Nieuws, actualiteit en politiek

Tuurlijk, dat is ook heel moeilijk te zeggen als iets nieuw is, onderzoeksresultaten zijn lang niet altijd zoals het in de praktijk ook daadwerkelijk blijkt te zijn.

Je mag toch bijna wel aannemen dat een ‘nieuw’ vervoersmiddel op de markt komt, en vervolgens wordt toegelaten om op de openbare weg deel te mogen nemen aan het verkeer, dat zoiets toch wel uitvoerig getest wordt voordat het wordt toegelaten…

Ik vind het toch apart, dat er nu experts zijn die naar die Stint gekeken hebben en met de ene na de andere tekortkoming van dat ding komen. Dat een onderzoek misschien niet álles kan voorspellen hoe het in de praktijk in zijn werk gaat, oké, begrijpelijk, maar als er zóveel problemen te vinden zijn bij een vervoersmiddel dat hoofdzakelijk bedoeld is voor kinderen (voor wie dan ook eigenlijk) krijg je eerder het gevoel dat er helemaal geen uitvoerig onderzoek naar gedaan is voordat het werd toegelaten.

Ik hoop eigenlijk dat dit juist eindelijk geen impopulaire mening gaat worden/is

9 likes

Dit gaat over ouders van kinderen die naar een kdv gaan die nu geen stint meer mogen gebruiken

@Maestoso nee ik denk ook dat er steeds meer mensen tegen zwarte piet zijn! Of in ieder geval die het niet zoveel uitmaakt hoe piet eruit ziet. Maar dat is ook mijn linkse bubbel misschien haha

1 like

Ik vind dit een van de beste oplossingen. Nu zal niet iedereen tevreden zijn, maar dat kan hopelijk op een volwassen manier worden besproken.

1 like

Dat is de vraag. Op jouw foto kan de bestuurder de kinderen niet goed zien. Daarnaast lijk mij dat die op de foto niet op het fietspad past.

Kinderen van het KDV worden met de stint naar zwemmen, peutergym en uitjes gebracht. De BSO gebruikt de stint voor in de vakanties om op uitjes te gaan en kinderen te brengen en halen van school.

Ik vond de stint ideaal maar nu ik dit lees ga ik niet meer rijden op de stint. (Als dat überhaupt ooit weer mag).
En de noodknop door met je duim het contactslot open te wippen… nooit van gehoord. En inderdaad echt niet te doen in geval van nood.

gewoon een bierkar huren kunnen ze die ook 's nachts laten gebruiken

11 likes

Ja beter, afschaffen dividendbelasting onzeker. Zo’n vermoeden had ik al nadat ik vanochtend las dat Unilever zich niet in Nederland vestigt.

Ook apart trouwens dat die topman van Interpol van de aardbodem verdwenen lijkt. Ik ben benieuwd waar hij is!

2 likes

https://www.ad.nl/politiek/d66-leider-pechtold-stapt-op~a529c380/

3 likes

Ben benieuwd wie zijn opvolger gaat worden

Ik ook. Ik denk haast een vrouw. Want vrouwen worden altijd alleen maar partijleider gemaakt als een partij in de diepe, diepe shit zit. En zodra ze dan uit het dal gekropen zijn, mag een man weer het stokje overnemen.

3 likes

Sigrid of Kajsa?

Pechtold heeft de keuze gemaakt om niet deel uit te maken van het kabinet. Zodat er ook afstand was tussen d66 als partij en het kabinet. Neem aan dat ze dan als opvolger niet iemand kiezen die onderdeel is van het kabinet.

Er is zelfs een term voor dit fenomeen: https://en.wikipedia.org/wiki/Glass_cliff

3 likes

Iedere dag leer ik weer een feitje wat mijn wereldbeeld nog een beetje meer deprimerend maakt.

2 likes

Ik vind dit nog steeds zoiets bizars. Echt een hele enge jongen die dader.

Bah, heftig. Je zou ze maar zijn tegen gekomen.