Nieuws, actualiteit en politiek

In dat geval zeker direct terug geven!
(Maar de 10-jarige Swelgje was toen heel blij was dat de steen van Rosetta nog in het British Museum lag, want vond ik het fantastisch om dat ding te te zien.)

1 like

https://www.ad.nl/den-haag/gemaskerde-man-loopt-met-mokerhamer-door-den-haag~a693d540/

Iel je zou hem maar tegenkomen.

Beetje leeg artikel maar goed initiatief denk ik. Denk alleen wel: hoe waarborg je de veiligheid van de bestuurders als ze wel iedereen meenemen.

1 like

Mijn vader woont dus in deze straat en ik werd hier supernaar van.

Ik het nog wel gebeuren dat straks het Eurovisiefestival ook wordt afgelast of verplaatst als ze het virus niet kunnen indammen.

1 like

En de olympische spelen.

1 like

Al kan de formule 1 mij dan weer gestolen worden. Kunnen die zeehondjes rustig blijven chillen.

9 likes

Over mijn door Corona verwoeste lijk.

26 likes

Liever met Corona in een kist dan een feestje gemist.

4 likes

Was de ratio aantal mensen met dat virus / aantal doden niet hoger bij corona dan de griep?

Maar toch niet heel veel hoger?

Ik kan even geen artikel vinden met de meest recente vergelijking. :’) Maar volgens mij zijn we ook gewoon banger omdat we minder van dit virus afweten.

1 procent bij griep, 2 procent bij dit coronavirus. Ter vergelijking: Sars was zo’n 10 procent.

Bron: https://www.theguardian.com/world/2020/feb/23/what-is-coronavirus-and-what-should-i-do-if-i-have-symptoms

2 likes

En natuurlijk dat veel meer mensen tegenwoordig nu $$$$$ hebben om te gaan reizen.

Ik snap alleen niet waarom het RIVM aangeeft dat het niet nodig is om te testen of iets als je in het ā€˜besmette’ gebied bent geweest. Andere landen weigeren bussen en vliegtuigen, Frankrijk raadt aan om mondkapjes te dragen en thuis te blijven als je in Noord-ItaliĆ« bent geweest en in Nederland hoeft dat allemaal niet. Ik heb geen paniek o.i.d., maar snap de verschillen per land niet zo goed.

Ik sta er precies zo in. En het is ook nog eens zo dat veel ā€˜oude’ mensen sterven aan het coronavirus. (Correct me if i’m wrong) Mensen zoals jij en ik worden flink ziek en worden als je verder niks anders onder de leden hebt, gewoon weer beter.
Oudere mensen sterven net zo goed aan de gewone griep of longontsteking… Klinkt misschien hard, maar zo is het wel…

1 like

Hollandse nuchterheid

2 likes

Dat is met de griep net zo, we moeten iedereen die hoest en koorts zou kunnen hebben (gehad) testen, alle mensen waarvan ik dacht ā€œdit is sowieso de griep, dat MOET wel!ā€ bleek negatief en de mensen die ik als ā€˜laagverdacht’ heb laten opnemen werden dan ineens positief.

Aan ons hol geen polonaise. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

1 like

Helaas vrijgesproken op het voorbedachte gedeelte maar goed nieuws!

19 likes