Nieuws, actualiteit en politiek

Ik keek net even op de VVD hun Insta en dat had ik beter niet kunnen doen. :pensive:

en

Waarom? Echt wat bezielt mensen.

Vind je? Ik was er altijd 100% van overtuigd dat het waar was.:sweat_smile: Ik weet nog dat ik me in complot theorieĂ«n ging verdiepen, en toen kwam ik de pizzagate conspiracy tegen. Ik verdiepte me er echt super erg in, en ik was er alles over aan het lezen :joy: Achteraf denk ik niet dat dit allemaal exact zo waar was, want sommige dingen waren echt ver gezocht, maar in grote lijnen geloofde ik het echt. Super rijke mensen en politici die kinderen misbruiken
ik weet niet ik had gewoon altijd zo’n naar gevoel dat het waarschijnlijk allemaal waar was. En toen kwam al dat Epstein gebeuren nog naar voren ook.

1 like

Tering, wat een kut account is dat zeg.

Ik zag trouwens deze video op Reddit, en ik ben er zo van geschrokken. Niet te geloven dat er in de VS gewoon militaire konvooien door de straten rijden en op mensen schieten die op hun patio staan te kijken naar de demonstraties. Echt niet normaal wat daar gaande is allemaal. Je wordt in je eigen huis beschoten. Dit is toch gewoon fascisme?

Ik miste in deze post even de ‘en’. Vond het al zo vreemd dat dat bericht over die olifant op de Insta van de VVD stond.

9 likes

Het voordeel is wel dat het ruimen van deze nertsen echt een enorme financiële klap kan zijn voor deze nertsenfokkerijen. De prijs van één nerts kan erg oplopen en ze zijn ook niet zomaar te vervangen. De geschiktheid van hun pelzen hangt namelijk af van de leeftijd, het seizoen en ik geloof ook nog andere factoren. Dus met een beetje mazzel komen ze dit niet te boven en gaan ze gewoon failliet :blush:

6 likes

Is dit onder het mom van die avondklok ofzo? Wat heftig om te zien :frowning:
Ook op dat einde die stem ‘omygod that hurts’

1 like

Ik wil dit filmpje graag even delen, heb je een linkje?

Nee is niet verboden! Maar kan alleen als gouverneurs hulp vragen aan de president die kan dan het leger erop af sturen. Nadeel is dat militairen getraind zijn voor oorlogssituaties, en niet voor rellen van de bevolking, zoals politie dat wel is. Vanochtend op de radio hoorde ik nog dat ze dat niet verwachtte dat trump om hulp gevraagd zou worden, maar is dit dan nu echt veranderd?

Edit: heb nergens gevonden dat het leger nu is ingezet. Dit is wrs de nationale garde!

3 likes

Mijn hemel, wat een machtsvertoon

Wat je dan ook van nertsenfokkerijen mag vinden, ik vind het nogal wreed om met een glimlach op je gezicht een bedrijf de verdoemenis in te wensen. Dat zijn ook gewoon mensen die eerlijk werken voor hun brood, die kinderen moeten voeden, die personeel in dienst hebben die hun baan dan verliezen en die toeleveranciers hebben die betaald moeten worden.

4 likes

Ja, ik verwachtte al wel dat een dergelijke reactie zou komen. Ik begrijp je punt, maar voor mij persoonlijk staat geld niet boven moraal. Dus ja, het is hun werk en het is heel rot voor deze mensen dat ze hier financieel op achteruit gaan. Maar als je ervoor kiest om je geld te verdienen met het vermoorden van dieren die bewustzijn hebben en pijn voelen net als wij mensen, puur en alleen voor uiterlijk vertoon (want dat is bont), dan kan ik daar niet van wakker liggen.

Edit: never mind, ze krijgen een vergoeding :roll_eyes:

24 likes

Hij zal zichzelf vast wijsmaken dat vergassing erger is en hij dat niet aan kan zien maar ik gok erop dat het vooral met het verdampen van zn kapitaal te maken heeft :unamused:

1 like

Gister op het journaal zegt een van die houders met een zielige stemmetje en een trillend lipje dat hij nog nooit zulke jonge dieren heeft moeten ombrengen. Boo fucking hoo, gast echt. Nu gaan janken omdat het kleintjes zijn, die dieren zijn er allemaal maar om vermoord te worden. Ga niet de sympathy card spelen.

20 likes

Ja maar eerlijk dit speelt al zo lang, al sinds 2009 is er sprake van een eventueel verbod (in 2013 kwam dat verbod er voor na 2024! Langer dan tien jaar!!) En andere dierenfokkerijen voor bont waren toen al verboden in nederland (in de jaren 90!!).
Bij een bedrijf runnen hoor je ook je risico’s in kaart te brengen wat mij betreft en naar de toekomst te kijken. Dat je dan je hele bedrijf moet ruimen en weer verder gaat tot 2024 en dan maar gaat zitten wachten tot dat verbod er is (of hoop houden dat het nog teruggedraaid wordt?) sorry maar ik kan daar echt heel weinig mee.
Als je je kinderen moet voeden en dit is al langer dan 20 jaar een bedreiging voor je bedrijf dan heb je echt een bord voor je kop toch?’
Edit: om nog maar niet te spreken over de tegemoetkomingen die er ook zijn.

12 likes

Daarbij kun je bij je beroepskeuze toch rekening houden met je persoonlijke normen en waarden. True: niet iedereen heeft de luxe om zijn of haar werk te kiezen, maar het lijkt me sterk dat mensen nertsfokker worden vanwege hun beperkte kansen op de arbeidsmarkt. Dan zie ik toch eerder andere banen voor me.

8 likes

Iemand dit al gezien? Vind t een vaag app-gesprek tbh. Grapperhaus is duidelijk niet helemaal zuiver, maar echt duidelijk communicatie van Halsema is het ook niet. Lijkt me echt heel kut als je dit soort dingen naar buiten moet brengen zeg.

En ik moest ook echt een beetje gniffelen om dat bericht van 22:07. Echt best fel, en dan zo: ‘groet Ferd’

11 likes

De T is nu eenmaal de T? Ik snap dit niet

Telegraaf

5 likes