Conducteurs zijn niet altijd bereikbaar en er is niet altijd de ruimte om andere mensen aan te spreken. Vooral op het traject waar ik reis staat de 2e klas stampersvol, daar moet je eerst alle mensen uit het gangpad halen voor ik erbij kan. En dan ben ik nog niet eens écht slecht ter been.
Ik hoor net op het nieuws dat de arriva komt met nieuwe treinen zonder eerste klas. Nou stelt die eerste klas van hun niks voor maar ik vind het wel tof. Ze komen met een comfortabele 2e klas met usb poortjea om je mobiel of laptop op te laden. Als de ns hier nou een voorbeeld aan nam dan zouden er een hoop problemen opgelost worden.
Ik begrijp wel dat jouw situatie anders is, maar dat was niet waar ik antwoord op gaf.
ik gaf antwoord op een vraag wat ik zou doen.
Dat heb ik serieus eens gehad
Sindsdien ga ik lekker in de 1e klas zitten als het echt druk is.
Over dat gesproken, de volgende generatie dubbeldekkers die ze gaan renoveren (de eerste generatie is al bijna klaar) zouden ook stekkers en usb-poortjes krijgen in de 2e klas. Ze zijn nu bezig met de eerste testtrein, maar die is nog niet klaar.
Haha kut, zijn we weer terug bij af
Hahahaha vond het al te toevallig
Maar waarom dan? Omdat je bang bent dat het op gaat? Dat je niet meer naar buiten mag? Of ?
Sinds ik dit artikel las, voel ik me al veel minder schuldig als ik in de eerste klas ga zitten
En heel eerlijk gezegd vind ik het vrij middeleeuws om in het openbaar vervoer klasse-systemen door te voeren.
Ik vind het belachelijk en eigenlijk ook indruisen tegen het hele idee van public transport, namelijk dat het publiek en dus zo toegankelijk mogelijk moet zijn voor zoveel mogelijk mensen. In de bus of tram is toch ook geen eerste klas. En als je een snob bent die bang is voor cooties van het plebs waarbij hun armoede jou mogelijk zal aankleven ga je maar lekker in je eentje in je elektrische limo zitten ofzo als je er geen moeite mee hebt meer te betalen om elitair te doen. Doeidoei. Goed bezig Arriva, nu de NS nog.
De dag dat dat gebeurt typt Cynthia.nl een betoog waarom de eerste klas noodzakelijk is voor hoogsensitieve drukbezette ondernemers on the go die ook wel eens rustig hun 5 Saskia Noord’s die er wekelijks op de planning staan willen lezen.
Dat doe je maar op Terschelling.
DAAR RIJDEN GEEN TREINEN.
Never forget hongerwinter2016. Ze kon nérgens heen toen.
Ik meen op te maken uit je bericht dat je denkt dat ik er anders over denk, maar ik ben het zeker met je eens dat de NS het op heel veel vlakken niet goed doet.
Ben het grotendeels met je eens, maar de NS is geen budget-oplossing, zeker niet als je gebonden bent aan de spits. Voor de treinkosten op mijn kleine rotstukje met de trein (bij goed weer zou ik het kunnen fietsen zeg maar) kan ik ook een auto private leasen, benzine betalen en dan nog geld overhouden ook, laat staan wat je kan doen met de veelvoud aan abonnementskosten die je op een langer traject betaalt.
Ik denk dat veel medewerkers van de NS ook niet fijn vinden dat er zoveel dingen ondermaats zijn. Dat ze het liefst ook betere voorzieningen voor iedereen hebben.
Het is helaas gewoon een kapotbezuinigd bedrijf.
maar dat zijn niet alle kosten van een auto wegenbelasting en verzekeringen komen daar nog bij
Lol ik ben eerste klas gaan zitten in een Arriva trein vandaag. Ze maken de treinen ook echt amper schoon en ik heb minstens drie keer in de week vertraging van 15 minuten of meer. Dus
Ik denk gewoon dat de meesten van de Nederlanders de huisarts niet bellen bij griepsverschijnselen. Zou ik zelf ook niet doen als ik denk dat ik een griepje heb, want dan raakt de assistent weer geïrriteerd. In Duitsland is dat volgens mij veel normaler om te doen?