Mag ik al in quarantaine
Ik geef me ook graag op word al agressief bij het idee dat ik maandag weer sociaal moet doen en het zal verder toch kutweer blijven.
Iedereen in quarantaine! Als je uit Zuid of West Nederland komt, lijkt het me verstandig ‘even’ niet meer met andere mensen in contact te treden, of je nou klachten hebben of niet.
Huh meen je dit
Nee. Maar dit zou je krijgen als je de manier van denken van de post waarop ik reageer doortrekt naar de huidige situatie in Nl.
Na de val van de muur bleek dat Oost Duitsers minder allergieën dan de West Duitsers hadden. Ze waren daar namelijk “minder hygiënisch”. Kennelijk kregen ook meer Oost Duitsers na de val meer allergieën dan voor de val.
Ik snap echt niet dat er maar 4 mensen dat virus hebben in NL en er zoveel aandacht voor is. Die man in Tilburg ging het ook gewoon prima mee, dus als je het al oploopt loopt het ook allemaal wel weer los.
Ben echt coronamoe
6 mensen.
Maar volgens mij gaat het inderdaad met iedereen goed. Zijn ook gewoon jonge gezinnen en geen oude/zwangere/zieke mensen dat scheelt.
Stel ik zou nu corona hebben, zou ik van alle stress en het gedoe en weet ik veel wat, niet perse sneller opknappen ben ik bang.
Deze ‘hygiëne hypothese’ is volgens mij niet bewezen, maar gewoon een hypothese.
Ik vind het ook een beetje en non-argument. Een goede handhygiëne is gewoon heel positief, en zolang wij niet in steriele ruimtes leven heeft onze weerstand er ook geen last van. Die bouw je grotendeels ook als kind op.
Aah ok, wist ik niet!
Natuurlijk is het goed om je handen te wassen, maar we moeten niet overdrijven. Als je na het bezoeken van de wc, voor het eten, voor het lenzen indoen etc. Je handen wast, is dat echt genoeg.
Prachtig.
Doet me denken aan “effectieve etherdiscipline”.
Love it als dingen heel formeel klinken. Chic.
Vanaf wanneer kun je weer woorden insturen voor irritantste woord van het jaar? Vind coronavirus wel grote kans maken.
Vond die vergelijking met Australië ook nergens op slaan (mensen en dieren die hun plek kwijt zijn). En je weet als Rode Kruis zijnde toch wel dat Nederlanders niet voor een zware griep doneren?
Heb je een bron van dat het niet extra gevaarlijk is voor zwangere vrouwen?
Ik kan alleen vinden dat men het niet goed weet, omdat er niet genoeg vrouwen zijn die zwanger zijn en corona hebben.
Mijn domme hoofd associeert engagement altijd direct met iemand ten huwelijk vragen. Maar dat mag die arme man niet.
Tegen het Coronavirus zou handgel met alcohol wel werken (al is het wassen van je handen beter, maar voor het geval dat niet kan)
Sally Bloomfield, a professor at the London School of Hygiene and Tropical Medicine, says that viruses are much more resistant to disinfectants than bacteria. Luckily, she says, coronavirus is an envelope virus, meaning it has a coating around it which the alcohol can attack, thereby eliminating the threat. (Norovirus and rhinovirus, by contrast, do not).
Ik wist niet eens dat dit was
Ik heb nog wel 5 flessen wodka staan gelukkig, is ook effectief denk ik. Wordt het nog gezellig ook.
Ik hoor nu überhaupt voor het eerst dat er zoveel geld nodig is en er een speciaal rekeningnr geopend is. Volgens mij meer een gevalletje slechte marketing dan ‘Nederlander geeft niks’ (sowieso een dom frame maarja AD).