Nieuws, actualiteit en politiek

Haha goed punt

Alleen minder mooi voor al die ouderen en mensen met een zwakke weerstand als het dan snel blijkt te verspreiden zonder dat we er zicht op hebben

4 likes

Wow je bent er nog! Je bent een tijd niet op het forum geweest toch? Vroeg me al af of hoe met je ging. Hopelijk ok!

1 like

Krijg van een vriendin die in ‘t ziekenhuis door dat er in het ziekenhuis nu acht besmettingen zijn, 3 artsen en 5 verpleegkundigen. Geen idee of het waar is, in het geval dat het wel zo is ben ik benieuwd wanneer ze het bekend maken.

Ik heb een korte update gegeven in wjekw :slightly_smiling_face:

1 like

Ja, krijg nu van meerdere mensen uit mijn omgeving dit te horen. Maar die vriendin die daar werkt zegt ook dat ze twee testen doen, dus tot die tijd nog niks met zekerheid kunnen zeggen. Ze heeft vanavond nachtdienst, dus ben wel benieuwd hoe het daar binnen nu aan toegaat.

De polikliniek in de stad (klein stadje) is nu ook per direct op slot, omdat dat een onderdeel is van het ziekenhuis in Gorinchem en waar ook dezelfde artsen werken. Als die vrouw al een week lang met o.a. Corona klachten op de ic heeft gelegen, kunnen ze een flink contact onderzoek gaan opstarten… :upside_down_face:

Geen idee, lijkt me eigenlijk ook niet, nee. Maar krijg echt van heel veel mensen het al doorgestuurd die het weer van vrienden/familie hebben gehoord die daar werken, dus denk dat veel zich niet aan die geheimhoudingsplicht houden.

Nou familie va mij heeft een mail gehad dat ze de komende 2 weken thuis moeten werken. Dus niet welkom zijn op kantoor.

1 like

Zeker waar! Misschien ook niet handig dat ik het nu weer hier neer zet. Enige wat we kunnen doen is afwachten, ben benieuwd naar het nieuws morgen.

Heeft je vriend de laatste dagen nog gewerkt of niet?

Woont/werkt jouw familie in NL of ergens anders? Vraag me af wat ze bij mij gaan doen op het werk. Ze zijn volop bezig met allemaal calamiteiten plannen.

Ik denk dat het ook echt wel grote economische gevolgen gaat hebben. De zoon van een collega van mij werkt bij de KLM en zij vertelde dat er daar al flink bezuinigd wordt. Alle medewerkers die contracten zouden krijgen gaat niet door bijvoorbeeld.

1 like

Dit is in Nederland.

Wow oke, resolute beslissing, maar goed fijn als het inderdaad zo kan.

Ik vind het persoonlijk ook erg extreem.
Maar komt voort uit vele zaken reizen met oa naar China. Er waren al veel mensen die daar waren geweest voor een periode niet welkom op kantoor.
Daarnaast is dat bedrijf zeer flex ingeregeld en kan iedereen ook thuis werken.

1 like

Haha met milde klachten thuisblijven? Wat zijn milde klachten? Lol ben al een week verkouden en ga gewoon naar t werk in t ziekenhuis… gewoon handhygiëne toepassen en opletten…
Merk dat de patiënten ook banger worden, vooral als je al ziek bent…!

Het zal mij niks verbazen als over 1,5 week ook gewoon scholen op slot gaan zitten etc.

1 like

Heeft in de EU weinig nut denk ik

1 like

Oh had het gelezen als in: heb je klachten, doe dan dit of dat (zonder in een risicogebied geweest te zijn).
Ben niet op vakantie of in een risicogebied geweest.
En let echt wel op hoor, alleen we doen niet meer dan we al deden qua handhygiëne. En doordat het nu de griepperiode is staan er voor bezoekers en patiënten ook overal zuilen met handalcohol en uitleg.
En met verkoudheid ben ik gewoon geacht te werken, dat wordt niet gezien als ziek.

1 like

Zoveel mensen die nu ook het RIVM de schuld geven oh oh, het internet is soms zo verschrikkelijk met dit soort dingen haha.

5 likes

Ik werk in een apotheek en wordt ook gewoon geacht te werken. Loop ook al een tijd te hoesten en benauwd. Vorige week ook amper stem, maar werd gewoon gedwongen om balie te doen en dus patiëntcontact te hebben. Vind dat ook wel stom, zijn namelijk ook genoeg werkzaamheden zonder patientcontact bij mijn werk.
Heb verder van werk ook niks te horen gekregen over maatregelen. Wij hebben alleen om de 2 minuten mensen die om mondkapjes komen vragen.