Nieuws, actualiteit en politiek

beetje verkeerd afgeleid uit mijn post? dit soort gebeurtenissen, ongeacht door wie gepleegd, zijn een voedingsbodem voor rechts

4 likes

"een getuige van de schietpartij zegt tegen NRC dat een man opstond en “met een groot pistool” om zich heen begon te schieten. “Ik zat achterin de tram. Hij schoot om zich heen, maar leek te mikken op mensen die op de bankjes zaten - iedereen dook weg”, stelt de vrouw die anoniem wil blijven. “De conducteur kreeg de deuren niet meteen open. Twee jongens naast me trapten daarop een raam in, waardoor ik naar buiten ben gevlucht. Meer mensen deden dat.”

oh jezus wat slecht

Jij bent echt zuur, jeetje

2 likes

Ik krijg dit nieuws nu ook via Whatsapp doorgestuurd van iemand die ik helemaal niet zo vaak spreek, en geen van ons is in de buurt van Utrecht dus het is geen waarschuwing oid. Ja thanks, ik heb ook internet? Waarom is iedereen zo desperado om dit als eerste te melden aan anderen?

9 likes

Pff jeetje dat is niet niks.

Het is opvallend hoeveel zelfbenoemde journalisten/studenten journalistiek nu op twitter alles klakkeloos retweeten. Dacht dat dat toch les 1 was: bronnen checken.

12 likes

Jij typt nu echt constant wat ik denk

1 like

Met de komst van twitter is factchecking verdwenen hoor.

1 like

“Heb op Twitter gestaan!!!11!”

3 likes

Ik hoor het nieuws net pas. Wat een heftig nieuws
 Hopelijk vinden ze de dader(s?) snel.

1 like

ja echt smakeloos! “we hebben luchtbeelden”

2 likes

Maar al die “Schiphol is beveiligd, stations beveiligd, moskeeĂ«n beveiligd en scholen moeten deuren dicht houden” is gewoon onderdeel van een protocol. Betekent niet dat er op die plekken een concrete dreiging is.

9 likes

Ik snap sowieso niet waarom er tegenwoordig van alles drone-/helikopterbeelden moeten zijn. Zeker niet bij zoiets als er nog slachtoffers liggen.


Ik ben benieuwd hoe de inval gaat verlopen en wat dat oplevert.

1 like

Nog even over de aanslag in Christchurch, ik zag net dit voorbij komen en hier kan ik dus wel een traantje om laten hoor:

Ik heb de haka een keer ‘live’ gezien (bij een sportwedstrijd) en kreeg toen al rillingen van hoe mooi het is, en dan nu in deze context, dat is janken hoor pfff

21 likes

Ik weet dat ik dit een impopulaire mening is en ik ken de meeste tegenargumenten al (omdat het dichterbij komt, omdat mensen zich kunnen identificeren, omdat het dichter bij huis is en alle andere soortgelijke argumenten die ik overigens “snap”) maar oh man wat erger ik me er altijd kapot aan dat er blijkbaar een verschil is in het besteden van aandacht aan bepaalde gebeurtenissen waar doden vallen. Ik snap dat niet, ik vind mezelf/ons hier echt niet meer dan, nou laat ik een recent voorbeeld noemen, een ander in new Zeeland bijv.
Ik vind dat echt een trieste en verdrietige gewaarwording. Mijn social media helemaal in de ban van vandaag terwijl er geen woord gezegd werd over nieuw Zeeland door ze. Een voorbeeld is ook hier, er nou ik denk welgeteld maar 8 of 9 berichten zijn geweest over die gruwelijke terroristische aanslag in nieuw zeeland op die moskee met al die doden en er nu binnen 5 min meer dan 25 berichten zijn gepost over die schietpartijen hier in Nederland. Allebei Vreselijk nieuws en allebei slachtoffers die nergens heen konden vluchten, maar toch werkt het gewoon zo dat dit “ons” meer aangaat. En andersom werkt dit natuurlijk ook zo bij anderen als er iets gebeurd in Nederland. Ik snap het op een bepaalde manier ook, maar ik zou gwn willen dat dit niet zo werkte.
Weet ook niet wat ik met deze post wil eigenlijk maar moest het kwijt en denk dat social media voor mij miss ook gewoon niet meer goed is.
Ik word daar gewoon echt verdrietig van.

13 likes

Ik zag vanochtend ook een filmpje van hoe de premier bij de moskee kwam, ook netjes gekleed met zo’n losvallende hoofddoek en ze nam echt de tijd om slachtoffers/nabestaanden uitgebreid te knuffelen of vast te houden. Vond dat echt mooi en zo respectvol.

13 likes

jemig wat een kneus die verslaggever hahah

1 like

het dreigingsniveau in provincie utrecht is opgeschaald naar 5

Ik snap wat je zegt en herken het ook zeker, ook hier op het forum.

Persoonlijk ben ik de afgelopen dagen wel heel veel met de aanslag in Nieuw zeeland bezig geweest. Ik ben wat betreft dit soort onderwerpen vaak een meelezer of ik haak aan bij berichten van anderen.
Ik vroeg me ook al af waarom er zo weinig hierover op het forum is gepost. Maar aan de andere kant heb ik dat zelf dus ook niet gedaan.

2 likes