Nou ik ben niet teleurgesteld in mijn nuchtere mini-dorp in Gelderland dan. Gewoon nog nieuwe handzeep kunnen kopen net. Schappen handgel en zeep waren ook nog redelijk vol. Het enige wat mensen aan het hoarden waren was make-up voor 0,25 cent.
Antibacteriele zeep werkt dus niet goed tegen virussen. Laat je niet gek maken met die alcohol ontsmetters, maar was gewoon je handen zorgvuldiger en vaker.
Je wilt wel mooi ziek zijn
Ah joh, die mensen hebben snel door dat die antibacteriële heel naar zijn om te gebruiken. Loopt iedereen dalijk met bakkerseczeem
Ik moest net 4 winkels af voor ik eigenlijk mijn zeep kon kopen. Wil alleen maar m’n nieuwe tattoo kunnen wassen!
Man man man. Ben nu wel klaar met die media hetze.
Heb nu juist zin om erheen te gaan. Soort excursie of zo
Ik heb geen verstand van journalistiek ofzo , maar vond dit artikel wel een beetje verfrissend. Er wordt meer ingegaan op de angst en het gedoe eromheen. De hysterie en de besmettelijkheid daarvan.
Wat een verhelderend artikel zeg. Vanwege mijn achtergrond in de psychologie zat ik hier de afgelopen dagen ook al op die manier over na te denken. De combinatie met mijn angststoornis maakt het voor mij compleet, want ik kan me ook helemaal vinden in het gedeelte onder het kopje Massahysterie. Het blijft bizar en interessant hoe de mens in elkaar zit.
Ik vind het artikel over dat je nogmaals besmet kan worden ook best verontrustend.
Dat betekend dat het kan blijven circuleren
Dat doet de griep ook al honderden jaren
Wat? Circuleren?
Ja, dat krijgen de meeste mensen toch ook elk jaar opnieuw en soms zelfs twee keer
Wij hebben al meerdere pechvogels met de tweede keer influenza A opgenomen, en we hebben nog geen influenza B gezien, die komt er vaak nog achteraan.
Mag ik vragen wat jouw beroep is?
Ik dacht dan altijd dat dat verschillende vormen of soorten zijn va bacterien of virussen, ik dacht als je het een keer gehad had je het niet nog een keer kunt krijgen door resistentie, heb deze winter ook 2 keer kort achter elkaar gehad. Zo zie je maar men (ik tenminste) best onwetend is over dit onderwerp.
Kun je dan wel bijvoorbeeld elkaar blijven aansteken in huis? Dus dat je partner het heeft, jij er net vanaf bent, en jou dan opnieuw weer aansteekt?
Nu heb ik veel vragen
Dat is geloof ik ook zo, maar het muteert ook heel snel. Ik ben al drie keer verkouden geweest in 2020. Was het maar zo dat je na 1x immuun bent
Wat je thuis hebt gehad zonder tests is altijd maar de vraag, er zijn honderden verkoudheidsvirussen (en dus ook meerdere griepvirussen die door het seizoen heen muteren), dus je kan ook prima eerst het ene virus en daarna een ander virus opgepikt hebben.
@anon50122296 ik ben dokter in een ziekenhuis, ik wil het verder niet al te specifiek maken.
Pff dat al die handgels uitverkocht zijn. Mensen (niet op jullie, gewoon in het algemeen): ga gewoon je handen wassen. En let op dat je vooral als je hebt gehoest of geniest of je neus gesnoten hebt, je handen wast! En in je elleboog hoesten of niesen…
Wij mogen in het ziekenhuis ook geen bordjes ophangen met: we schudden geen handen meer. Dat heeft namelijk geen zin, wij moeten al op 5 momenten (richtlijn WHO) onze handen desinfecteren. En er waren ook al mensen gespot met mondkapjes op? Dat helpt echt geen drol. Dat zijn van die OK mondkapjes.
Wow, dat heb ik ook! Ik ben nu weer verkouden (superleuk joh, als je in het ziekenhuis werkt. mensen denken meteen help!).
Terwijl ik doorgaans wel een goede weerstand heb/gezond leef. Maar kom door mijn werk ook weer veel in contact met mensen, waardoor je het toch snel oploopt op de een of andere manier.