Ze zetten het leger in denk ik
Of overal een gluurpop neerzetten die automatisch je sofinummer doorstuurt naar de polizei. Dat zal de hollander leren.
Ik heb het uiteraard niet tegen mensen met een angststoornis. Ik snap dat je liever ook niet zo bent.
Ik had het over alle paniek op social media en die aantallen kunnen statisch gezien gewoon niet allemaal een angststoornis hebben. Kijk, die mensen moeten gewoon even kalmeren en niet klakkeloos dingen delen. Juist omdat er ook mensen zijn met een angststoornis die dat niet aankunnen, of mensen in een kwetsbare groep voor wie Corona echt eng kan zijn.
Ik begrijp niet op welke manier dit een reactie is op mijn vraag? Het gaat mij om de juridische grondslag om mensen te kunnen verplichten in hun eigen huis in quarantaine te blijven, mochten ze daar niet vrijwillig toe overgaan.
Oh ik zie dat het een reactie op jou is geworden, niet mijn bedoeling.
Ik moet hierdoor ook denken aan vaccinatieweigeraars. Ben wel benieuwd waar die grens ligt van wanneer je een âgevaar voor de volksgezondheidâ bent. Alleen als je mogelijk besmettelijk bent? In welke mate? Hoe heftig moet die mogelijk ziekte zijn?
Om antwoord te geven op je vraag: de burgemeester van je stad geeft een dwang bevel om in je huis te blijven. Als je dat weigert kun je een ernstige sanctie krijgen
Oh ik verwijt je ook niks hoor probeer alleen uit te leggen dat mensen niet altijd goed kunnen relativeren of een volwassen dialoog met zichzelf kunnen aangaan
Ik snap zeker dat het voor jou enorm kut is deE situatie allemaal. En ik vind het exht rot voor de mensen met een risico factor en alles.
Maar ik erger me wel aan de baby boomers die nu alle heftige verhalen gaan delen en overal roepen van " Erg he omg het komt zo dichtbij" maar dat zijn ook de mensen die het opzich helemaal niet zoveel boeit en bij wijze van gewoon lekker naar italie enzo op vakantie gaan.
Maar die mensen maken wel mensen die echt bang zijn gek.
Ik wil niet met je ruilen want dan ben je net zo slecht af haha, maar je mag me altijd een berichtje sturen als je ooit de behoefte hebt om ervaringen te delen/begrip zoekt van iemand die ook al jarenlang een angststoornis heeft
Ik heb het niet zo met Corona maar eigenlijk maakt het ook niet uit welke angst het is omdat het angstproces in principe hetzelfde verloopt
Sorry, maar wat doe je hier? Waarom? Als @Westwood een issue met mij of mijn woorden heeft kan ze dat zelf aangeven lijkt me. Waarom duik jij er bovenop? En hoe is dat de boodschap die je uit mijn bericht haalt als ik net @anon50122296 netjes mijn excuses aanbiedt?
Ik wilde het eerder niet zeggen, want ik vind het niet nodig om nodeloos vervelend te reageren op mensen of keer op keer de vermoorde onschuld uit te hangen, maar waarom ben jij er altijd als de kippen bij om dingen verder op te stoken? Het valt me al een hele tijd op en het doet de sfeer op het forum echt helemaal niets goeds.
Heb even nagedacht over je reactie en over mijn antwoord hierop. Met wat jij zegt ben ik het dus ook echt wel eens hoor. Uit mijn post blijkt ook niet helemaal goed wat ik voel bij wat ik in mijn situatie nu ervaar.
Ik uitte vooral mijn ergernis over de soort âtegenbewegingâ die (in elk geval op mijn werk en omgeving) lijkt te ontstaan tegenover de mensen die nu paniekeren (waar ik me ook aan erger). Deze mensen kiezen weer voor het andere uiterste en doen lollig over de situatie. Daarbij lijkt het dan geaccepteerd te worden de zorgen van anderen te bagatelliseren en daar ook grapjes over te maken. Mijn collegaâs bijvoorbeeld vergeten daarbij even dat ik al het hele griepseizoen extra alert ben. Ik heb mân vader bijvoorbeeld al eens weken niet gezien, omdat ik toen griepverschijnselen had. Mijn houding en aanpak zijn niet veel veranderd nu dit virus in de buurt komt. Wel ben ik iets alerter omdat het dus een nieuw virus is wat wij nog niet goed kennen en uit tot nu bekende cijfers blijkt dat het best heftige gevolgen kan hebben.
Ik probeer dus bij te houden waar ik op moet letten. Welke symptomen zijn belangrijk om in de gaten te houden? Dat soort dingen. Al die op sensatie gerichte nieuwsberichten enzo lees ik niet en ik zal het onderwerp niet zelf aanvoeren in een gesprek.
Het zou alleen fijn zijn als die eerder genoemde mensen wat meer begrip zou tonen hiervoor.
Los van dit hierboven vind ik het trouwens wel super interessant hoe zoân virus zich over de aarde verspreidt
Ik zag deze voorbij komen en vond dat nog wel een goede om te delen omdat het hier ook ging over genezen en cijfers etc.
Ik zou het raar vinden als ze het niet zouden vragen.
Dat was dan ook wel tijdens de Eerste Wereldoorlog/veel armoede/slechte zorg/veel contact tussen legers en soldaten en dat virus was geloof ik ook dodelijker? Beetje gekke vergelijking om te trekken vind ik haha
Oh was ook niet als aanval op jou bedoeld hoor! Ik vind het alleen zelf niet zoân sterke vergelijking, heb je de bron misschien nog?
Wat als je nu griep hebt, moet je dat dan laten weten aan je huisarts? Zie op de site van het RIVM staan als je koorts hebt met luchtwegklachten en in risicogebieden bent geweest of in contact met een besmet iemand (maar hoe weet je dat als je bijvoorbeeld carnaval hebt gevierd )
Bij ons op kantoor zijn er al drie mails over corona gestuurd (met voorzorgsmaatregelen en dat je zakenreizen moet afstemmen, niet dichter dan een meter bij anderen mag komen? en dat je privĂ© je vakantie ook goed moet plannen/overwegen), ik vind dat heel dubbel. Aan de ene kant prima om voorzorgsmaatregelen te nemen en mensen te informeren. Aan de andere kant vind ik het echt zoân toon hebben van âwaag het niet om ziek te worden in ons bedrijfâ.
Ik ben ook bang omdat mijn vader ontzettend kwetsbaar is op het moment. Ik vind het voor mezelf niet per se heel eng, maar voor hem ben ik wel heel bang.
Het geeft niet, iâll be fine