het dreigingsniveau in provincie utrecht is opgeschaald naar 5
Ik snap wat je zegt en herken het ook zeker, ook hier op het forum.
Persoonlijk ben ik de afgelopen dagen wel heel veel met de aanslag in Nieuw zeeland bezig geweest. Ik ben wat betreft dit soort onderwerpen vaak een meelezer of ik haak aan bij berichten van anderen.
Ik vroeg me ook al af waarom er zo weinig hierover op het forum is gepost. Maar aan de andere kant heb ik dat zelf dus ook niet gedaan.
Ik vind het echt idioot dat de NOS een filmpje online zet van een slachtoffer dat wordt behandeld en er uiteindelijk een politieagent met een jas voor moet gaan staan om die persoon privacy te bieden.
Heb nu mijn vriend op zn kop gegeven dat hij erop klikt, en zit de NOS uit te schelden omdat ze dit online zetten. En ondertussen maar berichtgeven over mensen die ongevallen filmen em boetes krijgen.
Theo in de Trumanlaan
Ik voel een nieuwe talkshow opkomen.
Bedankt voor het delen. Kende deze nog niet en ik denk dat ik deze binnenkort nog moet doorsturen
waarom schakelen ze ook de hele tijd zo met Den Haag? Care dat Mark Rutte nu naar zijn kamer gaat om het nieuws bij te houden. Jezus sensatiezoekers
Als ik naar school was gegaan vanochtend had ik in die tram gezetenā¦
Om 13:15 een persconferentie.
Heb dat filmpje van Mark Rutte nou al 15x voorbij zien komen.
en dan die verslaggever āMAAKT U ZICH ZORGEN???ā
Pff zo irritant
Twitter laat zich ook altijd van de slechtste kant zien op deze momenten. Mensen delen gewoon fotoās van special forces die zich staan om te kleden, met locatie en al.
Ik heb echt zoveel respect voor politie/hulpdiensten/etc. En ik hoop altijd maar dat zij al meer weten dan dat wij weten.
kuzu: afgelopen zaterdag was ik nog in kanaleneiland.
Goed verhaal lekker kort
Hopelijk komt er dan een eind aan de meeste geruchten die niet kloppen
Ja, haha ik vind dit ook heel irritant.
Ik vraag me wel af wat ze anders zouden moeten om de tijd te overbruggen tot de persconferentie/er weer echt nieuws is, behalve veel herhalen. Iemand ideeƫn hierover?
Amerika heeft zich trouwens inmmiddels ook al uitgelaten over dit nieuws. Gaat snel.
Tering Theo in de Trumanlaan. TYF OP
Ik snap ook niet dat mensen vrijwillig naar die plek toe gaan om er vervolgens te gaan filmen? Leuk voor in de familiegroepsapp ofzo?
Ik zou het liefst zo ver mogelijk van de plek vandaan willen
Sommigen doen dit van beroep 
Ik heb het niet over die mensen (ok theo is wel irritant), maar meer over de normale burgers. Zie zoveel jongeren daar met hun smartphone filmen
Ik snap je frustratie maar dit is heel erg menseigen over het algemeen. Tenzij iemand een heel sterk empatisch vermogen heeft gaat meeleven niet verder dan āin hoeverre lijken slachtoffers op mijā. Mensen in NZ, Afghanistan of andere plekken op de wereld zijn āde anderā en de reactie is dan veel kleiner. Maar als het gaat om mensen die zijn zoals henzelf, die dezelfde tram pakken, of dezelfde locaties bezoeken of hetzelfde geslacht, huidskleur, geloof of wat dan ook hebben dan kunnen ze zich identificeren en empathie voelen.
Dit is waarom je van zwak empatische mensen op zn best een ādonāt careā reactie krijgt en als ergste reactie dat slachtoffers de schuld krijgen of het geweld wordt gerechtvaardigd. Ik zie dit ook constant voorbij komen bij berichten over racisme, feminisme, homofobie en veganisme.
Ik vraag me ook echt af in hoeverre de instanties merken dat deze āmoderne manier van berichtgevingā van invloed is op het kunnen uitvoeren van hun werk. Ik snap wel dat het invloed heeft, maar ik vraag me echt af hoe groot die impact is. En ook of daders juist profijt hebben van deze berichtgeving.
Er staat een paard in mijn laan.