Nieuws, actualiteit en politiek

Haha ja ik kreeg ook een berichtje van een huisgenoot of iedereen oke is, maar in principe kom ik daar nooit meer (woonde daar vroeger). Beetje overdreven.

Wel afschuwelijk, dat je zo ‘opgesloten’ in een tram zit en niet direct weg kan

1 like

Met social media kan er te makkelijk wat geroepen worden. Voor veel mensen is het nu makkelijk om, na wat er o.a. in Nieuw-Zeeland gebeurd is, te zeggen dat het een terreurdaad is. Niet echt handig en zorgt denk ik juist voor meer angst onder de bevolking

Ik schrik in dit soort omstandigheden altijd zo van hoe men elkaar op social media zit op te jutten met pertinente onzin. Alles wordt meteen ingevuld, lekker veel ‘updates’ die geen updates zijn, over elkaar heen vallen om zo veel mogelijk (des-)informatie te verspreiden. Bah.

11 likes

Ik erger me ook zo aan de “eerste beelden schietpartij!!!”. Kom op jongens, het is geen film/serie/vlog. Er zijn gewoon mensen gewond/gestorven en dan ga je even clickbait toepassen. Doe normaal.

12 likes

Het verandert inderdaad niets aan wat er gebeurd is, maar misschien wel aan wat er eventueel nog kan gebeuren en hoe dit vanuit de instanties aangepakt moet worden. Denk ik.

Hoor net dat ze er nu officieel vanuit gaan dat het om terreur gaat.

Edit: ze corrigeren het laatste, ze zeggen nu dat het niet wordt uitgesloten, dus dat zegt inderdaad nog niet zo veel.

:broken_heart:

1 like

mag t eigenlijk niet denken van mezelf maar vind het nu al jammer dat dit ten goede gaat komen aan de PVV en FvD in de verkiezingen

8 likes

Die kop ook op nos.nl, ‘terroristisch motief niet uitgesloten’ JA ANDERE MOTIEVEN DUS OOK NIET.

8 likes

ze trekken dat nu weer in, “het wordt niet uitgesloten”

1 like

Inderdaad, zeg gewoon “Motief vooralsnog onbekend” ofzo.

2 likes

Ik was ook vergeten dat er stakingen waren. Hopelijk pakken ze de daders

Komt denk ik ook omdat de politie dat zelf zo getwitterd heeft, dat media het zo overneemt. En sowieso wordt er natuurlijk snel geroepen dat het om terrorisme gaat.

beetje verkeerd afgeleid uit mijn post? dit soort gebeurtenissen, ongeacht door wie gepleegd, zijn een voedingsbodem voor rechts

4 likes

"een getuige van de schietpartij zegt tegen NRC dat een man opstond en “met een groot pistool” om zich heen begon te schieten. “Ik zat achterin de tram. Hij schoot om zich heen, maar leek te mikken op mensen die op de bankjes zaten - iedereen dook weg”, stelt de vrouw die anoniem wil blijven. “De conducteur kreeg de deuren niet meteen open. Twee jongens naast me trapten daarop een raam in, waardoor ik naar buiten ben gevlucht. Meer mensen deden dat.”

oh jezus wat slecht

Jij bent echt zuur, jeetje

2 likes

Ik krijg dit nieuws nu ook via Whatsapp doorgestuurd van iemand die ik helemaal niet zo vaak spreek, en geen van ons is in de buurt van Utrecht dus het is geen waarschuwing oid. Ja thanks, ik heb ook internet? Waarom is iedereen zo desperado om dit als eerste te melden aan anderen?

9 likes

Pff jeetje dat is niet niks.

Het is opvallend hoeveel zelfbenoemde journalisten/studenten journalistiek nu op twitter alles klakkeloos retweeten. Dacht dat dat toch les 1 was: bronnen checken.

12 likes

Jij typt nu echt constant wat ik denk

1 like