Ik hou hiervan.
En onzettend goedkope manier om als groot winkelketen positief in de belangstelling te komen (buiten het een tof gebaar is).
Ik was vandaag jaar oud toen ik erachter kwam dat de Jamin kennelijk al minstens 80 jaar bestaat (ik dacht 20 ofzo) en Nederlands is (ik dacht Amerikaans).
Mijn ouders zeggen dat ook
edit: Zjaa-meh dus haha
Mijn moeder zegt dat ook, maar ze spreekt alles verkeerd uit.
Zzzzzjaaaamin
Jup, ze zegt ook bloKs in plaats van blogs
Jamin is Rotterdams, dus net als Sjaarloos zeg ik Jaamin.
Haha oeps. Ik moet wel toegeven dat ik het niet ken, dus zou het aan het woord te zien op zijn frans uitspreken.
Linkse oppositie: Belastingverlaging multinationals moet van tafel https://www.nu.nl/politiek/6034915/linkse-oppositie-belastingverlaging-multinationals-moet-van-tafel.html (via @NUnl)
Het ligt vast genuanceerder maar m’n gevoel roept echt hoe is dit ooit op de tafel gekomen??
Is dit zeg maar net zo’n idee als een paar jaar terug dat meer grote bedrijven hier ook meer geld betekent ookal betalen ze meer geld?
Dat was toen toch redelijk last minute geschrapt? (oktober 2018)
Mijn vader zegt expresso. Echt elke keer verbeter ik hem weer maar hardleers…
Misschien zegt ie het expres zo…
In Frankrijk spellen ze het ook als ‘expresso’. Maar goed Fransen weten niet wat goede koffie is dus niet zo gek ook
Durf te wedden dat hij expres dan weer als espres uitspreekt.
Het aantal daklozen is de laatste jaren verdubbeld. Dat is een groot probleem. Het ernstige daaraan is mijnzins vooral dat dit schijnbaar (werd gepubliceerd in een onderzoeksartikel van de NRC) Polen en Roemenen zijn die een huis hebben in hun thuisland. Daarnaast is er een groep jongeren die ook rondzwerft.
Er moet gewoon gebouwd worden. Maar voor het welzijn van de mensheid is het ook niet handig als iedereen in Nederland komt wonen. Ik denk dat het misschien wel pragmatisch is als er meer geïnvesteerd word in landen in Afrika. Maar ik ben bang dat het ons niet gaat lukken om al die puinhopen in het midden-Oosten op te lossen En blijft het enigszins dweilen met de kraan open.
Het bestaande asielbeleid deugt niet
Het bestaande beleid m.b.t. sociale huur deugt niet
Maar zolang mensen in grote getale op de VVD blijven stemmen en het bij Nederlandse politici vaak ontbreekt aan daadkracht verandert er niks.
Dus de gemiddelde Nederlander deugt ook niet.
Dan kan je ruziën of kan ik sarcastisch ‘vrede op aarde roepen’, maar dat verandert weinig aan de situatie. Achter de huidige oorlogsvoering en bemoeienis van onder meer Nederland en veel andere landen plaats ik ook veel vraagtekens, maar nog vind ik niet dat wij dan, als een van de meest welvarende landen, iedereen en zijn moeder hoeven op te vangen, omdat men name Amerika graag weer zijn neus in andermans zaken steekt. Ook op wereldniveau vind ik het jammer dat we ons nog steeds zo vaak achter de oude, grote reuzen scharen.
En dan noem ik nog niet eens de gevolgen van grote klimaatverandering die ook zeker invloed op onrust en grotere volksverhuizingen in verschillende regio’s. Nederland staat ook voor veel uitdagingen (en dan laat ik het asielbeleid en het huurhuizendrama nog even achterwege) en dat zal ons ook op ten duur zwaar komen te staan. Op een dag is hier de rek ook uit met de vergrijzing en de maatregelen die wij moeten nemen om de klimaatveranderingen te kunnen doorstaan. Dus ik snap wel dat mensen kritischer worden, maar ik denk dat stemmen op lavendellullo’s of meerofmindermennekes niet de oplossing. Wat dan wel? In ieder geval een compleet ander beleid en huizen bouwen.
Iedereen is in dit geval ik. En uiteraard kan ik alle cijfers van het CBS er bij halen maar ik denk dat veel mensen die op de vlucht zijn er op langer termijn ook baat bij hebben als Nederland eerst eens gaat zorgen dat we de zaken beter op orde hebben op het gebied van huisvestiging, (geestelijke) gezondheidszorg etc. Dan kan je die mensen ook beter bedienen en zal de frustratie onder de bevolking ook eerder dalen, misschien de polarisatie ook afnemen en kunnen mensen ook beter integreren en dan heb ik het niet over moeten assimileren, maar een fatsoenlijk dak boven je hoofd en de juiste (psychologische) begeleiding kunnen ook al een groot verschil maken. Dan gunnen mensen elkaar ook meer.
Ik kan mij die frustratie zo goed begrijpen van de woningnood ik vind ook niet dat je leed met leed kan vergelijken in dit geval. Ik vind de gedachten van @Shaaar oprecht heel mooi ik zou alleen niet zo kunnen denken.
Ja klopt, desondanks zijn de ‘lasten’ niet geheel eerlijk over Nederland verdeelt. Gemeentes als Bloemendael en Blaricum hebben heel andere problematiek als Den Haag of Almere.
En ik vind ook zeker dat we als rijk land vluchtelingen moeten opvangen maar het is niet geheel eerlijk om de problemen veroorzaakt door een Erdogan ten lasten te leggen aan minima in Nederland.
Ik ben ook absoluut niet voor het sluiten van de grenzen. Maar de casus Lily en Howick laat voor mij wel het falen van ons asielbeleid zien…