Nieuws, actualiteit en politiek

Nee dat was een grapje. Dat is een standaard opmerking die Trump maakt als er ergens weer een schietpartij heeft plaatsgevonden met een dodelijke afloop. Meer bewakers en iedereen een wapen op zak, dan zou het zogenaamd niet gebeurd zijn.

6 likes

En @Memoria o haha oeps :see_no_evil:. Ik vond het al zo raar om dat dan maar als oplossing te roepen. Ik wist niet dat Trump zoiets had gezegd, maar klinkt wel als typisch hem ja (helaas)

2 likes

Wat “mooi” dat die politiemannen voor de menigte zijn gaan staan.

https://www.ad.nl/rotterdam/eerste-vervolgingen-voor-straatintimidatie~a0657b40/

4 likes

Lekkerrrr!!!

1 like
3 likes

Wow dit is in 1 zin het Amerikaanse kiessysteem uitgelegd dat ik nooit begrepen heb haha!

1 like

Nou ja het staat wel al de hele tijd op de voorpagina van nu en nos.
Echt angstaanjagende beelden van die branden. Verschrikkelijk als je daarbij iemand kwijtraakt.

Ik vind die brexit echt interessant maar ook bizar hoe dat gaat. Lijkt me heftig als je daar woont, of er op andere manier mee te maken krijgt.
Dat Britse Lagerhuis vind ik zo bizar, zo hysterisch haha

3 likes

Jaa ik vind het ook echt hel intens, ben zo benieuwd! Ik ga ook binnenkort voor een tijd in het VK wonen dus ben heel benieuwd of ik er in de eerste maanden nade Brexit al veel van ga merken in het dagelijks leven ook.

1 like

Ja dat lijkt me zo erg! Dat er zoveel onzekerheid is over dingen die wel moeten gebeuren. De impact is zo groot op alles. Ik hoop op de best mogelijke uitkomt voor je.

1 like

Ik vind het echt zo erg dat er waarschijnlijk 1800 herten moeten worden afgeschoten in de oostvaardersplassen :sob:
Maar toen las ik ook dat op de Veluwe ook 60% wordt afgeschoten. Daar had ik echt geen weet van maar ik vind het zo treurig.


:exploding_head:

Jaa klopt
 ik ben misschien weer heel nuchter daarin maar als we in Nederland ‘natuur’ willen hebben dan moeten we het ook zo in stand houden. Je kunt gewoon niet zo’n klein landje een dieren’plaag’ krijgen van een bepaalde soort, omdat dat het hele ecosysteem in de war brengt. Dat is trouwens niet alleen in ons kleine landje maar bijv. in AustraliĂ« doen ze ook heel veel aan dierbestrijding omdat je daar ook veel te veel dieren hebt van sommige soorten. Je hebt bijv. 50 miljoen kangoeroes (dat is 2x zoveel als de mensen die er wonen haha) en daarom kun je ook gewoon kangoeroe vlees kopen om zelf te eten of aan je hond te geven. Vind dat ook niet per se zielig want het is ook beter voor het hele systeem als er opgelet wordt of een diersoort niet overwoekert.

@Evenveel

1 like

Tot zover ‘het groenste kabinet ooit’ :disappointed:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2018/dit-jaar-geen-klimaatakkoord-meer-door-onenigheid-regeringspartijen/

warmtepompen en andere moderne technieken zijn ook helemaal niet rendabel als vervaging van de meeste huizen omdat die doorgaans nog slecht geĂŻsoleerd zijn en vol met koudebruggen zitten. Mensen zouden eerst dat moeten aanpakken en dan pas werk maken van nieuwe warmtepompen. Het zou eigenlijk al een grote stap vooruit zijn als mensen een moderne condensatieketel zouden plaatsen.

3 likes

Dat klinkt alsof jij er iets vanaf weet. Wij gaan volgend jaar ons (oud) huis verbouwen: nieuwe ramen, vloer,
 En eventueel dus ook ons verwarmingssysteem aanpassen. Nu verwarmen we nog met mazout met een ketel. Wat lijkt jou de meest groene, betaalbare optie? Want ik ken er niets van en geen idee waar ik deftige informatie hierover kan vinden.
Ik woon trouwens ook in BE.

Denk ook goed na over bij-isoleren, vooral met het dak verlies je véél warmte. Qua toestel zou ik gewoon kijken naar een nieuwe (gas)condensatieketel, dat is nog steeds het voordeligste. Je hebt ook alternatieve technieken waarbij je het huis verwarmt met water of lucht uit de grond maar die systemen zijn heel duur en eigenlijk enkel rendabel als je een energieneutrale woning zet, wat doorgaans niet echt het geval is bij een verbouwing.
Daarnaast is het belangrijk hoe je het huis verwarmt; klassieke radiators verbruiken meer dan vloerverwarming maar zijn wel meer regelbaar. Vloerverwarming is interessant omdat ze met een lagere temperatuur verwarmen en tegenwoordig zijn er ook systemen waarbij je koud water er door kan laten gaan voor koeling in de zomer.
Bij een traditionele ketel moet je wel sowieso voor gas gaan, de mazoutketel gaat er zeker tegen 2030 uit moeten wat zonde zou zijn van je investering. Zonneboilers zijn trouwens ook een goede toevoeging, waarschijnlijk zijn er ook nog wel premies voor aan te vragen.
Zelf informatie zoeken over bouwen zou ik vooral naar livios.be gaan, heel goede site die ook veel professionelen gebruiken. Daarnaast zou ik zoeken naar een goede (interieur)architect die je daar ook verder bij gaat kunnen en moeten begeleiden op maat van jullie project.

In welke streek zitten jullie ongeveer?

3 likes

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, hier kan ik echt iets mee!
Vloerverwarming is jammer genoeg niet echt mogelijk omdat ons volledige huis onderkelderd is. Dus vrij lastig met isolatie. Het worden dus radiatoren.
We moeten inderdaad ook nog ons dak isoleren. En zonneboiler is dit dan vooral voor warm water? ( mss domme vraag).
Nja mijn schoonvader is interieurarchitect maar ik heb niet het gevoel dat hij van zo’n zaken echt op de hoogte is.
En wij wonen in Zuid-West-Vlaanderen

Over de mazout was ik aan het twijfelen omdat onze mazoutleverancier zei dat onze ketel wel nog zeker enkele jaren mee kon en uiteindelijk is het een vrij goedkope manier van verwarmen. Maar als die sowieso moet aangepast worden doen we best nu alles. (als het betaalbaar blijft natuurlijk)