In 1 van de artikelen die ik las over de situatie in China schrijven ze dat ze alle patiënten met symptomen hebben opgenomen, inclusief alle mensen die met hen in contact zijn geweest. Dan kun je zo een heel ziekenhuis vullen, maar of dat nou echt nodig is vraag ik me af. Ik hoorde (geen bron) dat ze in Italië ook iedereen die positief test opnemen, ongeacht of ze symptomen hebben, dat is misschien handig voor het isoleren van het virus, maar ook niet echt nodig denk ik.
We moeten maar zien wat het RIVM gaat zeggen wat wij moeten doen, ik denk niet dat ze gaan adviseren dat wij iedereen maar opnemen in het ziekenhuis, daar hebben we inderdaad geen capaciteit voor.
Komt door al die gekke cults. Denk dat het daar erger is dan we denken
Hierop aansluitend op Reddit las ik dat sommigen een soort van noodvoorraad aanleggen. Dus extra voedsel in conserven en water in huis halen. Eerst dacht ik : " is toch helemaal niet nodig?". Maar stel dat er hier net zo’n uitbraak is als in Italiê. En er geen of weinig toegang is tot een supermarkt…
Ik denk dat ik bij mijn volgende bezoek wel wat extra’s meeneem…
Voel me wel wat aluminium hoedje nu maar better safe then sorry?
Of gaat dan thuisbezorgd en de Picnic/APPIE etc dan bij je thuisbezorgen in speciale pakken. 
Ik zie dat ook niet gebeuren daarvoor is Nederland weer veel te bevolkt en zijn we toch nog iets te sociaal en goed georganiseerd voor. Tenzij er een cult opstaat die tegen hulp en eten zijn en dat met Corona de apocalypse wordt ingezet.
Zou ik met The Walking Dead, veel survivalprogramma’s en een scouting achtergrond beter voorbereid zijn? Al ben ik wel weer een chronische klant
Krijgen we dan allemaal ramptoeristvloggers?
Ik vraag me ook echt af hoe ze dit gaan doen in NL als het hier uit zou breken. In Italië gaan steden op slot, hoeven mensen niet te werken en moeten thuis blijven.
Maar ik werk bijvoorbeeld in de zorg. Ik moet wel werken, wie zorgt er anders voor mijn cliënten? Net als dat wij ook niet zo’n grote voorraad hebben qua eten want komen elke dag boodschappen binnen.
Ja dat heb ik ook hoor. Heb ook echt geen dikke voorraad eten enzo in huis. Kan ik ook niet eens kwijt 
Belangrijk
Die onderschriften ook echt, ik geniet.
“We kunnen niet uitsluiten dat de fotograaf net na het nemen van deze foto een flinke hap water moest incasseren.”
'Een rotonde bij het Muiderpoortstation. Beentjes omhoog, minder vaart. ’

“Het dagelijkse waterplasballet op de Houtmankade. Je bent er niet veilig. Ga er niet heen. Blijf binnen.” Love it. Ik mis wel die ene regenplas die altijd op de Mauritskade bij het Tropenmuseum ligt, heb daar echt al honderden douches moeten ontwijken.
Maar in je bron staat 5% critical, die voorbeelden daarachter zijn (in mijn ziekenhuis althans) de indicaties voor IC-opname. Zuurstofbehoefte of grote bilaterale infiltraten zijn dat niet, totdat je respiratoir falen krijgt, maar dan val je dus weer in de categorie critical. Ik heb ook geen verstand van ziekenhuisbesluitvorming hoor, en ik heb alleen dit artikel gelezen en de experts zullen vast alles in de gaten houden, als 70% van de wereld besmet gaat raken (zoals ik vandaag weer ergens las) gaan we sowieso een gigantisch probleem hebben, maar vooralsnog heb ik nog niet het idee dat het om veel grotere percentages gaat dan bij de gewone griep. Ik ben in ieder geval nog niet in paniek 
Ik dacht dat er in alle Arriva treinen maar een klas was, wilde al verontwaardigd reageren op dit nieuwsbericht, maar lees dat er dus alleen op het traject waar ik vaak mee reis geen klassen zijn, hahaha.
Wordt eens tijd dat dat klasseverschil ook wordt opgeheven in de spits bij de NS. Moet vaak zat in de 1e klas zitten, voel me schuldig maar mijn lichaam kan het echt niet aan om een uur te staan in een drukke trein.
Vrouwen in Schotland krijgen gratis menstruatieproducten https://www.nu.nl/buitenland/6033521/vrouwen-in-schotland-krijgen-gratis-menstruatieproducten.html (via @NUnl)
Dit vind ik heel goed!
Waarom betaal je niet gewoon voor eerste klas dan?
Ik heb studentenov en heb daarnaast geen geld om voor 5 dagen per week 1e klas te betalen.
Eerste klas in Arriva trein is ook zo stom
het zijn 2 vierzitsplaatsen met leer ipv ranzige stof, het is ook het meest lawaaiige stuk in de trein… Stiltecoupe is ook zinloos, is een open ruimte dus je hoort alsnog alles. Hoop dat dat echt verbeterd wordt…
Best wel karige redenen om de wet te overtreden