Nieuws, actualiteit en politiek

Ik heb ook luchtwegklachten en verhoging/koorts maar de derde eis is in een risicogebied geweest zijn en daar voldoe ik niet aan. Dus ik ga niet de dokter bellen. En zo zijn er nog veel meer mensen natuurlijk.

Je kunt het ook bij je dragen terwijl je zelf nergens last van hebt. Plus wat er inderdaad gezegd wordt; mensen gaan niet zo snel naar de huisarts met griepje. En denk dat het best lastig is Corona te onderscheiden met een gewone griep.
Mensen waren er in 2009 ook heilig van overtuigd dat ik de Mexicaanse griep had, terwijl ik niet eens getest was hierop. Had net zo goed de gewone griep kunnen zijn.

1 like

En inmiddels toch ook weer niet.
Vind dit soort berichten vooral irritant. Meld het als je het zeker weet, maar dat heen-en-weer is vooral vervelend.

4 likes

Nou hier is ook al het hele schap met handgel leeg in de stad waar ik studeer (Belgisch Limburg).
Vrouw van de Kruidvat vertelde dat sommige mensen wel 10 flesjes handgel hebben gekocht.

Even iets anders dan Corona, maar kan me hier echt kwaad om maken. Er zijn mensen wiens beroep is stil gelegd vanwege het klimaat (boeren, bouwers) en terecht hoor, maar zo’n stomme racewedstrijd mag met alle gevolgen van dien wél doorgaan? Hoezo we meten met twee maten, bah.

28 likes

Ik zou ook niet in China in quarantaine gaan met geen zicht op een vlucht naar huis. Jij wel?

7 likes

Precies… die prins heeft echt teveel invloed

Voor de f1 zijn wel andere races van het programma gehaald. Dus daar is al een soort van compensatie. Daarnaast wordt de trein infrastructuur verbeterd. Ook voor stranddagen.
Kijk dat over het strand reizen van de monteurs vind ik ook zeer apart. Want de rijders gaan met een helikopter.

Maarja, wat win ik aan het aanleggen van een spoorlijn in Oost-Groningen, ik kom daar nooit? Wat win ik als je op de A1 wel 130 mag rijden, ik rij daar nooit? Niks wat de overheid goedkeurt of betaalt komt ten goede aan iedereen in Nederland, dit circus schijnt €100.000.000 aan extra uitgaven binnen Nederland op te leveren, dat komt ons allemaal op eniger wijze weer ten goede (alleen al omdat over die omzet weer belasting betaald gaat worden).

2 likes

Nou ik ben er heel blij mee. En om toch wat bij te dragen ga ik dat weekend op de fiets.

Neemt niet weg dat ik het apart vind dat de team door de duinen / via het strand mogen.

Edit. De boeren tsjah is maar een klein percentage wat voor de Nederlandse markt is. Rest wordt vooral geëxporteerd. Zouden we dat niet moeten doen.

3oEduMxnDCIc5Do2wE
Ben je serieus?

10 likes

Leuke vraag.

Nee.

/sarcasme

Dit stond in de krant vanochtend, een ingezonden brief. Dit is toch racistisch as f*ck?? heb de naam van de beste man maar geblurd (terwijl hij er zelf voor kiest met naam en toenaam in de krant te staan, maar goed)

1 like

Sowieso worden er zulke racistische dingen gezegd/geschreven rondom het coronavirus, echt erg

Ja precies, ik heb dit echt wel 4x moeten lezen, had zo een artikel van de Speld kunnen zijn. Staat ook nog naam, achternaam & plaatsnaam bij. Lekker voor lul sta je dan :sweat_smile:

Hoewel ik het goed vind dat ze er aandacht aan besteden, en ik deze epidemie niet wil bagatelliseren , komt deze corona uitzending op mij een beetje over als het sinterklaasjournaal

10 likes

Is dit het AD (of een van de andere kranten die erbij hoort)? Dan verbaast het me niks

Ja zeggen ze net live op NOS idd

In mijn stad :joy:

1 like

Ik ga alvast maar in quarantaine dan :joy:.

1 like