Ik weet dat ik dit een impopulaire mening is en ik ken de meeste tegenargumenten al (omdat het dichterbij komt, omdat mensen zich kunnen identificeren, omdat het dichter bij huis is en alle andere soortgelijke argumenten die ik overigens âsnapâ) maar oh man wat erger ik me er altijd kapot aan dat er blijkbaar een verschil is in het besteden van aandacht aan bepaalde gebeurtenissen waar doden vallen. Ik snap dat niet, ik vind mezelf/ons hier echt niet meer dan, nou laat ik een recent voorbeeld noemen, een ander in new Zeeland bijv.
Ik vind dat echt een trieste en verdrietige gewaarwording. Mijn social media helemaal in de ban van vandaag terwijl er geen woord gezegd werd over nieuw Zeeland door ze. Een voorbeeld is ook hier, er nou ik denk welgeteld maar 8 of 9 berichten zijn geweest over die gruwelijke terroristische aanslag in nieuw zeeland op die moskee met al die doden en er nu binnen 5 min meer dan 25 berichten zijn gepost over die schietpartijen hier in Nederland. Allebei Vreselijk nieuws en allebei slachtoffers die nergens heen konden vluchten, maar toch werkt het gewoon zo dat dit âonsâ meer aangaat. En andersom werkt dit natuurlijk ook zo bij anderen als er iets gebeurd in Nederland. Ik snap het op een bepaalde manier ook, maar ik zou gwn willen dat dit niet zo werkte.
Weet ook niet wat ik met deze post wil eigenlijk maar moest het kwijt en denk dat social media voor mij miss ook gewoon niet meer goed is.
Ik word daar gewoon echt verdrietig van.