Super fijn dit allemaal.
Het lijkt wel alsof je pas een echte Amerikaanse president bent als je een oorlog voert.
Er is ook nog een vliegtuig neergestort in Iran. Wat zou het verband zijn, als dat er is?
Er wordt gespeculeerd dat dat misschien (per ongeluk) neergeschoten is, gezien er fotoās zijn van vlammen voordat het vliegtuig neer stortte!
Dit artikel uit 2017 stuurt iemand net over een groepsapp.
Het is Esquire maar mijn angst grijpt elke bron aan nu om lekker te stressen en bang te zijn.
Klopt. Maar wordt ook al gesproken over technisch probleem.
Ben benieuwd. Hoop dat de zwarte dozen snel worden gevonden en dat daar goede info op staat.
ik āhoopā dat het technische problemen waren. Ook natuurlijk verschrikkelijk. Maar nu zegt Trump nog āall is wellā, omdat het erop lijkt dat de basissen op tijd zijn gewaarschuwd waardoor ze konden schuilen en er geen doden zijn gevallen. Maar als er nu ook nog een vliegtuig uit de lucht is geknaldā¦
Op Nu.nl staat technische mankementen, maar wel gezegd door een Iraans persbureau.
Ja precies!! Ben ook erg benieuwd wat er precies gebeurd is. Zoveel levens in een keer verloren, verschrikkelijk. Om nog niet te praten over wat er misschien nog kan komen
Meer om het feit dat het een Boeing is en die is gemaakt in Amerika. Maar goed. Ik hoop dat er snel nieuws is uit de zwarte dozen.
Dubbel post.
Persbureau Reuters spreekt over motor problemen.
Het frustreert me zo dat ik deze conflicten gewoon niet goed genoeg snap. Zou het zo graag willen begrijpen
Same. Al heeft dit filmpje me wel geholpen, komt uit 2017 en legt de structuren in het midden oosten begrijpelijk uit.
Ik snap niet zo goed wat je (men in het algemeen) hebt aan dit soort paniekzaaierij. Het is ook geen onderbouwde analyse van dit betreffende conflict ofzo maar een jarenoude voorspelling. Ging ook even kijken wat dit dan voor boek was, en buiten dat het in de media natuurlijk groot is opgepikt vanwege de sensatietitel lijkt er behoorlijk wat op af te dingen. Ik las dit bijv, https://spectator.clingendael.org/nl/publicatie/een-nieuwe-wereldoorlog
Nou ben ik verder ook geen expert ofzo maar ik ben toch geneigd iemand die in zijn vrije tijd hobbymatig onderzoek doet en dat uitgeeft in eigen beheer wat minder te vertrouwen dan iemand verbonden aan een gerenommeerd onderzoeksinstituut.
Al dat geroep over een 3e wereldoorlog kan ik gewoon niet zoveel mee eerlijk gezegd. Ben benieuwd waar Trump mee komt in zijn statement maar Iran claimt dat dit het was en wie weet loopt het allemaal af met een flinke sisser.
Ik wilde in het nieuwe jaar het (internationale) nieuws weer meer gaan volgen, maar het heeft altijd zoān negatief effect op me. Ik wil weten wat er in de wereld gebeurt en op de hoogte zijn, maar ik word er ook zo angstig van. En het maakt dat de rest (in mijn leven) zo nutteloos voelt ofzo. Waarom maken we er zoān boeltje van?
Ja je hebt gelijk hoor. Ik ben gewoon van nature een goedgelovig en gestresst persoon.
Herkenbaar! Ik doe eens in de zoveel tijd een poging om het nieuws weer te volgen. Zodra ik zie wat er allemaal gebeurd raak ik angstig en zet ik alles direct weer af. Ik leef vaak liever in mijn eigen āveilige bubbel.ā
Lichtelijk teleurgesteld dat het niet Nostradamus is die voorspelde 3 decennia van terror vanaf 2019 ā¦
Doomsday clock staat ook al jaren op 2 voor 12, benieuwd of die voor het eerst op 1 voor 12 komt te staan.
Ik voel me altijd zoān kut wanneer het hele āwo3 is comingā weer opspeelt⦠Er zijn genoeg mensen die al zo lang in oorlog leven, gebieden die nauwelijks meer weten wat vrede is en dan doet usa iets en dan staan āweā allemaal te steigeren op onze europese pootjes. Begrijpelijk doch zo dubbel imo.
Nostradaaaamus, nostradaaaaamus, nostradamus met zān strakke groene broek, die stond 'm goed!
Godallemachtig. Zit nu al bijna een half uur te wachten tot Trump eens gaat spreken.
Ben zo bang nu. Geen zin in meer gedoe