Dat denk ik wel idd. Vraag me ook af of het er niet al gewoon is, maar diegene niet naar de dokter gaat? Ook wel benieuwd naar het journaal vanavond. Hoop dat dat wat van de hysterie weg kan halen.
In Duitsland moet je inderdaad naar de huisarts als je door de griep niet kan werken of naar school kan enzo. Moet je een briefje halen.
Want zeker de jeugd heeft geen goede werkmentaliteit en doorzettingsvermogen. Werken zal je, spugen doe je maar in je eigen tijd. Maar o wee, als je tijdens werktijd iemand ziek maakt. 
Dit zou ik idd ook niet doen en de meeste mensen die ik ken ook niet. Maar stel ik zou nu wel met griep naar de ha gaan dan weet ik vrijwel zeker dat hij ook geen test zal doen.
Zag net ook deze kaart. Hoe dan
Kan me ook niet voorstellen dat er nog niemand in nederland besmet is, als ik die kaart zo zie. Maar wat iedereen al zegt, wij gaan iets minder snel naar de huisarts en ik denk ook niet dat de huisarts meteen een corona test zal doen in dit ‘normale’ griepseizoen…
Dat is wel weinig toch, op de 5000 ongeveer? Of bedoel je dat ook?
En mochten ze iets vermoeden zullen ze je vast wel doorverwijzen natuurlijk
Volgens mij zijn het precies deze 40 praktijken omdat zij 1% van de Nederlandse bevolking samen hebben. Zoiets dacht ik ergens gehoord of gelezen te hebben hahe.
Edit: die 1% blijkt 0,8% te zijn
Het schijnen Nivel-peilstations te zijn idd.
@HvO @Tamara ja ik lees het net idd. Die praktijken zijn verspreid over het land blijkbaar en testen inderdaad altijd al op griep.
Andere praktijken testen blijkbaar wel maar alleen als je verschijnselen hebt en in contact bent geweest met iemand die besmet is lees ik.
Ik vond dit trouwens een hele interessante podcast over het Corona! Is van 19 februari dus op sommige vlakken wellicht achterhaald, maar het geeft wel goed aan hoe bepaalde schakels nu handelen en hoe een coronavirus werkt.
Edit: ben nu deze aan het luisteren, gaat niet zozeer over het virus zelf maar eerder hoe China er mee om gaat.
Ik heb ook luchtwegklachten en verhoging/koorts maar de derde eis is in een risicogebied geweest zijn en daar voldoe ik niet aan. Dus ik ga niet de dokter bellen. En zo zijn er nog veel meer mensen natuurlijk.
Je kunt het ook bij je dragen terwijl je zelf nergens last van hebt. Plus wat er inderdaad gezegd wordt; mensen gaan niet zo snel naar de huisarts met griepje. En denk dat het best lastig is Corona te onderscheiden met een gewone griep.
Mensen waren er in 2009 ook heilig van overtuigd dat ik de Mexicaanse griep had, terwijl ik niet eens getest was hierop. Had net zo goed de gewone griep kunnen zijn.
En inmiddels toch ook weer niet.
Vind dit soort berichten vooral irritant. Meld het als je het zeker weet, maar dat heen-en-weer is vooral vervelend.
Nou hier is ook al het hele schap met handgel leeg in de stad waar ik studeer (Belgisch Limburg).
Vrouw van de Kruidvat vertelde dat sommige mensen wel 10 flesjes handgel hebben gekocht.
Even iets anders dan Corona, maar kan me hier echt kwaad om maken. Er zijn mensen wiens beroep is stil gelegd vanwege het klimaat (boeren, bouwers) en terecht hoor, maar zo’n stomme racewedstrijd mag met alle gevolgen van dien wél doorgaan? Hoezo we meten met twee maten, bah.
Ik zou ook niet in China in quarantaine gaan met geen zicht op een vlucht naar huis. Jij wel?
Precies… die prins heeft echt teveel invloed
Voor de f1 zijn wel andere races van het programma gehaald. Dus daar is al een soort van compensatie. Daarnaast wordt de trein infrastructuur verbeterd. Ook voor stranddagen.
Kijk dat over het strand reizen van de monteurs vind ik ook zeer apart. Want de rijders gaan met een helikopter.
Maarja, wat win ik aan het aanleggen van een spoorlijn in Oost-Groningen, ik kom daar nooit? Wat win ik als je op de A1 wel 130 mag rijden, ik rij daar nooit? Niks wat de overheid goedkeurt of betaalt komt ten goede aan iedereen in Nederland, dit circus schijnt €100.000.000 aan extra uitgaven binnen Nederland op te leveren, dat komt ons allemaal op eniger wijze weer ten goede (alleen al omdat over die omzet weer belasting betaald gaat worden).
Nou ik ben er heel blij mee. En om toch wat bij te dragen ga ik dat weekend op de fiets.
Neemt niet weg dat ik het apart vind dat de team door de duinen / via het strand mogen.
Edit. De boeren tsjah is maar een klein percentage wat voor de Nederlandse markt is. Rest wordt vooral geëxporteerd. Zouden we dat niet moeten doen.