Dat doet de griep ook al honderden jaren
Wat? Circuleren?
Ja, dat krijgen de meeste mensen toch ook elk jaar opnieuw en soms zelfs twee keer
Wij hebben al meerdere pechvogels met de tweede keer influenza A opgenomen, en we hebben nog geen influenza B gezien, die komt er vaak nog achteraan.
Mag ik vragen wat jouw beroep is? 
Ik dacht dan altijd dat dat verschillende vormen of soorten zijn va bacterien of virussen, ik dacht als je het een keer gehad had je het niet nog een keer kunt krijgen door resistentie, heb deze winter ook 2 keer kort achter elkaar gehad. Zo zie je maar men (ik tenminste) best onwetend is over dit onderwerp.
Kun je dan wel bijvoorbeeld elkaar blijven aansteken in huis? Dus dat je partner het heeft, jij er net vanaf bent, en jou dan opnieuw weer aansteekt?
Nu heb ik veel vragen 
Dat is geloof ik ook zo, maar het muteert ook heel snel. Ik ben al drie keer verkouden geweest in 2020. Was het maar zo dat je na 1x immuun bent
Wat je thuis hebt gehad zonder tests is altijd maar de vraag, er zijn honderden verkoudheidsvirussen (en dus ook meerdere griepvirussen die door het seizoen heen muteren), dus je kan ook prima eerst het ene virus en daarna een ander virus opgepikt hebben.
@anon50122296 ik ben dokter in een ziekenhuis, ik wil het verder niet al te specifiek maken.
Pff dat al die handgels uitverkocht zijn. Mensen (niet op jullie, gewoon in het algemeen): ga gewoon je handen wassen. En let op dat je vooral als je hebt gehoest of geniest of je neus gesnoten hebt, je handen wast! En in je elleboog hoesten of niesen…
Wij mogen in het ziekenhuis ook geen bordjes ophangen met: we schudden geen handen meer. Dat heeft namelijk geen zin, wij moeten al op 5 momenten (richtlijn WHO) onze handen desinfecteren. En er waren ook al mensen gespot met mondkapjes op? Dat helpt echt geen drol. Dat zijn van die OK mondkapjes.
Wow, dat heb ik ook! Ik ben nu weer verkouden (superleuk joh, als je in het ziekenhuis werkt. mensen denken meteen help!).
Terwijl ik doorgaans wel een goede weerstand heb/gezond leef. Maar kom door mijn werk ook weer veel in contact met mensen, waardoor je het toch snel oploopt op de een of andere manier.
Oh ja, ik vind dit echt heftig!
Ons zoontje begint al te huilen als ik in huis even wegloop. Lastig joh!
Kan de Speld niet met een tegenhanger komen.
Inzending Loon op Zand voor Eurovisiesongfestival blijft thuis
Corry uit Loon op Zand nieuwe recordhoudster van Guinness Book of Records door recordbedrag voor verkoop van desinfecterende handgel
Grootste kans op koopwoning voor starters in Loon op Zand
Man met bivakmondkapje verwijdert uit bus Loon op Zand
Ik ben niet HQ genoeg voor de Speld 
Ik ben meer de Aliexpress onder de satire.
Ik was vandaag bij de Tandarts, er stond een bordje in de wachtkamer dat je geen handen moest geven, advies van WHO.
En de assistente heel vrolijk “hoi!!” en steekt haar hand uit.
Ik zei ik mag jou geen hand geven staat hier.
“ohja ohja”

Mijn vriend is tandarts en vanuit de beroepsvereniging werd alle praktijken geadviseerd geen handen meer te schudden van patiënten. Op zich wel logisch toch?
Ik vind z’n beroep echt niet tof in deze tijd haha. Erger kan volgens mij niet. Vraag me af of veel mensen gaan afzeggen de komende tijd.
Oh haha toevallit
Ik ben op het winkelcentrum in de stad vandaag langs 2 winkels gelopen waar het vol hing met briefjes dat er geen mondkapjes en handgel meer te verkrijgen waren. Zo’n hysterie. Ben blij dat ik in een dorp woon waar iedereen lekker nuchter is.
Hier ook overal briefjes over uitverkochte handgel en de apotheek verkoopt nu zelfs zwart handgel en mondkapjes voor een belachelijke prijs. En medewerkers van de supermarkt waren met blauwe handschoentjes aan aan het werk (
) wat ze zelf ook onnodig vonden en zichtbaar met elkaar over aan het grappen waren
Misschien ben ik super naïef maar het is toch niet alsof je direct doodgaat als je als gezond persoon covid-19 oploopt? Griep is ook mega kut (als je echt een keer goeie griep heb gehad weet je ook dat je daar totaal kapot van bent), maar daar hoor ik nooit iemand over en er worden zeker geen mondkapjes voor gedragen
Ik zit in een groep met andere culturele organisaties in mijn stad en nu gaan er eindeloos veel mailtjes rond van directeuren die vertellen welke maatregelen ze hebben getroffen en op welke plekken je nog desinfectie spul kan krijgen enzo.
Ben toch eigenlijk niet echt van plan om daarin mee te gaan. Mensen wassen maar gewoon hun handen maar ik ga het gebouw echt niet vol zetten met desinfectie palen.
Er wordt ook meteen geschreeuwd om protocollen en shit. En wanneer je dan moet besluiten de boel te dicht te gooien. Terwijl ik denk dat als we op een punt komen dat dat nodig is, daar echt wel (landelijke) instructies over zullen komen.
Ik snap wel dat je voorbereid moet zijn en ook een verantwoordelijkheid hebt naar je publiek en personeel, maar ik maak me gewoon nog niet zo druk.
Maar als ik al die mailtjes voorbij zie komen lijkt het alsof ik misschien te naïef ben.