Nieuws, actualiteit en politiek

De dag dat dat gebeurt typt Cynthia.nl een betoog waarom de eerste klas noodzakelijk is voor hoogsensitieve drukbezette ondernemers on the go die ook wel eens rustig hun 5 Saskia Noord’s die er wekelijks op de planning staan willen lezen.

22 likes

Dat doe je maar op Terschelling.

1 like

DAAR RIJDEN GEEN TREINEN.

Never forget hongerwinter2016. Ze kon nérgens heen toen.

3 likes

Ik meen op te maken uit je bericht dat je denkt dat ik er anders over denk, maar ik ben het zeker met je eens dat de NS het op heel veel vlakken niet goed doet.

3 likes

Ben het grotendeels met je eens, maar de NS is geen budget-oplossing, zeker niet als je gebonden bent aan de spits. Voor de treinkosten op mijn kleine rotstukje met de trein (bij goed weer zou ik het kunnen fietsen zeg maar) kan ik ook een auto private leasen, benzine betalen en dan nog geld overhouden ook, laat staan wat je kan doen met de veelvoud aan abonnementskosten die je op een langer traject betaalt.

5 likes

Ik denk dat veel medewerkers van de NS ook niet fijn vinden dat er zoveel dingen ondermaats zijn. Dat ze het liefst ook betere voorzieningen voor iedereen hebben.
Het is helaas gewoon een kapotbezuinigd bedrijf.

1 like

maar dat zijn niet alle kosten van een auto wegenbelasting en verzekeringen komen daar nog bij

2 likes

Lol ik ben eerste klas gaan zitten in een Arriva trein vandaag. Ze maken de treinen ook echt amper schoon en ik heb minstens drie keer in de week vertraging van 15 minuten of meer. Dus

15 likes

Haha, lees zojuist in de metro dit. Actueel onderwerp!

Ik denk gewoon dat de meesten van de Nederlanders de huisarts niet bellen bij griepsverschijnselen. Zou ik zelf ook niet doen als ik denk dat ik een griepje heb, want dan raakt de assistent weer geïrriteerd. In Duitsland is dat volgens mij veel normaler om te doen?

4 likes

Dat denk ik wel idd. Vraag me ook af of het er niet al gewoon is, maar diegene niet naar de dokter gaat? Ook wel benieuwd naar het journaal vanavond. Hoop dat dat wat van de hysterie weg kan halen.

1 like

In Duitsland moet je inderdaad naar de huisarts als je door de griep niet kan werken of naar school kan enzo. Moet je een briefje halen.

1 like

Want zeker de jeugd heeft geen goede werkmentaliteit en doorzettingsvermogen. Werken zal je, spugen doe je maar in je eigen tijd. Maar o wee, als je tijdens werktijd iemand ziek maakt. :joy:

6 likes

Dit zou ik idd ook niet doen en de meeste mensen die ik ken ook niet. Maar stel ik zou nu wel met griep naar de ha gaan dan weet ik vrijwel zeker dat hij ook geen test zal doen.

Zag net ook deze kaart. Hoe dan

1 like

Kan me ook niet voorstellen dat er nog niemand in nederland besmet is, als ik die kaart zo zie. Maar wat iedereen al zegt, wij gaan iets minder snel naar de huisarts en ik denk ook niet dat de huisarts meteen een corona test zal doen in dit ‘normale’ griepseizoen…

Dat is wel weinig toch, op de 5000 ongeveer? Of bedoel je dat ook?
En mochten ze iets vermoeden zullen ze je vast wel doorverwijzen natuurlijk

Volgens mij zijn het precies deze 40 praktijken omdat zij 1% van de Nederlandse bevolking samen hebben. Zoiets dacht ik ergens gehoord of gelezen te hebben hahe.

Edit: die 1% blijkt 0,8% te zijn

1 like

Het schijnen Nivel-peilstations te zijn idd.

1 like

@HvO @Tamara ja ik lees het net idd. Die praktijken zijn verspreid over het land blijkbaar en testen inderdaad altijd al op griep.
Andere praktijken testen blijkbaar wel maar alleen als je verschijnselen hebt en in contact bent geweest met iemand die besmet is lees ik.

2 likes

Ik vond dit trouwens een hele interessante podcast over het Corona! Is van 19 februari dus op sommige vlakken wellicht achterhaald, maar het geeft wel goed aan hoe bepaalde schakels nu handelen en hoe een coronavirus werkt.

Edit: ben nu deze aan het luisteren, gaat niet zozeer over het virus zelf maar eerder hoe China er mee om gaat.

1 like