Nieuws, actualiteit en politiek

Ja, en met een beetje keelpijn neem je een strepsil en ga je verder met je leven…

2 likes

Ja maar dat is ook iets meer dan zere keel en snotterig. Bedoel meer dat ze nu elke loopneus gaan testen, wanneer je mogelijk met iemand met het virus in contact bent geweest, en dat daar idd ook iets uit kan komen, maar dat kan met gewone griep ook zeg maar, maar die test je normaalgesproken bij een loopneus ook niet, dan is t accepteren en doorgaan. Dit virus ligt onder een vergrootglas.

De gewone griep heerst idd ook gewoon net zo hard (misschien nog harder denk ik) op het moment, moeten we ook niet vergeten :wink: hoop dat je je snel weer beter voelt :hugs:

1 like

Bizar dat die buren daar ook aan meewerken… Wat moet je vertellen ook. ‘‘Nou poeh poeh ja nu komt het wel erg dichtbij’’ Oké boeiend ga verder met je leven pff

2 likes

Wat als mensen door dit hele media circus zich niet durven te laten testen en gwn wachten tot het over is.

1 like

Ik vraag me af of er ook een positieve kant aan dit alles zit. Misschien omdat mensen nu veel voorzichtiger zijn en vaker handen wassen etc, dat andere vormen van griep zich minder verspreiden en hierdoor minder heftige gevallen of sterfte voor komen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die cijfers, en of daar een verband tussen zit. Maar dat zal op dit moment nog te vroeg zijn om te onderzoeken denk ik.

5 likes

Hahaha heeft @Lula voor me gefixed haha.

4 likes

Blugh ik heb sinds begin vorige week een griep (neem aan een gewone), afgelopen week ook thuis geweest, begin me nu langzaam wel beter te voelen maar ben en klink nog wel flink verkouden. Moet maandag 4 uur lesgeven en hoop allereerst dat m’n stem het dan weer zo lang houdt, en ten tweede dat mensen een beetje normaal doen, een van mijn buren kon de opmerkingen over Corona al niet laten bijvoorbeeld.
En heeeel diep ergens weggestopt zit ook een beetje de angst dat het wel Corona is (echt geen aanleiding om dat te denken) en dat ik dan maandag 60 studenten en 20 collega’s plus mensen in de trein besmet :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Je kan maar 2 tot 3 mensen tegelijk besmetten geloof ik.

Ik denk niet dat ze met opzet mensen besmet, maar als je net uit Lombardije (Italië) terugkomt lijkt het me verstandig om even geen luizenmoeder te zijn, ook als je nog geen klachten hebt.

En kennelijk had ze zelf dinsdag klachten, maar heeft ze donderdag haar eigen kindje met klachten naar de kinderopvang laten gaan. Ik las op twitter al van een moeder met een kindje op dezelfde kinderopvang dat die daar behoorlijk boos over was. En dat kan ik me goed voorstellen.

Waarom hoeven die mensen uit Diemen niet naar ‘t ziekenhuis? Ze zitten in thuisisolatie

Pas als je ziekenhuiszorg nodig hebt, moet je in NL in isolatie in het ziekenhuis.

2 likes

Dat lijkt me juist niet goed en gevaarlijk. We zijn al te schoon en hygiënisch. Natuurlijk is het goed om je handen te wassen op bepaalde momenten, maar je bouwt niet echt weerstand op door antibacteriëel bezig te zijn. Dus heb je meer kans op allergieën etc.
Een goed voorbeeld van dit blijft Oost en West Duitsland

3 likes

Ah oké ik dacht dat mensen met corona uit voorzorg worden opgenomen

Dat is niet wat zij en haar cult geloven :sweat_smile:

2 likes

Herkenbaar. Ik was ook afgelopen week ziek, maar begin maandag met mijn nieuwe baan in… een ziekenhuis. En ergens ben ik bang dat ik dan per ongeluk toch corona had (ook absoluut geen aanleiding om dit te denken) en dat halve ziekenhuis besmet en allemaal mensen doodgaan dankzij mij.
Plus dat ik echt maar blijf hoesten dus al die patiënten gaan mij waarschijnlijk sowieso aankijken van ‘kan zij niet ff weg?’ maandag.

Ik vind het trouwens best wel ‘gek’ om het verschil te zien in aanpak. Normaal gesproken word je nog net niet gedwongen om toch te komen werken als je ziek bent. En dat je dan mensen met een mindere gezondheid ook kunt besmetten is dan blijkbaar helemaal prima. Maar nu ineens, willen we iedereen het liefst thuis hebben bij de kleinste verschijnselen. En dat snap ik wel, want onbekend virus etc, maar ergens heb ik nu zoiets van ‘nou hoop dat als ik straks een keer ziek word, ik positief test, want dan mag ik tenminste terecht thuis blijven en vindt niemand dat ik toch moet komen’.

2 likes

Ik vraag me af of zij alleen 300 man heeft besmet. Of 3 mensen en die 3 mensen weer drie mensen enzovoorts

1 like

Ik geloof niet zomaar iedereen. De moeder en haar man die er over tweetten zijn wetenschappelijk journalist en medisch bioloog/journalist. Dit zijn geen ‘rando’s’ op twitter die niet beseffen dat ze niet moeten speculeren en ook dat misinformatie negatieve gevolgen heeft.

1 like

Dat iemand een ‘goede baan’ heeft doet echt vrij weinig af aan het feit dat het gewoon niet zo chic is om en public dingen over die vrouw te gaan schrijven. Het RIVM dealt ermee dus het heeft ook weinig meerwaarde verder lijkt me.

17 likes

Er wonen 10 miljoen mensen in Lombardije. Als je niet direct in zo’n virusdorp bent geweest is het ook nogal overdreven om jezelf in quarantaine te plaatsen, dat is een beetje als zeggen dat iedereen die in Zuid-Nederland woont nu maar thuis moet blijven, omdat er over de grens bij Sittard zieken zijn. Als ze de luizenpluk-taak had afgezegd omdat ze in Lombardije was geweest hadden de andere moeders vast weer op Twitter gezet dat ze zich er met een excuusje vanaf probeert te maken, je doet het nooit goed.

21 likes

Bovendien lijkt het me informatie voor de mensen die het wat aangaat en niet informatie die voor ons relevant is of voor het A.D. om mee rond te strooien

1 like