Hij zal waarschijnlijk ook wel moe zijn
āInmiddels is het aantal coronapatiĆ«nten gestegen naar tienā¦ā, aldus minister Minister Bruno Bruins van Volksgezondheid op de persconferentie. āOp basis van deze informatie zullen we ook de publieksinformatie aanpassen. Als er sprake is van lichte luchtwegklachten dan adviseren we mensen om thuis te blijven, om te kijken of de klachten zwaarder worden en dan eventueel contact op te nemen met de huisarts.ā
van nu.nl liveblog.
maar klopt deze info (iemand die de persconferentie wel heeft gekeken)? want dan moeten er heel veel mensen thuisblijven momenteel. of geldt dat alleen voor de betrokkenen? staat er niet bij
Dit werd er wel gezegd. Ik vond dat ook gek. Maar volgens mij bedoelen ze als je uit de benoemde gebieden komt.
Ah die info kende ik nog niet. Wij zijn de 21e naar huis gegaan in de ochtend dus dat scheelt
Nee want de meneer van het RIVM onderbrak hem de tweede keer dat Bruins dat vertelde, dat het alleen zo is als je uit een risicogebied komt.
Ohh dan heb ik dat gemist, want de 1e keer zei hij het wel echt zonder die gebieden te benoemen toch?
oh een hele relevante onderbreking dus haha! misschien passen ze het nog wel aan op de liveblog dan, thanks
Ja klopt. Daar kwam mijn opmerking net ook vandaan dat ik vond dat hij het niet goed vertelde
Edit: en dat er dus zo informatie op de nieuwssites verschijnt die niet volledig is.
klopt zie het staan. maar eronder staat er dat iemand anders, dus minister Bruins, iedereen die luchtwegklachten heeft, vraagt binnen te blijven. dus dat spreekt elkaar op deze manier tegen
Ja ik vond dat ook heel slordig van hem. Het is duidelijk de expertise van die andere mensen, laat hun het dan ook vertellen.
Klopt, ben ik het mee eens. Neemt niet weg dat de mensen van het RIVM het wel goed vertellen en dat de foute informatie nu op veel plekken online staat.
Ik vind het maar lastig, ik ben afgelopen week in Noord-Italiƫ geweest, dat was wel een paar 100 km van de brandhaarden, maar ik hoest wel. Maar dat deed ik voor mijn vakantie ook al. Daar hoef toch niet voor thuis te blijven morgen?
Ik zou toch even bellen met je huisarts of de huisartsenpost als je twijfelt
Ja misschien morgenochtend vroeg meteen de huisarts even bellen, kijken wat die zegt.
God Bless America!
Echt een kutsysteem daar. Hoop zo dat het daar niet uit de hand loopt
Dat voor eigen rekening + baan kwijt.
Nog een reden voor de mensen om de Bernnnnn te feelen.
Nou ja, bij de gemiddelde carnavalsverkoudheid heb je geen koorts en kongklachten toch?
Met corona ook niet altijdā¦
Mijn broertje had dus wel een aantal dagen hoge koorts en flink hoesten. Hij doet er zelf heel laconiek over (idd āwas gewoon carnavalsgriepjeā) maar ik vind het wel een beetje eng. Wie weet hoe veel mensen er zo denken en niet naar de huisarts gaan die eigenlijk wel besmet zijn⦠dan kan het heel snel gaan.