Sommigen doen dit van beroep
Ik heb het niet over die mensen (ok theo is wel irritant), maar meer over de normale burgers. Zie zoveel jongeren daar met hun smartphone filmen
Ik snap je frustratie maar dit is heel erg menseigen over het algemeen. Tenzij iemand een heel sterk empatisch vermogen heeft gaat meeleven niet verder dan āin hoeverre lijken slachtoffers op mijā. Mensen in NZ, Afghanistan of andere plekken op de wereld zijn āde anderā en de reactie is dan veel kleiner. Maar als het gaat om mensen die zijn zoals henzelf, die dezelfde tram pakken, of dezelfde locaties bezoeken of hetzelfde geslacht, huidskleur, geloof of wat dan ook hebben dan kunnen ze zich identificeren en empathie voelen.
Dit is waarom je van zwak empatische mensen op zn best een ādonāt careā reactie krijgt en als ergste reactie dat slachtoffers de schuld krijgen of het geweld wordt gerechtvaardigd. Ik zie dit ook constant voorbij komen bij berichten over racisme, feminisme, homofobie en veganisme.
Ik vraag me ook echt af in hoeverre de instanties merken dat deze āmoderne manier van berichtgevingā van invloed is op het kunnen uitvoeren van hun werk. Ik snap wel dat het invloed heeft, maar ik vraag me echt af hoe groot die impact is. En ook of daders juist profijt hebben van deze berichtgeving.
Er staat een paard in mijn laan.
Theo liep daar toevallig langs. Tuurlijk.
Ik ook! Superlief wel, begrijp ook wel dat als je niet zo goed weet als buitenstaander waar het precies is dat je het dan vraagt.
Ben je überhaupt niet in de stad? Er is wel heel veel politie en helikopters
Er wordt geklaagd over berichtgevingen e.d. maar hier wordt er vrolijk aan mee gedaan door het te benoemen.
Ik vind de berichtgeving en speculatie echt verontrustend. Het is sowieso superernstig, maar er wordt al vrij lange tijd geen nieuws gebracht, maar wel constant noninformatie de lucht in gezonden.
Gelukkig is deze reactie wel echt een goede toevoeging.
weet de eventuele dader in ieder geval precies waar de agenten zich precies bevinden
Op de liveblog van de NOS staat dat de politiewoordvoerder heeft gezegd dat berichten over andere schietpartijen niet kloppen
Om ƩƩn lijn te trekken:
Tering BNāers
Ik vind het opvallend dat er tijdens de persconferentie is gezegd dat er een schietpartij op meerdere locaties heeft plaatsgevonden.
Als de DSI je wil pakken zijn ze binnen voordat de beelden je tv bereikt hebben, dat maakt echt geen bal uit.
De beelden van omkledende agenten vind ik wel laag, ze zijn niet voor niets altijd zo onherkenbaar vermomd, ze willen niet met hun kop op tv.
Nieuwe incidenten zijn niet uitgesloten? Eh dat is toch nooit?
Huh ik loop een beetje achter met kijken maar die man op de persconferentie heeft het opeens weer over āschietpartij op meerdere locatiesā, raar dat dat elkaar tegenspreekt
Ja klopt. Ik vind dat ook erg opvallend. Ook dat de NOS daar verder nu geen aandacht aan geeft. En nul informatie over welke andere locaties dan.