Pas als je ziekenhuiszorg nodig hebt, moet je in NL in isolatie in het ziekenhuis.
Dat lijkt me juist niet goed en gevaarlijk. We zijn al te schoon en hygiƫnisch. Natuurlijk is het goed om je handen te wassen op bepaalde momenten, maar je bouwt niet echt weerstand op door antibacteriƫel bezig te zijn. Dus heb je meer kans op allergieƫn etc.
Een goed voorbeeld van dit blijft Oost en West Duitsland
Ah okƩ ik dacht dat mensen met corona uit voorzorg worden opgenomen
Dat is niet wat zij en haar cult geloven 
Herkenbaar. Ik was ook afgelopen week ziek, maar begin maandag met mijn nieuwe baan in⦠een ziekenhuis. En ergens ben ik bang dat ik dan per ongeluk toch corona had (ook absoluut geen aanleiding om dit te denken) en dat halve ziekenhuis besmet en allemaal mensen doodgaan dankzij mij.
Plus dat ik echt maar blijf hoesten dus al die patiĆ«nten gaan mij waarschijnlijk sowieso aankijken van ākan zij niet ff weg?ā maandag.
Ik vind het trouwens best wel āgekā om het verschil te zien in aanpak. Normaal gesproken word je nog net niet gedwongen om toch te komen werken als je ziek bent. En dat je dan mensen met een mindere gezondheid ook kunt besmetten is dan blijkbaar helemaal prima. Maar nu ineens, willen we iedereen het liefst thuis hebben bij de kleinste verschijnselen. En dat snap ik wel, want onbekend virus etc, maar ergens heb ik nu zoiets van ānou hoop dat als ik straks een keer ziek word, ik positief test, want dan mag ik tenminste terecht thuis blijven en vindt niemand dat ik toch moet komenā.
Ik vraag me af of zij alleen 300 man heeft besmet. Of 3 mensen en die 3 mensen weer drie mensen enzovoorts
Ik geloof niet zomaar iedereen. De moeder en haar man die er over tweetten zijn wetenschappelijk journalist en medisch bioloog/journalist. Dit zijn geen ārandoāsā op twitter die niet beseffen dat ze niet moeten speculeren en ook dat misinformatie negatieve gevolgen heeft.
Dat iemand een āgoede baanā heeft doet echt vrij weinig af aan het feit dat het gewoon niet zo chic is om en public dingen over die vrouw te gaan schrijven. Het RIVM dealt ermee dus het heeft ook weinig meerwaarde verder lijkt me.
Er wonen 10 miljoen mensen in Lombardije. Als je niet direct in zoān virusdorp bent geweest is het ook nogal overdreven om jezelf in quarantaine te plaatsen, dat is een beetje als zeggen dat iedereen die in Zuid-Nederland woont nu maar thuis moet blijven, omdat er over de grens bij Sittard zieken zijn. Als ze de luizenpluk-taak had afgezegd omdat ze in Lombardije was geweest hadden de andere moeders vast weer op Twitter gezet dat ze zich er met een excuusje vanaf probeert te maken, je doet het nooit goed.
Bovendien lijkt het me informatie voor de mensen die het wat aangaat en niet informatie die voor ons relevant is of voor het A.D. om mee rond te strooien
Mag ik al in quarantaine
Ik geef me ook graag op word al agressief bij het idee dat ik maandag weer sociaal moet doen en het zal verder toch kutweer blijven. 
Iedereen in quarantaine! Als je uit Zuid of West Nederland komt, lijkt het me verstandig āevenā niet meer met andere mensen in contact te treden, of je nou klachten hebben of niet.
Huh meen je dit
Nee. Maar dit zou je krijgen als je de manier van denken van de post waarop ik reageer doortrekt naar de huidige situatie in Nl.
Na de val van de muur bleek dat Oost Duitsers minder allergieĆ«n dan de West Duitsers hadden. Ze waren daar namelijk āminder hygiĆ«nischā. Kennelijk kregen ook meer Oost Duitsers na de val meer allergieĆ«n dan voor de val.
Ik snap echt niet dat er maar 4 mensen dat virus hebben in NL en er zoveel aandacht voor is. Die man in Tilburg ging het ook gewoon prima mee, dus als je het al oploopt loopt het ook allemaal wel weer los.
Ben echt coronamoe
6 mensen.
Maar volgens mij gaat het inderdaad met iedereen goed. Zijn ook gewoon jonge gezinnen en geen oude/zwangere/zieke mensen dat scheelt.
Stel ik zou nu corona hebben, zou ik van alle stress en het gedoe en weet ik veel wat, niet perse sneller opknappen ben ik bang.
Deze āhygiĆ«ne hypotheseā is volgens mij niet bewezen, maar gewoon een hypothese.
Ik vind het ook een beetje en non-argument. Een goede handhygiƫne is gewoon heel positief, en zolang wij niet in steriele ruimtes leven heeft onze weerstand er ook geen last van. Die bouw je grotendeels ook als kind op.