Nieuws, actualiteit en politiek

Dat het protocol niet goed werkt en volgens mij heeft meer dan de helft geen idee wat het RIVM fout zou hebben gedaan maar zoeken ze vooral iets of iemand om op te zeiken :joy:

Oh en omdat die vrouw niet eerder getest is omdat ze niet uit een risicogebied kwam.

Hoe vaak ik al wel niet voorbij heb zien komen dat het allemaal aan Rutten ligt. :woman_facepalming:

2 likes

Ik las dat er in 2009 met de Mexicaanse griep ook zo’n situatie was.
Mensen in paniek en bang voor een dodelijke wereldwijde pandemie.

Is dit een herhaling van toen kwa opblazen en angst?
Dan kan ik het misschien een beetje in perspectief plaatsen

( volgens mij was de Mexicaanse griep nog veel verder verspreid dan nu?)

Daar heb ik niet op gelet toen. We moesten wel handgel kopen van de school waar ik zat, maar iedereen liet het maar gaan

1 like

Je kunt nu niet opeens bij Duitsland willen horen maar de rest van het jaar niet. Dan helemaal afstoten dat Limburg en overdragen aan Duitsland.

23 likes

Als ik ja zeg, ben je dan gerustgesteld?

Ik ben minder angstig dan 3 dagen terug dus het gaat de goede kant op

13 likes

Ik kan me daar echt niks van herinneren? Was toen 15, maar dat er scholen dicht gingen? Of evenementen afgeblazen? Nop does not ring a bell

Mijn man was indertijd supermarkt manager en kan zich ook niks herinneren van hamster gedrag oid haha.
Hebben wij gaten in onze geheugens of
?

1 like

Ik had het hier gister met mijn ouders en die kunnen zich er ook niks meer van herinneren en ik ook niet haha.

Soms snap ik niet dat mensen geen onderscheid kunnen maken tussen shady nieuwssites als The Sun en HLN en meer betrouwbare media. Dat zou zoveel drama en misverstanden schelen.

8 likes

Eigenlijk zouden die mensen terug de schoolbanken in moeten voor een cursus mediawijsheid, iets wat ik leerlingen/studenten wel probeer mee te geven.

6 likes

Of een hele grote fietsenstalling. Neegrapje.

4 likes

Ja en nee. Volgens mij is het de bedoeling dat alle scholen hier wat aan doen, maar wat er uiteindelijk van terecht komt (of blijft hangen bij de leerlingen) valt best vies tegen. :frowning:

Tieners interesseren zich vaak niet voor de zaken die wij belangrijk(er) vinden. Het is natuurlijk leuker om eindeloos te scrollen op Instagram of gewoon een YouTube-filmpje op te zetten. Maar ik heb wel gemerkt dat bijvoorbeeld het behandelen van Clickbait-titels of de leerlingen te laten reflecteren met vragen zoals “Wat vond je van dit filmpje?” en “Wat denk je dat de bedenker probeert te bereiken?”, je wel iets kan bewerkstelligen. Vooral als je dingen structureel toepast.

Ik heb de eerste mailtjes van scholieren die vroegen of de ce’s doorgaan nu er Corona is al gekregen hoor. Vind het ergens heerlijk dat ze het proberen.

4 likes

Vergeet niet te niezen. Gewoon even in t licht kijken of je neus kriebelen elk kwartier :smirk:

1 like

Toen ik op de basisschool zat was de MKZ crisis (veeziekte). Dat weet ik nog als de dag van gister. Overal bij winkels, scholen etc. ontsmettingsbakken waar je door heen moest lopen, gebieden/boerderijen afgesloten van de buitenwereld en de ontruimingen. Zelfs de auto’s van mensen die in een straal van een aantal km rond een boerderij woonden met MKZ werden ontsmet door de brandweer als ze in/uit het gebied reden.

Ik denk dus dat de overheid ook echt wel drastischer maatregelen gaan treffen mocht dat nodig zijn.

2 likes

Dat weet ik idd nog wel! Wonen hier ook in een dorp omringt door boeren. En idd al die matten enzo! Met soort zeep sop erin
 maar alles bleef wel open voor zover ik weet!
En zelfs het koeien/kalven feest (ja zo iets hebben we hier hahaha) ging door maar met eindeloos veel matten :joy:

3 likes

Als in zo lees “aantal in duitsland verdubbeld naar 129 mensen” denk ik toch wel “
 129 op 80 miljoen; waar hebben we het over”.:rofl:

7 likes

Ja precies de MKZ crisis. Zo voelt dit nu ook een beetje. Versterkt door het gevoel dat we direct en constant informatie ontvangen uit de rest van de wereld.