gezien mogen worden en niet alleen als moeder en poetsvrouw.
dit is wel echt positief, tegen verwachting in