Misschien omdat er zoveel extra maatregelen worden getroffen?
Nee, gewoon omdat het allemaal (nog) op veel kleinere schaal is. Vorig griepseizoen hebben naar schatting 400.000 Nederlanders de griep doorgemaakt (en wij zijn nog geen half procent van de wereldbevolking), op dit moment hebben wereldwijd 80.000 mensen het Coronavirus.
Laten we onszelf vooral niet gekmaken voordat het nodig is, misschien wordt het nog een gigantisch probleem, maar misschien sterft het ook wel weer een stille dood en heb je jezelf voor niks opgesloten in je badkuip vol handenalcohol.
Het was een algemene opmerking naar de globale populatie die nu alle desinfectiegels van alle kruidvats en etossen heeft opgekocht.
Echt niet iedereen die nu zo para loopt te doen heeft een angststoornis.
En de angststoornis kaart wordt weer getrokken. Op elke regel is een uitzondering, en het zou ook fijn als zijn die uitzondering niet als de norm der dingen gehanteerd wordt.
De ene maakt zich drum om dit en de ander maakt zich druk om dat. Niemand is beter dan een ander omdat ze hier nonchalanter in staan dan een ander misschien doet.
Ik geloof niet dat ik je persoonlijk had benoemd. Ik zie de reactie dat mensen niet zo moeten overdrijven de hele tijd voorbij komen. Leuk voor je dat jij je er niet druk om kan maken, maar om te zeggen dat mensen het dramatiseren heeft geen enkele zin. Verstrek in plaats daarvan gewoon accurate informatie waar mensen echt wat mee kunnen.
Het is niet dat mensen die van dit nieuws angstig worden nu massaal in een schuilkelder zitten met desinfectant en blikken chilli con carne. Je hoeft er niet naar te handelen maar voor die mensen zelf wel vervelend. Vind dat anders dan mensen die stories posten of het van de daken schreven en dus paniekerig doen om iedereen op te fokken (bewust of onbewust).
Ik vind het ook nergens voor nodig om andermans angst te bagatelliseren. Als iemand zegt: ik maak me zorgen om mezelf/mijn familie omdat die eventueel risico kunnen lopen, dan zie ik niet hoe dat nepnieuws verspreiden is. Maar letâs agree to disagree dan.
Er zit nog wel wat meer tussen nonchalant en paniekeren. Zorgen maken, deze uiten en bewuste keuzes maken op basis van je situatie is bijvoorbeeld niet gelijk dramatisch gedrag
Is er bekend hoe ze in NL steden en dorpen gaan sluiten, mocht het zover komen? Op iedere hoek van de straat een politieagent die je met een knuppel je huis weer injaagt, of een mededeling als âwe raden het aan binnen te blijven!â en het gewone leven weer verdergaat?
Ik vraag me ook af wat de juridische grondslag is om iemand te dwingen in huis te blijven, als diegene dat niet zou willen.
Luchtalarm elke keer als iemand naar buiten sneakt.
Aaahwww
Voor iedere deur een strenge vrouw die je moeder zou kunnen zijn. En zodra je een voet buiten de deur zet roept ze heel streng âUh!!â
Of ze moeten het omdraaien iedereen die binnen blijft krijgt een puppie.
Ik, als persoon met (ernstige) angststoornis wil wel even uitleg geven @Zemraluani helaas is het niet zo dat je jezelf makkelijk kunt kalmeren als je in paniek bent, op het moment is jouw angst reeel en kun je je daar heel erg kut door voelen. Angst is een emotie waarbij je âhelder denkenâ ook aangetast wordt en je alleen maar enge gedachten krijgt.
Ik ben gelukkig door therapie wel al zo ver dat ik dus mijn paniek kan stoppen ( had vanavond een erge aanval toen ik hoorde van Corona in Nederland) en dan kan gaan zitten en proberen te relativeren.
Maar nee, dit virus en een angststoornis is geen leuke combi, helemaal als je zoals ik net bevallen bent en bomvol zit met hormonen.
Maar als er een nuchtere forummer is die met mij wilt ruilen? Ik zou dolgraag geen angsten meer hebben. Zou er de spreekwoordelijke moord voor doen
Mijn vriend heeft storings dienst door heel noord Holland. Zegt ie vanavond leuk: ja straks ben ik voor klus in Amsterdam en dan sluiten ze de stad Af, mag ik niet meer naar huis.
Ja of dat ze een slipper naar je gooit zodra je ook maar denkt aan ontsnappen.