Nieuws, actualiteit en politiek

Ik snap je wel (edit: dat je het gevoel hebt nergens te mogen klagen. Misschien jn het ondernemers topic :)?)

Ik ben niet vrijwillig ZZP’er, maar door allerlei wijzigingen inner zorg zo gekomen… Ik kan echt niet wachten tot ik weer in loondienst mag. Ik wacht nu nog steeds op uitbetaling van m’n facturen uit december & januari van 3 cliënten (SVB en gemeente hadden een “probleem” met de verlenging van het budget van nr1, nr 2 moest van jeugdwet naar wlz en dat ging toch niet soepeltjes en Nmr 3 werd de factuur van terug gestuurd omdat ie niet zou kloppen, maar dat bleek een foutje van hun kant). En werk op PGB-budget basis, de gemeente schroeft zonder pardon de maximale uurtarieven voor sommige diensten bijv van 11.80€/u naar 8.90€/u. Kan allemaal, mag allemaal. Gek word ik er van :cold_face:

Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik 2wkn in quarantaine moet zitten, of mijn cliënten want dat komt financieel op hetzelfde neer. En ik kan altijd 3mnd opvangen financieel, maar goed, liever niet.
Los daarvan zijn mijn cliënten “de” kwetsbare doelgroep, en vind ik dat ook eng. Voor mezelf, man/kind/ongeboren baby ben ik niet zo bang, maar voor hen wel…

Wat denken jullie hier over? Er zijn al meerdere mensen in China voor de tweede keer positief getest. Ik vind dit best verontrustend

1 like

Kun je voor een tweede keer besmet raken met Corona dan?

Ik denk dat het goed is dat we flink geïnformeerd worden en dat er nu al echt veel bekend is over de manieren waarop we dit virus in zouden kunnen dammen

1 like

Hier staat trouwens nog meer uitleg door verschillende mensen in of het zou kunnen dat je nog een keer besmet raakt. Maar ik denk eigenlijk dat niemand hier nog echt een antwoord op kan geven omdat er nog veel te weinig over bekend is.

1 like

Je hoort toch ook wel eens dat heel zeldzaam een kind 2x mazelen of waterpokken krijgt? Of dat als het “niet ernstig genoeg” was de eerste keer je niet echt immuun bent?
Of is dat een fabeltje :crazy_face:?

Is het dan zo iets?

Er gaan verhalen rond op internet dat het de tweede keer dodelijker is…

:expressionless:

Ik denk dat dat vooral komt, omdat je weerstand dan gewoon lager is en je lichaam er dus meer moeite mee heeft om het tegen te werken.

Daarbij, er gaan onwijs veel verhalen rond. Denk niet dat je alles voor waarheid aan moet nemen.

3 likes

Er staat in het artikel dat 14 % van de genezen gevallen het nog een keer gekregen heeft

Maar daar staat ook in dat de kans er is dat het aan de test kan liggen. Dat de persoon het dan nog ‘gewoon’ bij zich droeg ipv dat het helemaal uit het lichaam was en weer opnieuw is binnen gekomen.

Ik zag net een filmpje van Medcram die mensen adviseerde om een thermometer aan te schaffen. Mocht de epidemie groter worden, dan krijgen de meeste mensen lichte symptomen. Daarvoor hoef je dus niet naar het ziekenhuis toe. Als je wil weten of je het virus hebt kun je het beste je temperatuur opnemen en bellen met je arts of het ziekenhuis. Zo overbelast je de gezondheidszorg niet en verklein je de kans om mensen te besmetten.

Vond het wel een goede reminder dus ik heb net een thermometer gekocht.

2 likes
1 like

Nee, er staat dat bij 14% van de mensen die genezen zijn verklaard (en er staat niet hoe dat is gedaan, is dat door een dokter die zegt ‘geen koorts, ziet er goed uit, genezen!’ of is dat met een negatieve test (die vals negatief kan zijn bij een lage viral load, of die vals negatief kan zijn als hij niet goed is afgenomen bijv)) opnieuw positief getest zijn.

4 likes

Maar als je een lichte verhoging hebt ben je toch al te laat?

Maar als je dat dan dus meet kan je maatregelen nemen, of wat bedoel je precies?

Te laat waarvoor?

Dan was je toch al besmettelijk en heb je al mensen aangestoken, toch?

Het heeft geen zin om vragen te stellen als het antwoord je niet uitmaakt. Even eerlijk, je bent bij alle antwoorden nog steeds van je eigen gelijk overtuigd. Dan is het misschien beter om proberen het onderwerp Corona een poosje te laten. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat obsessief over een onderwerp nadenken nooit tot minder angst zal leiden. Misschien is het een idee om je angst op een andere manier of met meer hulp aan te pakken? Sorry als dit onaardig klinkt, het is echt met de beste bedoelingen

28 likes

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-symptoms/#mild

80 procent heeft milde symptomen die thuis zitten uitzieken. je wilt de situatie wel alleen monitoren en kunnen bespreken met je behandelend arts. En ja je hebt dan misschien al anderen aangestoken, maar het is beter dan met het virus naar het ziekenhuis gaan.

Ik ben niet overtuigd van mijn eigen gelijk hoor, ik vind het juist fijn dat als ik ergens bang voor ben en dat hier plaats dat er dan nuchter antwoord op komt.
En het klopt dat ik het moet laten rusten maar dat vind ik heel moeilijk.
Ik ben al jaren bekend met angst maar nu vlamt het gewoon gigantisch op.

En ik vind mijn geruststelling ook hier gelukkig

2 likes