Ik werk bij een bedrijf in het oosten waar Corona nog niet eens in de buurt is vastgesteld en ook ons werd vanochtend verteld om thuis te blijven/te werken als je klachten had. Nu is die m.i. sowieso niet onverstandig maar dit ging wel specifiek om Corona. Ik vond het maar vreemd.
Nou, eerst de huisarts gebeld, die zei dat mijn werkgever het moest bepalen. Vervolgens ging mân werkgever er eerst drie kwartier over overleggen of ik mocht komen werken.
Uiteindelijk zei mân werkgever: huisarts bepaald of je het hebt. Pas als duidelijk is dat je géén Corona hebt mag je komen werken.
Huisarts zegt: ik denk niet dat je het hebt, want je hoest alleen en is waarschijnlijk alleen verkoudheidvirus, dus je kunt gewoon werken maar kan geen uitsluitsel geven.
Manager belt, zegt: werk deze week maar gewoon thuis.
Yaaaaayyyyy voor Nijmegen wat fijn
Inderdaad, wat een goed nieuws!!
Oh wat goed zeg!
Wow ik vind het echt heftig dat er toch best veel op slot gaat en mensen thuis moeten blijven van werkgevers. Onderschat ik dit virus nou zo?
Ik denk dat je last heb van tunnelvisie
Sorry moet hard lachen om mân eigen grapje
Nee de ziekenhuizen snap ik. Ik bedoel ook niet op slot als in een heel bedrijf dat sluit, maar dat afdelingen gevraagd worden thuis te werken etc.
Maar ook dat valt toch behoorlijk mee? Op het nieuws afgaand althans. Een aantal bedrijven heeft dat gedaan omdat er ook daadwerkelijk iemand was die uit een risicogebied kwam en bevestigd of vermoedelijk corona had. Maarja werkgevers zijn natuurlijk sowieso panisch dat hun personeel ziek wordt want geld, better safe than sorry denken zij.
Er kwam net een collega naar me toe om te zeggen dat ik wel op moet passen en dat het virus echt wel gevaarlijk voor mij kan zijn (ik ben chronisch ziek en heb hierdoor een lagere weerstand), vooral nu (omdat ik al weken aan het kwakkelen ben met mijn gezondheid).
Ehm, dit helpt niet me beter te voelen.
Geen idee! Heb het idee dat ik het veel hoor om me heen maar daâs natuurlijk ook een kwestie van perspectief. Gelukkig valt het wel mee dus.
Het is voor jou niet per se âgevaarlijkerâ dan voor een ander. De kans dat je ziek wordt van het virus als je er mee in contact komt is wel meer aanwezig, maar dat betekent niet dat de uitwerking extra erg is. Laat je geen angst aanpraten hoor.
Haha dan kan je ieder kind wel ophalen.
Ah joh doen we toch lekker aan free bleeding
Dankjewel voor de link! Soms zie ik door de bomen het bos ook niet meer.
Corona is iig goed voor mijn topografische kennis van Nederland.
Gister Coevorden, vandaag Helmond. Direct even Google mapsen waar dat allemaal ligt.
Meteen een hek er omheen. Er is nog nooit iets goeds uit Helmond gekomen en dat blijkt vandaag ook maar weer.
Ik ben niet echt heel erg blij nu om diabetes type 1 te hebben. Ik loop geen extra risico om het virus te krijgen, maar de effecten kunnen vrij heftig zijn voor mij. Al ben ik gevoeliger voor schimmels en bacteriële virussen, het griepvirus heb ik eigenlijk nooit. Ik hou het nieuws wel goed in de gaten en probeer zo rustig mogelijk te blijven. Mooi kak dit.