Misschien dat je thuis kan werken en als dat niet mogelijk is valt het denk ik onder ziekteverlof zolang je ziek bent en anders onder calamiteitenverlof, omdat het een door de overheid opgelegde verplichting is.
Nee sorry dat was sarcasme en mijn aversie tegen samengevoegde woorden. Misschien had het beter gepast in het ergernissen topic.
Nouja ze zijn allemaal rond dezelfde tijd in Italie geweest dus zo gek is dat dan niet.
Jaaaa sinds die leefregels heb ik helemaal stress dat ik straks in quarantaine moet en ik mijn kind twee weken niet kan zien. Ik werk ook in de buurt bij zo’n coronagevalletje. 
In quarantaine… Als ik verkouden zou worden vraag ik me af of ik zo nodig de drang zou voelen om me te laten testen? Zolang niemand het weet, ook geen quarantaine. Zou ik me ook teveel geld mislopen als ZZPer. Of is dit heel egocentrisch denken?
Zou jij je laten testen bij een flinke verkoudheid? (met een beetje verhoging)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik zou me denk ik helemaal niet laten testen. Ik bedoel, wanneer is een griep nou opeens Corona? Dan zou ik echt neer moeten vallen eer dat ik de huisarts bel
Volgens mij testen ze je sowieso alleen maar als je in een gebied bent geweest waar het al was of iemand kent die het heeft of daar is geweest.
Wel kut dat het nu hier in Delft is. Ben zo bang voor leeggeplunderde schappen 
Ja superkut! Maar denk dat veel mensen zich nog geen zorgen maken hoor. Aan gewone griep gaan meer mensen dood. Hoorde net mensen vrij lacherig doen in een restaurant!
Ik zou t serieus wel cool vinden als iemand Corona had en dan hier elke dag ff zou posten hoe t gaat.
Inside info. Als t mij veilt licht ik jullie dagelijks in hoor.
Bij mij op mijn werk hebben we allemaal protocollen die in gang zijn gezet. Alle communicatie gaat heel feitelijk en steeds die handenwasinstructie en verwijzing naar het RIVM. Het is supersaai om te lezen, maar ik snap steeds beter dat er voor die communicatieboodschap wordt gekozen.
Vandaag paar uur op de huishoudbeurs rondgelopen en met de trein er naartoe gegaan dus als ik nu niet besmet ben dan weet ik het ook niet meer hoor.
Heb nog net geen trolley aangeschaft
Ik ben verkouden en ik had verhoging maar ik ben niet in een risicogebied geweest en van wat ik weet niet in aanraking geweest met iemand uit een risicogebied dus dan had de GGD me sowieso niet getest.
Ik zie wel mensen wantrouwend kijken als ik weer de longen uit mijn lijf hoest.
ik ben ziek (algemene griepverschijnselen zoals koorts en spierpijn), hoestbuien en wel in een risicogebied geweest en de dokter wilde me laten testen maar de ggd vond het niet nodig. nu antibiotica gekregen voor een longontsteking 
Mijn god nu blijkbaar een geval in Delft en mogelijk Rotterdam? Echt het moment dat dit in Italië kwam wist ik dat we de lul waren 
Maar echt.
Ik zei ook tegen mijn vriend vanmiddag, gewoon alle handzeep in ons winkelcentrum uitverkocht, alsof mensen normaal gesproken hun handen niet wassen.