Is er bekend hoe ze in NL steden en dorpen gaan sluiten, mocht het zover komen? Op iedere hoek van de straat een politieagent die je met een knuppel je huis weer injaagt, of een mededeling als ‘we raden het aan binnen te blijven!’ en het gewone leven weer verdergaat?
Ik vraag me ook af wat de juridische grondslag is om iemand te dwingen in huis te blijven, als diegene dat niet zou willen.
Luchtalarm elke keer als iemand naar buiten sneakt.
Aaahwww

Voor iedere deur een strenge vrouw die je moeder zou kunnen zijn. En zodra je een voet buiten de deur zet roept ze heel streng “Uh!!”
Of ze moeten het omdraaien iedereen die binnen blijft krijgt een puppie.

Ik, als persoon met (ernstige) angststoornis wil wel even uitleg geven
@Zemraluani helaas is het niet zo dat je jezelf makkelijk kunt kalmeren als je in paniek bent, op het moment is jouw angst reeel en kun je je daar heel erg kut door voelen. Angst is een emotie waarbij je “helder denken” ook aangetast wordt en je alleen maar enge gedachten krijgt.
Ik ben gelukkig door therapie wel al zo ver dat ik dus mijn paniek kan stoppen ( had vanavond een erge aanval toen ik hoorde van Corona in Nederland) en dan kan gaan zitten en proberen te relativeren.
Maar nee, dit virus en een angststoornis is geen leuke combi, helemaal als je zoals ik net bevallen bent en bomvol zit met hormonen.
Maar als er een nuchtere forummer is die met mij wilt ruilen? Ik zou dolgraag geen angsten meer hebben. Zou er de spreekwoordelijke moord voor doen
Mijn vriend heeft storings dienst door heel noord Holland. Zegt ie vanavond leuk: ja straks ben ik voor klus in Amsterdam en dan sluiten ze de stad Af, mag ik niet meer naar huis.

Ja of dat ze een slipper naar je gooit zodra je ook maar denkt aan ontsnappen.
Ze zetten het leger in denk ik
Of overal een gluurpop neerzetten die automatisch je sofinummer doorstuurt naar de polizei. Dat zal de hollander leren.
Ik heb het uiteraard niet tegen mensen met een angststoornis. Ik snap dat je liever ook niet zo bent.
Ik had het over alle paniek op social media en die aantallen kunnen statisch gezien gewoon niet allemaal een angststoornis hebben. Kijk, die mensen moeten gewoon even kalmeren en niet klakkeloos dingen delen. Juist omdat er ook mensen zijn met een angststoornis die dat niet aankunnen, of mensen in een kwetsbare groep voor wie Corona echt eng kan zijn.
Ik begrijp niet op welke manier dit een reactie is op mijn vraag? Het gaat mij om de juridische grondslag om mensen te kunnen verplichten in hun eigen huis in quarantaine te blijven, mochten ze daar niet vrijwillig toe overgaan.
Oh ik zie dat het een reactie op jou is geworden, niet mijn bedoeling.
Ik moet hierdoor ook denken aan vaccinatieweigeraars. Ben wel benieuwd waar die grens ligt van wanneer je een ‘gevaar voor de volksgezondheid’ bent. Alleen als je mogelijk besmettelijk bent? In welke mate? Hoe heftig moet die mogelijk ziekte zijn?
Om antwoord te geven op je vraag: de burgemeester van je stad geeft een dwang bevel om in je huis te blijven. Als je dat weigert kun je een ernstige sanctie krijgen
Oh ik verwijt je ook niks hoor
probeer alleen uit te leggen dat mensen niet altijd goed kunnen relativeren of een volwassen dialoog met zichzelf kunnen aangaan
Ik snap zeker dat het voor jou enorm kut is deE situatie allemaal. En ik vind het exht rot voor de mensen met een risico factor en alles.
Maar ik erger me wel aan de baby boomers die nu alle heftige verhalen gaan delen en overal roepen van " Erg he omg het komt zo dichtbij" maar dat zijn ook de mensen die het opzich helemaal niet zoveel boeit en bij wijze van gewoon lekker naar italie enzo op vakantie gaan.
Maar die mensen maken wel mensen die echt bang zijn gek.
Ik wil niet met je ruilen want dan ben je net zo slecht af haha, maar je mag me altijd een berichtje sturen als je ooit de behoefte hebt om ervaringen te delen/begrip zoekt van iemand die ook al jarenlang een angststoornis heeft
Ik heb het niet zo met Corona maar eigenlijk maakt het ook niet uit welke angst het is omdat het angstproces in principe hetzelfde verloopt