Nieuws, actualiteit en politiek

Ja daar kun je voor vrezen inderdaad. Echter sta ik hier dan misschien te nuchter in, maar ik kan me er niet druk om maken. Jaarlijks sterven er veel meer mensen aan longontstekingen of de gewone griep.

2 likes

Je spreekt jezelf tegen, je gaat desinfecteermiddel kopen voor de goede handhygiëne, maar we mogen geen Dettol gebruiken, want dat doodt de goede bacteriën?

Dettol heeft niet magisch meer of andere bacteriedodende werking dan andere handdesinfectie, alle (goede) handdesinfectie doodt 99.9% van de bacteriën, dat is precies het beoogde effect. Het doodt overigens niet alle virussen, daarvoor heb je speciale middelen, het is absoluut niet nodig die voor gebruik thuis aan te schaffen.

3 likes

Sorry je hebt helemaal gelijk! De handgel van dettol kan prima worden gebruikt! Het ging om de aanrecht doekjes die niet effectief zijn. Ze zijn daar ook op aangesproken. Bedankt voor je reactie haha ik zou het weghalen.

Je hebt dit getal eerder genoemd, en gezien je werk denk ik dat je daar een bron voor hebt, kun je die delen?

1 like

Ik zit me zo te ergeren aan de 24 hour news cycle nu, wat had dat eerste push bericht nou voor zin, doe gewoon even rustig. (En ja heb m’n pil ingenomen no worries)

17 likes

Dit zijn de cijfers uit China toch. Kan het ook zijn dat het sterftecijfer en het aantal zieken daar hoger is dan in de rest van de wereld? Er is een groot gebrek aan goede gezondheidszorg en hygiene in China. Overigens ben ik het wel met je eens dat het goed is om rekening te houden met dit getal. Het is heel moeilijk om met zo veel zieken iedereen op te nemen.

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/ en https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

1 like

Ja de nieuwssites doen wel een beetje hysterisch. Laat de mensen hun werk doen en kom dan met wat nieuws denk ik dan

De definitie van ‘severe’ is nogal ruim genomen, als je alle puntjes uit dat rijtje aanstipt ben je inderdaad best heel ernstig ziek, maar als je er slechts 1 hebt (alleen benauwdheid bijvoorbeeld) zou je van mij bij een gewone griep gewoon thuis moeten uitzieken. Ik denk dat ik ook door je verwoording ‘intensieve zorg’ op het verkeerde been ben gezet, dat klinkt alsof 20% op de IC terecht komt, maar de meeste mensen in de ‘severe’-groep komen denk ik ‘gewoon’ in het ziekenhuis terecht, en een deel blijft thuis.

1 like

Domme vraag wellicht maar kan het zo snel in deze paper niet vinden op m’n telefoon, hoe berekenen ze hier die percentages dan? Is dat van het aantal mensen wat zich meldt in het ziekenhuis en daar positief getest is? Want ze zijn toch op gegeven moment gestopt met niet-ernstige gevallen testen vanwege capaciteitsproblemen in China, en asymptomatische dragers of mensen met lichte symptomen komen misschien nooit bij een arts in de buurt. Dan is zo’n percentage toch mogelijk behoorlijk vertekend?

2 likes

Zou dit misschien ook een verschil kunnen zijn in hoe er met zieken omgegaan wordt? In Nederland niet zo snel medicatie en ziekenhuisopname in vergelijking tot andere landen toch? @Ovenschaal

1 like

In 1 van de artikelen die ik las over de situatie in China schrijven ze dat ze alle patiënten met symptomen hebben opgenomen, inclusief alle mensen die met hen in contact zijn geweest. Dan kun je zo een heel ziekenhuis vullen, maar of dat nou echt nodig is vraag ik me af. Ik hoorde (geen bron) dat ze in Italië ook iedereen die positief test opnemen, ongeacht of ze symptomen hebben, dat is misschien handig voor het isoleren van het virus, maar ook niet echt nodig denk ik.
We moeten maar zien wat het RIVM gaat zeggen wat wij moeten doen, ik denk niet dat ze gaan adviseren dat wij iedereen maar opnemen in het ziekenhuis, daar hebben we inderdaad geen capaciteit voor.

2 likes

Komt door al die gekke cults. Denk dat het daar erger is dan we denken

Hierop aansluitend op Reddit las ik dat sommigen een soort van noodvoorraad aanleggen. Dus extra voedsel in conserven en water in huis halen. Eerst dacht ik : " is toch helemaal niet nodig?". Maar stel dat er hier net zo’n uitbraak is als in Italiê. En er geen of weinig toegang is tot een supermarkt…
Ik denk dat ik bij mijn volgende bezoek wel wat extra’s meeneem…
Voel me wel wat aluminium hoedje nu maar better safe then sorry?

Of gaat dan thuisbezorgd en de Picnic/APPIE etc dan bij je thuisbezorgen in speciale pakken. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik zie dat ook niet gebeuren daarvoor is Nederland weer veel te bevolkt en zijn we toch nog iets te sociaal en goed georganiseerd voor. Tenzij er een cult opstaat die tegen hulp en eten zijn en dat met Corona de apocalypse wordt ingezet.

Zou ik met The Walking Dead, veel survivalprogramma’s en een scouting achtergrond beter voorbereid zijn? Al ben ik wel weer een chronische klant :face_with_raised_eyebrow: Krijgen we dan allemaal ramptoeristvloggers?

1 like

Ik vraag me ook echt af hoe ze dit gaan doen in NL als het hier uit zou breken. In Italië gaan steden op slot, hoeven mensen niet te werken en moeten thuis blijven.
Maar ik werk bijvoorbeeld in de zorg. Ik moet wel werken, wie zorgt er anders voor mijn cliënten? Net als dat wij ook niet zo’n grote voorraad hebben qua eten want komen elke dag boodschappen binnen.

Ja dat heb ik ook hoor. Heb ook echt geen dikke voorraad eten enzo in huis. Kan ik ook niet eens kwijt :sweat_smile:

Belangrijk

19 likes

Die onderschriften ook echt, ik geniet.

“We kunnen niet uitsluiten dat de fotograaf net na het nemen van deze foto een flinke hap water moest incasseren.”

2 likes