Nieuws, actualiteit en politiek

Wat erg dat een meisje van 16 nog wel op school werd doodgeschoten door een man, haar vermoedelijke ex-vriend die bijna twee keer zo oud is. Daar is iets goed mis gegaan.

jee wat een nachtmerrie zegā€¦ :frowning_face:

Ik word hier ontzettend verdrietig van

3 likes

Daar word je toch een beetje moedeloos vanā€¦ :worried:

1 like

Dit is toch bijna niet te geloven.

2 likes

@hummus @Hinkje @TantePollewop

Ja, het maakt je inderdaad zo moedeloos en verdrietig. Een vriendin van mij woont in Brazilie en valt in iedergeval onder de groepen die de grootste kans heeft om vermoord te worden (Transvrouw en lesbisch) en ik ben zo bang voor haar veiligheid, maar ik kan er vanuit hier niet veel aan doen.

1 like

Kan ze het land uit vluchten?

Het zou wel kunnen, maar ze leeft eigenlijk van geld van familie, en de kans dat zij haar niet laten gaan is behoorlijk groot. Waar ze van leeft is genoeg om van te eten, maar niet veel meer dan dat.

Wat een kutsituatie. En levensgevaarlijk! Weet ze al wat ze gaat doen?

Zeggen we nog ā€˜indianenā€™?

1 like

Ze wil het liefst voor vluchten gaan, maar de komende tijd zal ze nouja, gewoon proberen om zoveel mogelijk under the radar te blijven en vanuit daar een oplossing te vinden.

Lijkt me zo zwaar. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen als ik er moest blijven. Verkleden als man, als ik niet 100 % passing zo zijn? Binnen blijven en hopen dat niemand uit mn omgeving een heksenjacht tegen me begint. Ik vind het doodeng hoe dit zo escaleert. Brazilie is ook 1 van de grootste landen ter wereld en er moet nu zoā€™n groot aantal mensen in angst verkeren foor deze fucking creeps.

2 likes

Ja, ze leeft echt in doodsangst nu, weet gewoon echt niet goed wat ze moet doen. Het escaleert zo erg nu, en daarom vind ik het eigenlijk ook wel erg dat we er in de media bijna iets van horen, behalve als je je met het onderwerp bezig houdt.

@Banananana Ik vind het zelf een lastig woord om te gebruiken, maar in de Nederlandse media wordt het eigenlijk nog altijd wel gebruikt.

Uggggggh deze man :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:
Er is gewoon ondertekend hoor, Markie zelf noemde het een historisch akkoord, maar mensen die het willen uitvoeren zijn schijnbaar drammers.

2 likes

Ja, bah. Die dacht, ik was politicus van het jaar, haha, maar dat was vorig jaar, haha, nu ga ik lekker vrijuit de planeet verder de tering in propageren.

1 like

Ik vind dat Dijkhof zich echt moet schamen. Ik was het al nooit eens met zijn standpunten, maar vond het wel een goede politicus. Maar de manier waarop hij zich de laatste twee jaar profileert vind ik afschuwelijk, al dat populistische gelul (of iets wat daar naartoe neigt). Hij kraamt zoveel onzin uit en ik hij is prima slim en ik snap gewoon niet dat je als slim persoon zulke domme uitspraken kan doen waarvan je weet dat het niet klopt. Voor Rutte geldt hetzelfde trouwens, met die uitspraken over dat ie jongens die hulpverleners aanvallen in elkaar wil timmeren. Doe is normaaaaaaal gekke man. Je leidt een land geen fight club.

Sorry frustratie zit hoog, einde rant :+1:t3:

10 likes

Dijkhoff is echt een geniepige smeerlap en helemaal niet goed bij zijn kop. Het erge is, is dat hij heel gehaaid is en precies weet waarmee hij bezig is. Hij probeert de populistische stemmers die op Wilders stemmen te charmeren.

En dit moet de opvolger van Rutte wezen.

9 likes

Ja maar echt!! Ik snap niet dat mensen er niet doorheen prikken. Elke keer als ik erover nadenk word ik zo kwaad.

4 likes