Nieuws, actualiteit en politiek

Nee precies… de gewone griep nekt ook ieder jaar mensen met verlaagde weerstand. M’n schoonzus is ook iedereen aan het opjutten en haalt dus wel handgel etc. Ik snap het gewoon niet :woman_shrugging:t2: Kijk, dat m’n moeder met lage weerstand etc meer maatregelen treft en zich een beetje zorgen maakt snap ik volkomen, maar mijn schoonzus is gewoon een gezonde vrouw van 26 die zich laat opnaaien door de media en haar omgeving

3 likes

De Telegraaf moet niet zomaar alles klakkeloos overnemen.

3 likes

Ben ik ff blij dat ik een messen set heb gespaard bij de jumbo.

15 likes

Jullie mogen allemaal bij mij komen in ruil voor 2 potten of blikken. Dan verdedig ik jullie ala Katniss en Merida met pijl en boog

7 likes

Altijd handig!

1 like

Het pasta schap in de supermarkt was al bijna leeg.

Ik wil alleen even zeggen dat vlamtosti’s een level van tost’s is die ik enorm kan waarderen in mijn leven.

4 likes

Was wel te verwachten

1 like

De arts hier in de buurt die corona heeft (Duitsland), had alleen een beetje last van zijn keel en een loop neus… Ik denk dat het al veel meer verspreid is dan dat wij denken.

2 likes

Ja en nu ga je ook specifiek testen, ik ben ook wat verkouden, dus ga je mij testen bestaat de kans ook dat er wel een of twee virussen rondzweven in mijn lichaam. Alleen ga je bij wat verkouden normaal gesproken nooit testen dus komt dat ook nooit naar boven

Ja, en met een beetje keelpijn neem je een strepsil en ga je verder met je leven…

2 likes

Ja maar dat is ook iets meer dan zere keel en snotterig. Bedoel meer dat ze nu elke loopneus gaan testen, wanneer je mogelijk met iemand met het virus in contact bent geweest, en dat daar idd ook iets uit kan komen, maar dat kan met gewone griep ook zeg maar, maar die test je normaalgesproken bij een loopneus ook niet, dan is t accepteren en doorgaan. Dit virus ligt onder een vergrootglas.

De gewone griep heerst idd ook gewoon net zo hard (misschien nog harder denk ik) op het moment, moeten we ook niet vergeten :wink: hoop dat je je snel weer beter voelt :hugs:

1 like

Bizar dat die buren daar ook aan meewerken… Wat moet je vertellen ook. ‘‘Nou poeh poeh ja nu komt het wel erg dichtbij’’ Oké boeiend ga verder met je leven pff

2 likes

Wat als mensen door dit hele media circus zich niet durven te laten testen en gwn wachten tot het over is.

1 like

Ik vraag me af of er ook een positieve kant aan dit alles zit. Misschien omdat mensen nu veel voorzichtiger zijn en vaker handen wassen etc, dat andere vormen van griep zich minder verspreiden en hierdoor minder heftige gevallen of sterfte voor komen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die cijfers, en of daar een verband tussen zit. Maar dat zal op dit moment nog te vroeg zijn om te onderzoeken denk ik.

5 likes

Hahaha heeft @Lula voor me gefixed haha.

4 likes

Blugh ik heb sinds begin vorige week een griep (neem aan een gewone), afgelopen week ook thuis geweest, begin me nu langzaam wel beter te voelen maar ben en klink nog wel flink verkouden. Moet maandag 4 uur lesgeven en hoop allereerst dat m’n stem het dan weer zo lang houdt, en ten tweede dat mensen een beetje normaal doen, een van mijn buren kon de opmerkingen over Corona al niet laten bijvoorbeeld.
En heeeel diep ergens weggestopt zit ook een beetje de angst dat het wel Corona is (echt geen aanleiding om dat te denken) en dat ik dan maandag 60 studenten en 20 collega’s plus mensen in de trein besmet :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Je kan maar 2 tot 3 mensen tegelijk besmetten geloof ik.

Ik denk niet dat ze met opzet mensen besmet, maar als je net uit Lombardije (Italië) terugkomt lijkt het me verstandig om even geen luizenmoeder te zijn, ook als je nog geen klachten hebt.

En kennelijk had ze zelf dinsdag klachten, maar heeft ze donderdag haar eigen kindje met klachten naar de kinderopvang laten gaan. Ik las op twitter al van een moeder met een kindje op dezelfde kinderopvang dat die daar behoorlijk boos over was. En dat kan ik me goed voorstellen.

Waarom hoeven die mensen uit Diemen niet naar ‘t ziekenhuis? Ze zitten in thuisisolatie