Nieuws, actualiteit en politiek

Ga als je groter bent lekker achter de meiden aan?!?! Wat een raar mens.

Ik geloof ook wel dat die jongen het een en ander thuis verteld wordt, maar die passie die hij heeft kan je niet faken. Deze opmerking was nergens voor nodig, maar ik verwacht niks anders van de PVV

1 like

vijf witte mannelijke kunstenaars helemaal alleen
geselecteerd door een commissie
de subsidie moet toch ergens heen
maar waarom geen vrouwen of wat meer diversiteit
er waren ongeveer honderd gegadigden
toch toont de gemeente geen respijt

7 likes

Als ik het goed begrijp wist de commissie van tevoren wel de namen van de kunstenaars? Hoe is dit dan eerlijk gekozen?

Waar heb je dat gelezen? Ik kan het nergens vinden.

Daarna volgde een shortlist van ongeveer 10 kunstenaars, waarbij een evenredige verhouding van mannen en vrouwen, culturele achtergrond, kunstdiscipline en gevestigde en beginnende kunstenaars nog steeds leidraad vormde

Anders weet je toch niet of er mannen of vrouwen op de lijst staan?

Oh ik vind het wat grof verwoord van die PVVer maar een twaalfjarige heeft imo niks te zoeken in de politiek. Komop zeg, mag nog lang niet stemmen. Straks staan we te luisteren naar een kind van 8, moet niet gekker worden.

Bovendien heeft zn vader een milieubureau, staan Lars video’s op YouTube van D’66. Slechte slechte zaak.

10 likes

Echt een trieste reactie van die PVV’er. Los daarvan krijg ik wel een beetje een oncomfortabel gevoel bij het optreden van dit jongetje. Het lijkt een beetje alsof iemand (ouders?) hem wel Ă©rg graag wil profileren als ‘de Nederlandse Greta Thunberg’ of zo.

7 likes

Ik vind dit vrij smakeloos van deze journalisten. Het verbaast mij ook niet dat ze bij De Telegraaf werken. Het is nog niet zo lang gebeurd en daarnaast doe je dit toch niet zonder toestemming van de slachtoffers. Had op z’n minst nog een tijd gewacht, maar ja $$$$$$. Makkelijk scoren. Als een van de kinderen dit boek had geschreven (of het was gedaan op verzoek van) dan vond ik het een ander verhaal.

7 likes

@Shaaar @Vaiana @Zemraluani late reactie want vond geen tijd meer op te reageren :grimacing: Nu ik het weer terug lees, raak ik gewoon alweer geĂŻrriteerd dus is een beetje lang geworden :joy:

Ik weet ook niet hoe fair het is om een kind tegenover politici te zetten, ongeacht of dat hij een nuttige bijdrage kan leveren. Heb er tegelijkertijd niks op tegen omdat ik denk dat de jeugd zich dan wellicht meer betrokken voelt en daarom later ook sneller wel zal gaan stemmen ed.

Vind wel dat je als volwassen politicus fatsoenlijker met de situatie om mag gaan. Zo’n kind hoeft niet betutteld te worden, je hoeft ook niet te slijmen, maar behandel hem gewoon respectvol ipv zo denigrerend. Politici tegenover elkaar gedragen zich kut maar het wordt bijna nooit Ă©cht ‘persoonlijk’. Als je hem de mond wil snoeren, doe dat dan op inhoud; zet je argumenten in, als je die hebt. Zelfs als die ouders hem inzetten, nou en? Dat is toch politiek? Want haar respons is wĂ©l pedagogisch verantwoord? Dat theatrale ‘ik wens je een goed leven’ :mask: Zij geeft echt geen kut om hem dus wat lult ze nou?

Het irriteert mij dat politici op de meest random momenten besluiten dat zij geen verantwoording hoeven af te leggen voor de keuzes die zij maken. Ja, hij is een kind, maar dat doet niet af aan wat hij zegt. Als het goed is, hoef je niet eens na te denken over je argumenten: reageer dan. Ze hoefden hem niet uit te nodigen, konden zijn e-mail ook negeren of afwijzen. Als je hem dan toch uitnodigt om uiteindelijk persoonlijk te worden en alles af te breken waar hij hard voor werkt (zijn eigen bedrijf ed.) houd dan helemaal je mond over dat zijn ouders hem ‘dit aandoen’. De keuzes van zijn ouders, daar zijn zij voor verantwoordelijk, hoe je daar als politicus mee omgaat, is jouw verantwoordelijkheid. Politiek betrokken zijn is iets wat hij zelf wil. Hem als stront behandelen is wat zíj hem ‘aandoet’.

Enfin, zeker een goede manier om kinderen uit de politiek te weren. Is ook allemaaI politiek, I guess. :woman_shrugging:t5:

3 likes

Ik denk dat je een kind dat zelf aangeeft de discussie in te willen stappen prima tegenover een politicus kan zetten. Ze mogen dan wel niet stemmen en zijn niet volledig handelingsbekwaam, ze behoren wĂ©l tot de achterban van de politiek. Waardoor het gĂȘnant is om te beweren dat ze niet mogen spreken.

Daarnaast: jongeren zeggen soms echt solide dingen. De jongeren waarmee ik werk 15-18jr zijn àltijd ingelezen en hebben een mening. En ze hebben belang he. Vooral tieners maken echt al zaken mee waarin verandering wenselijk is en enkel zij de recente ervaring dragen (denk aan: minimumjeugdloon, veiligheid tijdens uitgaan, stappen, middelengebruik, onderwijskwaliteit, leefbaarheid en klimaat). Als er niet meer naar hen geluisterd wordt (en note dat luisteren iets anders is dan aannemen) accepteer je dus als samenleving dat er een groep is van 3,4 miljoen inwoners van een land waar je niet naar luistert. Dat is een vijfde van je land. En tuurlijk moet je aan de mening van een kind gepaste waarde toedienen (het is immers geen volwassene), maar dat is anders dan niet in gesprek gaan. En tuurlijk hebben die ouders hier een rol in, vele ideeën vorm je natuurlijk door opvoeding. Als jouw ouders zeer liberaal zijn is de kans dat jouw eerste overtuigingen dat ook zullen zijn groot. Maar dat geldt voor ons allemaal.

Ik vind de houding die politici aannemen tegenover jongeren altijd heel veelzeggend. Kunnen ze hun standpunten nog verdedigen? kunnen ze uitleggen wat en waarom ze dingen doen tegen iemand met minder kennis van zaken? kunnen ze schakelen? Als je daar niet mee om kan gaan is er iets goeds mis. En zeker wanneer een kind iets zegt dat niet onjuist is ben ik het zo met jou eens: je diskwalificeert jezelf door er niet op te reageren.

13 likes

Heel erg eens! :100:

Lekker achter de meiden aan? Pardon? Ga zelf lekker achter de meiden aan :wave:t3:

1 like

Helemaal mee eens. Ik heb ook het voel dat jongeren tegenwoordig al meer bezig met politiek zijn vergeleken met toen ik 16 was. Toen was het alleen maar iK Ga SwS StEMmEn OP GeeRT WildErS. Nu hebben ze het over dingen waar al die politici het niet durven te hebben.

Misschien vinden politici het ook moeilijk dat het internet een plek gecreëerd heeft waarin hun positie niet meer zo machtig is als toen. Ze krijgen nu terecht en onterecht kritiek en ze moeten meer op hun hoede zijn, omdat ze geen stemmen willen verliezen.

5 likes

Ja heel bizar

Ik vind echt dat je hier als krant geen artikel over zou moeten schrijven

6 likes

Jezus tering wat een verhaal. Dit is echt aan alle kanten misgegaan. Ik heb zoveel vragen

6 likes

Waarom?

Je moet sowieso echt voorzichtig zijn met schrijven over suĂŻcide. SuĂŻcide wakkert suĂŻcide aan. Dit geeft ook het idee dat je gehoord wordt na een zelfmoord.

Daarnaast: dit artikel staat vol met beschuldigingen en het klinkt gewoon niet alsof zij op een goede heldere plek was toen ze bijvoorbeeld die kaart schreef. Ik haat het om dit te zeggen, maar het hele artikel leest alsof deze vrouw écht niet lekker zat en daar is niet een aan te wijzen oorzaak voor (zelfs als zij dat zelf wel zo ervaart).

Ik vraag me dan echt af of je dit op individueel niveau onder de aandacht moet brengen. Of dat goed is voor de betrokkenen, in de eerste plaats de overledene, maar ook de leerlingen, collega’s en school die nu zonder weerwoord (want je kan niet discussiĂ«ren met een dode) als oorzaak van suĂŻcide in de krant staan.

12 likes

Ik vind het vooral heel moeilijk dat er zo duidelijk met de vinger gewezen wordt naar het schoolbestuur als schuldige aan haar dood. Wanneer je een eind aan je leven maakt omdat je jezelf niet gehoord voelt in je baan dan moet er toch al sprake zijn van onderliggende (mentale) problematiek? Het niet gehoord voelen in haar baan kan uiteraard de aanleiding geweest zijn voor haar suĂŻcide maar mijns inziens niet de oorzaak.

Ook vreselijk voor dat groepje jongens uit haar klas dat hierin genoemd wordt. Kinderen kunnen soms gewoon super hard zijn tegenover hun docenten, wat zeker niet goed is, maar hun empatisch vermogen is gewoon nog niet volledig ontwikkeld dus zij overzien vaak de impact die dit heeft op hun docent niet. Dan zal je nu maar als dwars, baldadig jongetje uit groep 6 mede (in de media) mede verantwoordelijk worden gehouden voor de suĂŻcide van je juf. Ik hoop dat die jongens goede begeleiding krijgen en hier overheen komen.

19 likes

Misschien ben ik wel super naief, maar zou dit echt gebeuren? Mensen begrijpen toch wel dat 9 jarigen hier niet zoveel van doen mee hebben, of denk ik echt te simpel?

1 like