Nieuws, actualiteit en politiek

die Irakese invloedrijke vrouwen die de laatste tijd vermoord zijn. wat een afschuwelijke ontwikkeling is zich daar aan het plaatsvinden. WOW

1 like

Weeshuisstage: ‘De meest fantastische tijd ooit, maar ten koste waarvan?’ - https://nos.nl/l/2256231

Eindelijk krijgt dit eens wat meer aandacht !

14 likes

Ja ok dat is waar maar merk in mn omgeving toch vaak nog onwetendheid dus toch goed.
Maar misschien niet nieuwswaardig genoeg voor dit topic inderdaad.

Waarom vind je het niet nieuwswaardig?
Er is zeker al aandacht aan besteed de afgelopen jaren, maar ik ken nog steeds meer mensen die vooral trots zijn op hun weeshuisvakantie, meer dan dat ze er kritisch op durven terugkijken. Ik vind het dus ook goed dat de NOS nieuws deelt over dat er dus daadwerkelijk scholen (ok, school) zijn die zich er vanaf nu voor afsluiten :clap:

Sorry verkeerd begrepen dan! Zeker mee eens wel. Maar daar verbaas ik me sowieso steeds meer over, wat de nos als “voorpagina nieuws” beschouwt.

1 like

Ik vind het zelf wel goed dat het nog eens aangehaald wordt, vĂ©Ă©l liever dat dan het feit dat Wendy van Wanten en Frans uit elkaar zijn (dat was voorpagina-nieuws in BelgiĂ« :roll_eyes:) (ik ken de NOS niet echt). Toen ik in Tanzania was, werd daar standaard als eerste vraag gevraagd of je toerist was of vrijwilliger. En de grote hoeveelheid “vrijwilligers voor 2 weken” ik ben tegen gekomen, echt bizar. En die zijn dan ook absoluut vol van zichzelf dat ze iets goeds doen en die arme Afrikaanse weesjes helpen. Ik begrijp hun goede bedoelingen, maar dat soort vrijwilligerswerk doet meer kwaad dan goed.

2 likes

Krijgen we dit over dertig jaar ook voor JP
Balkenende en Mark Rutte :thinking:

Nee het afscheid van Balkenende zal in Zweinstein zijn

16 likes

Daar moet ik bij zijn.

1 like

Las net dit, vind dit echt heel heftig!
Vind die uitspraak van Trump over dat het voorkomen had kunnen worden ook wel gek, daar hebben de nabestaanden nu toch niks meer aan?

1 like

Ze waren er net afgehaald

Ik vind wat er in Brazilië nu gebeurt echt heftig. Heb ook een vriendin daar wonen, en ben zo bang voor haar

Fuck, ik heb dit ook echt helemaal gemist.

Kut waar gaat deze wereld naartoe? Ik snap dit oprecht niet.

Daarnaast stapt Merkel ook op als partijleider.

https://www.ad.nl/buitenland/merkel-stapt-op-als-partijleider-er-is-te-veel-gebeurd~a2d9f97b/

1 like

Dit is zo deprimerend :disappointed:

@Evi-lena Stel er zou in NL een huis van afgevaardigden komen waar elke provincie een zetel had. Elke provincie heeft 2 kandidaten. Dan kan je er vanuitgaan dat de verliezer in Zuid-Holland meer stemmen heeft dan de winnaar in Zeeland, maar dat telt niet mee. Zo zit het systeem in de VS in elkaar.

3 likes

Die bar had beter beveiligd moeten worden met minstens 1 bewapende bewaker!!!

1 like

Om in Amerika ervoor te zorgen dat die schietpartijen niet meer dagelijks gebeuren zijn er nog meer dingen nodig dan een strengere wapenwet. Zowel het bezit van een wapen aan banden leggen als je beroep dat niet vereist, fatsoenlijke psychologische zorg en een mentaliteitsverandering (gericht de problemen oplossen die toxic masculinity, homofobie en racisme met zich meebrengen). Al zal dit de aankomende 50 jaar nog niet gaan gebeuren in het land van de ongekende mogelijkheden waar vrijheid en geld belangrijker zijn dan een mensenleven. Ik verbaas mij er altijd over dat er nog zo veel Nederlanders er van dromen om daar te wonen.

13 likes

Huh hoezo? Moet dan elke openbare gelegenheid een bewaker met een pistool hebben?

Oprechte vraag hoor

Ze bedoelt het sarcastisch volgens mij

2 likes