Nieuws, actualiteit en politiek

Aah ok, wist ik niet!
Natuurlijk is het goed om je handen te wassen, maar we moeten niet overdrijven. Als je na het bezoeken van de wc, voor het eten, voor het lenzen indoen etc. Je handen wast, is dat echt genoeg.

Prachtig.
Doet me denken aan ā€œeffectieve etherdisciplineā€.

Love it als dingen heel formeel klinken. Chic.

14 likes

Vanaf wanneer kun je weer woorden insturen voor irritantste woord van het jaar? Vind coronavirus wel grote kans maken.

2 likes

Vond die vergelijking met Australiƫ ook nergens op slaan (mensen en dieren die hun plek kwijt zijn). En je weet als Rode Kruis zijnde toch wel dat Nederlanders niet voor een zware griep doneren?

1 like

Heb je een bron van dat het niet extra gevaarlijk is voor zwangere vrouwen?

Ik kan alleen vinden dat men het niet goed weet, omdat er niet genoeg vrouwen zijn die zwanger zijn en corona hebben.

Mijn domme hoofd associeert engagement altijd direct met iemand ten huwelijk vragen. Maar dat mag die arme man niet. :wink:

2 likes

Tegen het Coronavirus zou handgel met alcohol wel werken (al is het wassen van je handen beter, maar voor het geval dat niet kan)

Sally Bloomfield, a professor at the London School of Hygiene and Tropical Medicine, says that viruses are much more resistant to disinfectants than bacteria. Luckily, she says, coronavirus is an envelope virus, meaning it has a coating around it which the alcohol can attack, thereby eliminating the threat. (Norovirus and rhinovirus, by contrast, do not).

Ik wist niet eens dat dit was

2 likes

Ik heb nog wel 5 flessen wodka staan gelukkig, is ook effectief denk ik. Wordt het nog gezellig ook.

2 likes

Ik hoor nu überhaupt voor het eerst dat er zoveel geld nodig is en er een speciaal rekeningnr geopend is. Volgens mij meer een gevalletje slechte marketing dan ā€˜Nederlander geeft niks’ (sowieso een dom frame maarja AD).

2 likes

Nieuwe besmetting

Het is mij nog niet duidelijk of er een relatie is met de andere besmettingen of deze op zichzelf staat.
Edit: geen link:

Ik vraag me af bij hoeveel nieuwe besmettingen er nog een apart nieuwsbericht gaat komen…

5 likes

Als het in ulft of volendam komt dan is het nieuwsberichr wss " Heel volendam is besmet"

6 likes

ā€œEindelijk eens niet vanwege onze uitmuntende muzikaliteit of cokesnuiverijen in de kranten.ā€

4 likes

Mag ik even ranten over iets wat mij opvalt? Misschien kan een journalist mij vertellen waarom de NOS dat doet? Ze schrijven namelijk alles wat met het virus te maken heeft als een woord. Ik ben alleen vandaag al Coronahotel, Coronadode, CoronapatiĆ«nten tegengekomen. Daardoor neem ik het echt minder serieus. Toch was ik wel gewoon mijn handen extra goed. Alleen damn…

Mja toch liever 2 weken thuis dan geisoleerd in het ziekenhuis.

1 like

Uit welke provincie zal de volgende Corona-patient komen?

• Groningen
  • Friesland
  • Drenthe
  • Overijssel
  • Flevoland
  • Utrecht
  • Zeeland
  • Limburg
  • Overzeese gebieden

0 stemmers

Uitkomst wordt over enkele dagen verwacht. Houdt de NOS en NU.nl in de gaten. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd!

1 like

Ik heb nu net weer een woord gevonden. Er is ook een coronakaart. afbeelding

Waarom neem je het daardoor minder serieus? Ik begrijp je punt niet helemaal denk ik.

2 likes

Amerika:

Nederland:

Een kwartier zoeken naar de verschillende bestaande regelgevingen en dan nog niet helemaal weten waar je aan toe bent.

1 like