Nieuws, actualiteit en politiek

Ja dit bedoelde ik ook! Dat hij erover tweet lijkt voor mij te betekenen dat het inderdaad zo was dat de schutter dit riep

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/persoon-opent-vuur-in-tram-bij-24-oktoberplein-in-utrecht-antiterreureenheid-op-de-been~aecd02d7/

Ik zit bij mā€™n opleiding en we hoorden al de hele tijd sirenes en het is hier afgezet. Zat net al te zoeken wat dit was.

hm dit klinkt echt heel heftig

Lijkt mij oprecht een van de engste dingen dat je in het ov (als het klopt van die tram) zit en er wordt geschoten, je kan dan geen kant op.

Ik vind het niet de meest logische plek en tijdstip voor een terreuraanslag, maar dat zegt natuurlijk niks.

1 like

Nouja ik vind gewonden ook wel ernstig, je weet niet hoe ernstig gewond ze zijn. Ɯberhaupt een schietpartij vind ik ernstig.

10 likes

Yelle Tieleman ā€ @ YelleTieleman 4 min.4 minuten geleden

Politie is hard op zoek naar de dader. Woordvoerder bevestigt zojuist dat deze is ontkomen.

Waarschijnlijk iemand die niet alles op een rijtje heeft en ontspoord is. Verward persoon. Gelukkig geen doden op dit moment en alleen gewonden. Lijkt me wel schrikkenā€¦

Blijkbaar loopt hij (of meerdere personen) nog rond. Hoop dat ze drukke plekken zoals Utrecht CS meteen gaan ontruimen

Misschien meerdere daders, lees ik in dit artikel? Hopelijk is deze persoon niet onderweg naar een nieuwe locatieā€¦ :disappointed:

Ja ik las het. Zo erg

Wat een paniek zou je dan voelen, als de nieuwsberichten kloppenā€¦

Iemand wordt gereanimeerd (NOS op tv nu). Wel echt ernstig dus.

Edit: heb je zeker gelijk in, ik ben het met je eens @flwhrs

Ik vind het sowieso niet helemaal oke om te zeggen dat het niet zo ernstig is omdat er nog geen doden zijn gemeld.

43 likes

Ehh? Gewond betekent niet dat het niet ernstig is. Kunnen alsnog overlijden.

2 likes

Ik heb toch ook niet gezegd dat het niet ernstig is?

1 like

112vandaag meldt zelf dat het mogelijk gaat om een aanslag, en nieuwssites geven aan dat de antiterreureenheid ter plaatse is. Dus zo dom vind ik het niet. Gespeculeer over de afkomst van de dader vind ik een ander verhaal, dat lees ik nl. ook, dat vind ik wel dom.

6 likes

Maar voor in Nederland is het nog steeds ernstig toch?

4 likes

Dit vind ik echt zoā€™n onwijze dooddoener. ā€˜ā€˜Er zijn ergere dingenā€™ā€™, dat ontkent toch niemand? Het komt nu toch erg dichtbij? Hier is toch iedereen bang voor?

Edit: ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar ik krijg een naar gevoel van je berichtje. ā€˜ā€˜Ik kan me hier echt niet druk om makenā€™ā€™ ā€˜ā€˜Een paar doden is niet ernstigā€™ā€™?

30 likes